Canon 70-200 2.8 probleem(pje)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Nadat ik van de week was wezen fotograferen, wou ik net mijn tas even opruimen. Na het open maken van mijn rugzak schrok ik toch even.
de voorste 2 lens delen lagen los in mijn tas :!: Gelukkig onbeschadigd! Maar nu de vraag, hoe krijg ik dat weer netjes in elkaar! Ik heb al even gegoogled, maar kan tot nu toe niks vinden.

Ik heb een losse ring, het front glas en een bolle lens. Iemand enig idee hoe ik dit weer in elkaar krijg! :shock:
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
MxM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:45
CONTACTCOLON

Ik zou er zelf niet aan beginnen... er komt meer kijken dan alleen maar in elkaar schroeven... denk bv opnieuw uitlijnen/afstellen
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik zou een professioneel het laten oplossen. Nog garantie? Ga naar de winkel (ook tweede hands), geen garantie, ga naar een lenzenmaker zoals RoFa in Den Haag. Alleen zelf klooien als je echt weet wat je doet!

Dit is geen probleempje, maar een probleem. Sterkte!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ik heb de boel inmiddels weer in elkaar gekregen. Na een aantal test foto's lijkt het weer de oude te zijn.
Toch vreemd dat de ring die de boel bij elkaar houd er zo uit is gevallen :shock: Ik heb er voor de zekerheid maar een UV filter opgeschroefd.
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Die ring loopt wel eens vaker los bij deze lens. Behalve het goed uitlijnen, moet je het ook weer goed stofvrij krijgen. Ik zou het laten controleren. Een uv filter zou ik nooit gebruiken. Zonde van zo'n prachtige lens!

Ps: hoe heb je de ring weer vast kunnen draaien? Je hebt er een speciaal stukje gereedschap voor nodig...
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Anko schreefCOLONDie ring loopt wel eens vaker los bij deze lens. Behalve het goed uitlijnen, moet je het ook weer goed stofvrij krijgen. Ik zou het laten controleren. Een uv filter zou ik nooit gebruiken. Zonde van zo'n prachtige lens!

Ps: hoe heb je de ring weer vast kunnen draaien? Je hebt er een speciaal stukje gereedschap voor nodig...
Ik laat de lens zeker even na kijken en goed schoon maken, want dat stof vrij houden viel niet mee. Heb wel perslucht gebruikt, maar dan nog.
Speciaal gereedschap willen ze je graag laten denken :wink:
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Perslucht trekt ook stof mee en zorgt ook nog voor condens, die een waas achterlaat...
Ze laten je niet denken dat je speciaal gereedschap nodig hebt. Als je gaat prutsen met niet passend gereedschap, beschadig je iets voordat je er erg in hebt. Gereedschap voor deze ringen is niet zo speciaal, veel vattingen voor van alles en nog wat zijn op deze manier gemaakt. Maar bijna niemand zal het passende gereedschap hebben.
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Anko schreefCOLONPerslucht trekt ook stof mee en zorgt ook nog voor condens, die een waas achterlaat...
Ze laten je niet denken dat je speciaal gereedschap nodig hebt. Als je gaat prutsen met niet passend gereedschap, beschadig je iets voordat je er erg in hebt. Gereedschap voor deze ringen is niet zo speciaal, veel vattingen voor van alles en nog wat zijn op deze manier gemaakt. Maar bijna niemand zal het passende gereedschap hebben.
De ring zit prima vast, aandraaien was niet zo lastig :wink:
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar