Rupsje

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Vanmiddag in de tuin werd mijn oog ineens getrokken door subtiele beweging naast mij in het groen. Een blik opzij leverde een rupsje op een stengel op, die het ene moment muisstil zat, en het volgende moment verrassend rap ik beweging kwam. Gelukkig had ik m'n camera en macro-objectief onder handbereik.

On the move:
AfbeeldingIMG_9574A by marcoeoscanon, on Flickr

Wat een stekelvarkentje eigenlijk...
AfbeeldingIMG_9584A by marcoeoscanon, on Flickr

Van ónderen...!
AfbeeldingIMG_9572A by marcoeoscanon, on Flickr

Tot slot, als kleine toegift, bewegend beeld. Gewoon, om te laten zien hoe waanzinnig mooi zo'n beestje eigenlijk is. Let niet op de beweging, dat krijg je als er een kleine man aan je benen staat te trekken ;)


https:/youtube.com/watch?v=Qp8yS7RXrtg

Bedankt voor het kijken, reacties worden (als altijd) gewaardeerd!

Grt, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

De rupsjes zien er goed uit, lekkere DOF. Leuk filmpje.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Stekelig rupsje staat er netjes op ! Niet het allermooiste rupsje trouwens ;)
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

Waanzinnig hoe goed die rups babygeluiden kan nabootsen ;) :) Nee, tof filmpje hoor. Ga me daar volgend jaar ook wat meer mee bezig houden.

Inderdaad niet direct de meest fotogenieke soort. Foto 2 ligt me het best qua compo en kleur, ondanks het feit dat je er bijna kop noch staart aan kan vinden.

Grtz,
Kurt
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat vind ik nou zo grappig... het is aan de ene kant inderdaad een lelijk, stekelig geval zonder kop of kont, zeker zolang het stil zit. Maar als het dan gaat bewegen, voltrekt er bijna een transformatie. Er komt een kopje tevoorschijn, en de bewegingen vind ik zó gracieus, daar kan ik echt van genieten.

Enne, bábygeluiden? Laat de kleine aap (van 2.5) het maar niet horen... :mrgreen: :mrgreen:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Staat er prima op. Vanwege de compositie vind ik de eerste de mooist van de serie.....mooi gespeeld met de scherptediepte.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Anoniem 3

Ik vind ook de eerste de mooiste.
De buikzijde van de rupsen zijn voor mij minder aantrekkelijk...
Gebruikers-avatar
MPvD
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2014 09:42

Mijn voorkeur gaat ook uit naar #1.
Mooi gespeeld met de scherptediepte.
Met vriendelijke groet,
Maarten
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Mooie foto's. van wat ik denk een eikenprocessierups zou kunnen zijn. (ik hoop dus dat je geen eikenbomen in de tuin hebt waar je erg gehecht aan bent)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eikenprocessierups
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Dat is een leuke serie Marco. Ik heb een voorkeur voor foto 1 wat betreft scherpte diepte foto 3 door de aparte compo.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dank voor de reacties!

Als ik naar andere plaatjes van de eikenprocessierups kijk, lijkt het er toch op dat dit een andere soort is. De dichtstbijzijnde eikenboom staat ook zo'n 150 meter verderop, geen idee of mijn tuin dan "binnen bereik" valt ;)

Hoop het wel, want heb ooit een stevige longontsteking overgehouden aan een mountainbiketocht door regen en onweer, waarbij achteraf al het opspattende water én het water uit de bomen vol eikenprocessierupshaartjes zat... :twisted:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar