Lovely Danielle

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Hoi,
Al een tijdje niets meer laten zien in dit forum, dus tijd om even wat werk te laten zien, en comments zijn uiteraard welkom.
Gezien dit m'n eerste stappen zijn met een model op locatie, kan ik alle tips gebruiken.
Foto's zijn geschoten met de 5DmIII en m'n allrounder, de 24-105 F/4. Verder gebruik gemaakt van 2 flitsers, waarvan eentje achter een plu'tje.
De wondermooie Danielle heeft eerder al model gestaan, voor mij als beginner was dit een groot voordeel, en hopelijk is dat ook te zien in de volgende drie beelden met haar.

01: F/5 - 1/320 - ISO 160 - 55 mm.

Afbeelding

02: F/5 - 1/800 - ISO 160 - 50 mm.

Afbeelding

03: F/5 - 1/800 - ISO 160 - 32 mm.

Afbeelding

Groeten,

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Marco van Eck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 21:09
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

Hoi Cris,

Zeker geen verkeerde foto's, vind het licht over het algemeen best goed vallen.

Op foto 1 valt haar rechterarm volledig in het donker. Als ze deze had gestrekt en over het stuur had gelegd dan was er licht op gevallen en had je een mooi driehoekje/doorkijkje gecreëerd.

Foto 2, mooi, haar linkerkant een stuk donkerder dan haar rechterkant. Heb je de stof op haar rechterschouder/arm bewerkt? Het lijntje is wel heel erg strak.

Op foto 3 doet haar houding mij krampachtig aan. Daarbij is haar huid een stuk fletser dan op foto 1 en 2. Ik denk dat de uitsnede beter was geweest als de gehele auto er op stond.

Al met al smaakt het naar meer:)
Groet, Marco

Flickr
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik doe het je niet na Chris, mooi werk.
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Hi

Op zich mooie serie. Alleen mis ik een beetje power. De belichting en alles is net even te vlak voor het mooie naar mijn smaak. Maar verder voor eerste keer op locatie goed gedaan
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Thanks voor de comments ;-)

Ook leuk om te lezen hoe iedereen er anders tegenop kijkt.

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Mooi, ik doe het je niet na, maar als ik toch iets mag zeggen:
Bij #1 storen haar benen, dat kleine stukje leidt af.
Bij #2 vraag ik mij af of het niet wat lichter had gemoeten, misschien is het inderdaad wat "power" dat ik mis.
Bij #3 Vraag ik mij de hele tijd af waarom je niet de hele auto er op hebt staan. De koplampen zijn half afgesneden. Het model lijkt ook niet helemaal ontspannen op de treeplank te liggen.

Kortom, technisch goed, nog een paar zeurpuntjes, maar ik heb er met plezier naar gekeken. TFS.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Even op dit laatste ingaan:

- Dat stukje benen, maakt het net spannend. Iedereen lijkt er anders tegenaan, leuk.
- Smaakkwestie. ( Definieer 'power'? ) Ik heb over heel de reeks net dat zachte willen houden, ook in de nabewerking verzacht.
- Die halve rondingen ( wielen ) in beeld is iets wat ik anders heb gemaakt dan de rest. Ik heb de wagen er ook helemaal erop staan, maar wou niet meegaan met de groep.

Btw, tijdens deze shoot stonden er wel een dozijn fotografen hun ding te doen. Doe ik dus nooit meer. Wat een hectische toestanden...

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar