Vlinder

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mbtje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2013 13:39

Afgelopen vrijdag was ik in Blijdorp en in de vlindertuin heb ik deze foto gemaakt. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden. Ik ben een beginnende hobby fotograaf en wil graag betere/mooiere foto's leren maken. Ik zie al wel dat mijn foto's bleek afsteken tegen veel moois wat op dit forum getoond wordt, toch ga ik mezelf in het diepe gooien en ' gewoon' mijn foto's plaatsen..
Alvast bedankt voor het kijken en schroom niet om commentaar te leveren :wink:

43932

Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Technisch klopt die naar mijn mening, mooie beperkte scherptediepte en de vlinder lijkt er scherp op te staan.
Compotechnisch advies laat ik aan de macro kenners over, ik vind hem in ieder geval lekker kijken. Misschien alleen wat veel (rommelige)ruimte onder de vlinder.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

De kleuren zijn geweldig en de scherpte van de vlinder is prima.

RDF noemde de rommelige onderkant al; die zou ik er lekker afcroppen; dan wordt het een vierkante foto, het zij zo....

En verder is het jammer dat het oog / de ogen niet vol in beeld zijn; iets meer vanaf de voorkant fotograferen is mooier, maar ja, ze gaan niet altijd netjes poseren.
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Yup ook ik denk dat een 1:1 vierkante crop de foto mooier zal maken.
De vlinder zelf is immers er prachtig opgezet!
Wat een mooie kleuren zeg.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar