Mooi bergmeer

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Tijdens een wandeling door Parco delle prealpi Giulie (Italie) dit prachtige meer tegen gekomen. Door het tijdstip behoorlijk hard licht waardoor het niet de perfecte foto is geworden, maar de omgeving was zo mooi dat ik hem toch wilde delen met jullie.

Laszlo

Lago di Fusine

45594

Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
Lukk
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014 09:38

[beginnersvraag] Wat had er beter gekund bij ander licht?
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Mooie foto, prachtige omgeving inderdaad!!

Het meer valt een beetje weg doordat de nadruk op de omgeving ligt maar dat is opzich geen straf.
Toch mis ik nog wat, maar de vraag is alleen; wat dan? Ik kom er nog niet uit.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik vind het een mooie plaat om te zien, fijne kleurencombi zoals ik die ken uit bergachtig gebied.
het gevoel van 'iets missen' deel ik wel een beetje, het lijkt alsof de foto rechts wat 'afgesneden is, je wilt graag meer zien, een weidser beeld ?
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

De foto van links naar rechts volgend, neemt het contrast af. De lucht wordt wat bleker en de rotsen vervagen qua structuur. Volgens mij is dat oplosbaar (te herstellen) met het gradueel filter binnen Lightroom.

Verder wel een indrukwekkend gebied!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Marja Koole
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2014 08:33
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Imposant gebied, je hebt helemaal gelijk dat je er een foto van hebt genomen en gedeeld ondanks het harde licht.
Foto kan het behoorlijk goed hebben volgens mij, maar ook ik heb wel het gevoel dat ik rechts nog wat meer wil zien.
Groetjes Marja
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Zeker een prachtige omgeving, begrijp dat je dit vast hebt willen leggen.
De foto kijkt voor mij echter niet lekker weg. Ik denk dat ik meer meertje had willen zien met nog iets van "land" op de voorgrond of zijkant waardoor je echt de foto in wordt gezogen.
Dus misschien was het vanuit een iets lager standpunt en meer groothoek nog mooier geweest.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

prima opname.
kan zo in de folder.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Prima plaat
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Heel mooi landschap, maar ik mis ook wat aan de rechterkant. Alsof ik nog een helft mis.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Zeker een mooie plaat, lekkere kleuren maar ook ik mis iets, heb niet het wauw gevoel. Door de harde belichting mis je wat contrast en dit gaat ten koste van het gevoel van diepte wat juist mooi is bij dit soort foto's. Dat is denk ik wat er mist maar het zeker een plaat die in folder niet zou misstaan. Wij zijn natuurlijk iets kritischer :wink:

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Het harde licht vind ik nog meevallen. Dit is nu eenmaal zo en daar is weinig aan te doen in de bergen als de zon hoog staat.
Ook ik heb een beetje het gevoel iets te missen in de foto. Volgens mij had ik iets meer "meer" willen zien en op de voorgrond en rechts nog iets dat de diepte accentueert. Maar ja, commentaar geven is makkelijk, het moet natuurlijk wel mogelijk zijn ter plaatse.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

XXXL schreefCOLONMaar ja, commentaar geven is makkelijk, het moet natuurlijk wel mogelijk zijn ter plaatse.
En zo is het ook nog eens :D
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Dat is zeer zeker zo en dat wil ik ook benadrukken. De commentaren zijn dan ook stuk voor stuk opbouwend bedoeld. Ik neem aan dat TS dit ook zo ervaart. Het is gewoon een hele mooie opname maar de wow factor ontbreekt
voor een aantal onder ons. Reden temeer voor TS om nog eens terug te gaan om een nieuwe poging te wagen mbv de commentaren :) Dat is toch geen straf.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Heerlijke foto van een prachtig landschap.
Kan zo een puzzel van 1500 stukjes van gemaakt worden. ;-)
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLON
XXXL schreefCOLONMaar ja, commentaar geven is makkelijk, het moet natuurlijk wel mogelijk zijn ter plaatse.
En toch ...
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Geen zorgen hoor :-) juist heel blij met de kritische kijk van EOS leden, ben het zelf ook naar anderen toe. Je leert er alleen maar van zolang je daar voor open staat. Zoals ik al aangaf is het geen perfecte foto, maar was het meer bedoelt als indruk. Zelf heb ik voor deze compo gekozen om de nadruk te leggen op het massief met de verschillende kleuren van de bomen daarvoor. Zelf vond ik het meer niet echt interessant en daarom er niet ook meer van opgenomen. Zou anders geweest zijn bij een spiegelglad opp en een mooie avondlucht. Dat het dan toch wat minder overkomt is weer een stimulans om een volgende keer extra aandacht aan de compo te geven. Dit blijf ik persoonlijk het lastigste deel van fotograferen vinden.

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

om een volgende keer extra aandacht aan de compo te geven. Dit blijf ik persoonlijk het lastigste deel van fotograferen vinden.
Oei, wat vind ik dat herkenbaar. Terugkomen van een prachtige locatie en dan thuis denken van "had ik nou toch maar net de ene stapje......." :oops: :oops:
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Voor mij ook heel herkenbaar.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar