Harde wind en landingen bij Eham.

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Gisterenmiddag weer even op Schiphol wezen kijken. Stond een mooie harde wind en dat liet zich mooi zien in prachtige crosswind landingen. dwars hangende op de wind landingen uitvoeren op Rwy 18R(Polderbaan). Ik heb daar helaas geen mooie serie van weten te maken. Combinatie van harde wind en nog iets te weinig ervaring met dit onderwerp. En ik had gisteren nog veel last van een hoge vochtigheidsgraad. Ik mis de scherpte wat waarschijnlijk te wijten is aan een combinatie van harde wind en sluitertijd.

Ik heb nog wel wat andere opnames gemaakt bij de andere landingsbaan Rwy22.


1.

43480

2.

43481

Beestjes blijven ook mijn aandacht houden. Deze zat aan de overkant in het gras.

3.

43482

Sommige van die landingen zagen er nog best eng uit. Net in de laatste fase nog een tikje wind en de kist is uit balans. Het blijft toch nog hele sport om met een dwarswind te landen.

4.

43483

5.

43484

6.

43485

Mijn favoriete foto.

7.

43486

Een favoriete kist om mee te vliegen in de flightsim en uiteraard s'avonds een crosswindlanding op het handje gedaan op de 18R.

8.

43487

Tegenlicht landing.

9.

43488

Toevallig ging de Politiehelicopter ook aan een dienst beginnen. Nu zien we hem ook eens dichtbij.

Let niet teveel op de scherpte. De compressie sloopt mijn foto's een beetje.

Met vriendelijke groet,

Frans
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Hoi Frans,

De laatste heb je zonder de 2x extender geschoten en de voorlaatste is met tegenlicht; die twee platen hou ik even buiten beschouwing. Dan de andere platen. Ik heb het gevoel dat de platen die je op F10 hebt geschoten het beste zijn qua scherpte. Het is genoegzaam bekend (ook bij jou) dat een (2x) extender scherpte kost. Al doende kom ik er in de praktijk achter dat je met deze combinatie (300 mm, F2.8 plus 2x extender) zo rond F10 de grootste scherpte bereikt. Jouw platen lijken die ervaring te bevestigen.
Groeten, Jaap
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Er zijn een aantal factoren waarmee je goed rekening moet houden. Warmte(luchttrillingen en hoe meer mm hoe erger het wordt!) Wind, snelheid van je onderwerp en het aantal mm dat je gebruikt. Ik had mijn statief standaard bij me. En die was hard nodig om de combinatie een beetje stil te kunnen houden. Ik stond flink tegen de wind in te fotograferen en dan wordt het heel moeilijk om je combinatie een beetje stil te houden! Plus die kisten komen nog best vlot binnen dus ook zo uit je focuspunt. Vanuit mijn flightsim ervaring kom ik vaak op 150 knopen binnen zetten. Dat gaat nog erg snel. Knijpen van diafragma moet je ook niet teveel doen. Mijn technische ervaring reikt nog niet vergenoeg om te zeggen tot hoever je kan gaan. Daar zullen andere wat over moeten vertellen.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Indrukwekkende serie.
Vooral foto 3 en 7 vind ik extra spannend
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar