Villa Doctor

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

01.
Afbeelding

02.
Afbeelding

03.
Afbeelding

04.
Afbeelding

05.
Afbeelding

06.
Afbeelding

07.
Afbeelding

08.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Deze serie zegt mij eerlijk gezegd weinig tot niets. Ik vind de foto's technisch niet goed genoeg om van deze zooi een interessante reeks te maken. Sorry!.

Gr. Henriëtte
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

jonggolde schreefCOLONDeze serie zegt mij eerlijk gezegd weinig tot niets. Ik vind de foto's technisch niet goed genoeg om van deze zooi een interessante reeks te maken. Sorry!.

Gr. Henriëtte
Het spijt me te moeten zeggen maar + 1


Vr. gr

Roel J.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ik vind ze WEL leuk, maar heb wel eens beter gezien... :-)
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik denk dat de villa wel potentie heeft om een mooie, leuke reeks te maken. Veel voorwerpen nog aanwezig waar je iets mee kan doen.
Op het bed ligt een rood kledingstuk (penoir of badjas?) Je zou voor het voeteneind kunnen staan en het bed symmetrisch in beeld brengen.
Foto 2 vind ik de beste van de reeks, maar onscherp. Ik denk door nabewerking/verkleinen.
Het hobbelpaard(?) is eng! Goed gevonden! Onder een andere hoek zou ie nog angstaanjagender zijn, bijvoorbeeld net iets onder ooghoogte.
Foto 4 heeft wel wat, misschien de schaduwen wat ophalen.
Foto 5 was misschien leuk geweest wanneer je je hand er onder had gelegd.
Foto 6 vind ik het kozijn links net te weinig. Dan valt de dode wesp ook meer op.
Foto 7 vind ik niet zo mooi. Weet niet precies wat er aan verandert zou kunnen worden.
Dat geld ook voor foto 8. De ruimte heeft voldoende items om er iets van te maken, maar ik weet niet precies waar ik moet kijken.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

jonggolde schreefCOLONDeze serie zegt mij eerlijk gezegd weinig tot niets. Ik vind de foto's technisch niet goed genoeg om van deze zooi een interessante reeks te maken. Sorry!.

Gr. Henriëtte
Duidelijke mening maar denk niet dat je TS hier mee helpt. Kan je benoemen wat je niet mooi vind of technisch beter kan. :wink:

Ik ben het wel eens dat ik ook wel een beter gezien heb. Een paar zaken die mij opvallen:
#1, iets lager standpunt had denk ik mooier geweest. Rommel rechts uit beeld en overbelichte raampartijen storen en trekken te veel aandacht.
#2, foto is nergens lekker scherp. Jammer is wel een foto met potentie
#3, ook hier een ander stanpunt, is nu erg van bovenaf genomen.
#4, aardige setting maar ook hier storen de overbelichte ramen behoorlijk.
#5, Valt weinig over te zeggen, doet mij niet zo veel
#6, Geen duidelijk onderwerp gekozen naar mijn mening, nu gaat mijn aandacht van het flesje naar de wesp en weer naar de rommel in de hoek.
#7 en #8, beide erg rommelig zonder duidelijk onderwerp, door te spelen met je compositie (zichtlijnen) en scherptediepte kan je ook hier best de kijker meenemen in je foto.

Het is zeker een leuke lokatie waar wat mee te doen is. Gewoon nog een keer langs gaan met alle tips. :wink:

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

@jonggolde, @Roel Jansen, MichielBroerse ; Dat kan he, bedankt voor je mening :)

@steven l; Bedankt voor de uitgebreide feedback, daar kan ik zeker wat mee voor de volgende keer.
Zelfde geld voor @Rijk, ook bedankt voor de uitgebreide feedback :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar