Wagrain Oostenrijk in de wolken [Update]

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Op de Grafenberg in Oostenrijk, vlakbij Wagrain is een leuke speelplaats voor de kinderen. Ons dochtertje Amber heeft hier lekker kunnen spelen. Er was ook wifi, dus Rianne had ook wat te doen. En ik? Ik had tijd om lekker te fotograferen. We waren alledrie letterlijk en figuurlijk in de wolken!

Afbeelding
01

Afbeelding
02

Afbeelding
03

Afbeelding
04

Afbeelding
05

Omgezet in zwart-wit omdat ik de overwegende blauwe kleuren niets vond toevoegen. Ik heb geprobeerd om de lichte en donkere delen gelijkmatig te verdelen over de foto's.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Ik zie een duidelijke bewuste keuze waarom je voor zwart-wit bent gegaan, maakt de beelden meer abstract.
Waarbij je bij sommige foto's (3 tm 5) twee keer moet kijken.
Niet gedacht aan een polarisatie filter of de witbalans iets aanpassen voor minder blauw?
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Bij dit soort platen wil je (zou ik willen) dat de bergtoppen er uitspringen. Ze zijn het onderwerp van de foto en verdienen aandacht. Dat gevoel krijg ik bij deze foto's niet en dat vind ik jammer, want het idee en het onderwerp spreekt me bijzonder aan. Komt het door de ZW/omzetting, of miste je bijzonder licht? Geen idee. Probeer eens met de kleurkanalen te werken bij het omzetten. Wellicht kun je contrast creëren tussen de bergen (bruin, dus waarschijnlijk veel geel/oranje) en de lucht (blauw).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Idee en onderwerp is goed gekozen, maar inderdaad jammer dat de bergtoppen er niet wat meer uitspringen.
Wellicht dat er met wat nabewerking of kleurenversie meer uit te halen is. :wink:

gr. bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Bedankt voor de reacties. Ik heb wel gedacht aan een polarisatiefilter, heb het ook voor de lens gehad, maar vond het geen geslaagde combinatie. Door de afstand, de luchtvochtigheid en misschien de hoogte, was er "in het echt" ook een blauwe waas over het landschap.
Ik heb in DPP al wat aan het kleurtemperatuur-schuifje getrokken, maar vond geen passende kleurtemperatuur. Wanneer ik het wit van de wolken aantik, worden de bergen blauw. Het is eenmaal zo. Misschien kan ik lokaal in Photoshop de bergen een beetje een andere kleurzweem geven. Ik zal eens kijken of ik een mooie kleuren versie kan maken. Wordt vervolgd...
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Allemaal waar, maar ik vind de laatste toch echt een indrukwekkende foto!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Voor de liefhebbers heb ik hier de kleurenversies geplaatst:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 2&t=115482
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik had deze foto's nog niet gezien, maar ik heb nu beide versies bekeken en vergeleken en dan kom ik tot de conclusie dat ik deze versie toch net iets interessanter vind dan die in kleur.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Bedankt voor de reactie Jonggolde.
Nu de kleurenversie goed ontvangen is, heb ik nog één laatste versie. De verbeterde zwartwit versie.
Dit zijn de kleurenversies omgezet naar zwartwit in de vooraf ingestelde stijl "levendig landschap".

Afbeelding
11

Afbeelding
12

Afbeelding
13

Afbeelding
14

Afbeelding
15
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar