Hints en Tips gezocht studioverlichting ...

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
pijlltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 06:26
WoonplaatsCOLON Zwaag

Ik zoek eigenlijk gebruikerservaring van studioverlichting. Na wat leeswerk denk ik aan flitslampen van minimaal 300W (voor top-tot-teen) en met instellicht, motorkoeling/ventilator, ingebouwde trigger of extern maar dan zonder batterijen.
Waar zou ik nog meer aan meer aan moeten denken ... Ik kwam de volgende twee sets tegen, maar die zijn bij meerdere fotozaken uitverkocht (weten jullie de reden, komt er iets nieuws aan).
Falcon Eyes Studioflitsset GLK-2400D en Elinchrom D-LITE RX 4 To Go Set.
Mijn budget ligt tussen de 500 en 800 €, maar kwalitatief goedkopere set vind ik ook goed -;)

Alvast bedankt voor het meedenken ... Jaap
EOS 5D3 ¦ EOS 50D ¦ EF 24-105mm f/4L IS USM ¦ EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ¦ Extender EF 2x III | Speedlite 430EX II / 600 EX-RT
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Hallo Jaap,

Zelf heb ik alleen ervaring met Linkstar. Heb zelf de 600w serie, ruim voldoende om een aantal personen goed uit te lichten. Kwalitatief ben ik ook erg tevreden. Alles voelt stevig aan, stevige lamp statieven, en schappelijk geprijsd.
Misschien wel fijn om een grotere softbox of evt een octa erbij te nemen.


http://www.cameranu.nl/nl/studio-hardwa ... 104_161134

Gr. Leo
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

In februari is de foto-kina beurs in Duitsland.
Dus kans dat er nieuwe (of nieuw vormgegevenq) lampen komen is idd aanwezig.

Gezien de ruime keuze en alternatieven is een advies op maar altijd moeilijk tot onmogelijk.
Hou er bij aanschaf in ieder geval rekening mee dat er voldoende accessoires te krijgen zijn.
En ook daar hangen tussen de verschillende merken heel verschillende prijskaartjes aan.
Als je er serieus mee aan de slag wil is ook hier goedkoop meestal uiteindelijk duurkoop.

Alternatief voor de elinchrom is de bowens gemini set. Beide startsets hebben een prima prijs/kwaliteits verhouding. Maar voor beide kosten extra accessoires de nodige centjes, tikt snel door.

Veel goedkopere merken leveren hun accessoires met bowens aansluiting.
Maar ook voor elinchrom kun je die desgewenst weer met een adapter gebruiken.
Zelf gebruik ik al een paar jaar flitsers van Jinbei en ben daar zeer tevreden mee.
Zowel de flitskoppen als accessoires bieden waar voor hun geld.

Maar ga je het echt regelmatig of zelfs zakelijk gebruiken zou ik toch voor A merk flitskoppen gaan.
Trouwens, als je de zoekfunctie gebruikt vind je genoeg eerdere tips en adviezen op je vraag.

Succes met keuzes maken in ieder geval
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
pijlltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 06:26
WoonplaatsCOLON Zwaag

Dank jullie wel voor jullie reacties ... Ik had stiekem gehoopt op meer ervaringstips.
Nee, ik ga ze niet zakelijk gebruiken maar wel serieus mee aan de slag, en ben wel bang dat ik de verkeerde keuze maak, vandaar.
Ik ga zeker niet voor de hoofdprijs, gewoon een goede flitsset, voor veel fotoplezier.

Bedankt, Jaap
EOS 5D3 ¦ EOS 50D ¦ EF 24-105mm f/4L IS USM ¦ EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ¦ Extender EF 2x III | Speedlite 430EX II / 600 EX-RT
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

februari is de foto-kina beurs in Duitsland
Die is toch in september 2014?
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Nicobrombeer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2012 16:46
WoonplaatsCOLON Winschoten

Heb net nog even nagekeken 16-21 september Koln
http://www.photokina.com/en/photokina/d ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Klopt.
Ben in de war met de camera en foto image show. Die is wel in februari.
Naar verwachting komt (onder andere) canon dat met een aankondiging van hun aanstaande nieuwe" producten.. Althans, volgens de geruchten...

Wat meer gerichte gebruikers tips betreft;
Dan is het denk ik zaak je vraagstelling ook wat gerichter te formuleren.
Wat wil je precies weten. Er kan zoveel over gezegd worden tenslotte.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
evertalkmaar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 20:11

Als je iets zoekt van Elinchrome dan kun je contact opnemen met ArendHandelsonderneming. Die heeft Elinchrome in zijn programma zitten en geeft o.a. Workshop studiofotografie.
Anders de firma FotoFlits in Wormerveer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar