Het Goois Natuurreservaat

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Natuurfotografie en observatie is een manier voor mij om het hoofd leeg te krijgen. Even naar simpele dingen kijken. Ook afgelopen zaterdag weer op pad geweest. We besloten nu naar Laren te gaan. De westerheide op voor een mooie wandeling en wat "wild".

Het was een behoorlijke grauwe dag en alle beelden zijn op 3200 iso geschoten om een redelijke tot matige sluitertijd te houden. Verder is er van het statief en draadbediening gebruik gemaakt. De nabewerking bestaat uit kleurcorrecties, ruisbewerking, curves en croppen. Vooral 3 en 4 zijn gecropt vanwege teveel zoekplaatjes idee.

Mijn observatie:

1.

43165

2.

43160

3.

43161

4.

43162

5.

43163

6.

43164

Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mijn favo is 2 op korte afstand gevolgd door 1.

Overigens bewijst deze serie mij dat ruis niet erg of storend hoeft te zijn!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Ruis is voor een groot deel te ondervangen door een correcte belichting en verlichting. Daarbij schiet ik RAW wat in de voorbewerking al een ruisbewerking mee krijgt. Daarvoor gebruik ik de ddp van Canon. Daarna ga ik ze in de tiff extentie verder bewerken tot het eind resultaat en zet ik ze uiteindelijk om in jpg. Voordeel daarvan is de snellere laattijd en de omvang van het bestandsvorm.

En wat mijn mening betreft over ruis: hoe hoger je iso hoe meer ruis je gaat krijgen. Verder lever je ook wat detail in.

Tussen haakjes. Vanmiddag mijn sensor eens schoon gemaakt en dat werkte zeer verhelderend. Kwam veel vuil vanaf en is nu een stuk schoner op wat verdwaalde stofjes na.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

1,2 en 6 vind ik de beste uit je serie, de overigen kan ik niet zo waarderen.
dit omdat op die andere foto's het hert gewoon teveel aan het oog wordt onttrokken door storende takken.
van 2 zou ik nog een stukje van de bovenkant croppen omdat de tak aan de bovenkant nogal prominent in beeld is en de aandacht van het onderwerp afleidt.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Om eerlijk te zijn, vind ik alleen foto 2 de moeite waard; de andere zijn veel te druk en te rommelig, waardoor "het onderwerp" nauwelijks uit de verf komt.
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Jaap Koole schreefCOLONOm eerlijk te zijn, vind ik alleen foto 2 de moeite waard; de andere zijn veel te druk en te rommelig, waardoor "het onderwerp" nauwelijks uit de verf komt.
Daar ben ik het wel mee eens. Toch een mooie poging en een lekkere wandeling gehad. Dat is ook wat waard.

Groet!
Dward
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Wat is er opzich mis mee dat je wat meer moeite moet doen om een foto te begrijpen? Ik pik veel van dit soort wild op deze manier op en ga er vervolgens mee aan de slag. Wat is de reden dat een dier er geheel erop moet en het liefst helemaal zonder takje, boom of een verkeerd staande kuif? De ene keer heb ik het geluk dat ze vrij komen en de andere keer blijven ze veel meer in dekking. Die dingen respecteer ik en maken een normaal onderdeel uit van mijn onderwerp. Het was die dag grauw en koud. Ik heb voor sommige opnames een aantal keren moeten omlopen om een geschikte plek te vinden. De ene keer de wind verkeerd, de andere keer werd het op gejaagd en kon ik weer gaan of ze zaten te ver weg. Het overkomt mij nog te vaak dat ik onbewust en door ongeduld het wild op jaag. De meeste mensen kruipen lekker dicht tegen de kachel aan en trekken de gordijnen dicht. In het voorjaar heb ik ze weer sneller vrij. Het zonnetje erbij en lekker warm. Niets mis mee. Plus dat reeën veel schuwer zijn dan bijv. Damherten in de AWD. Daar kun je ze met een iPhone nog beeldvullend krijgen

Klinkt wat opstandig ik probeer de kritiek te begrijpen. :-)

Groet
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Wat jij mooi vindt hoeft een ander natuurlijk niet mooi te vinden. Ik weet natuurlijk niet wat jou bedoeling is in de geplaatste foto's. De opmerkingen die je krijgt geven in grote lijnen weer wat de meerderheid waarschijnlijk graag ziet. Ga je wild fotograferen dan is het natuurlijk prima om ook de leefomgeving van het dier te laten zien. Persoonlijk ben ik van mening dat de omgeving in de foto niet belangrijker moet gaan worden dan het onderwerp. Daarom krijg je van mij ook opmerkingen die erop gericht zijn het onderwerp zo voordelig mogelijk in beeld te brengen. Soms lukt het gewoon niet om wild goed te platen. Wat voor de een wel een geslaagde foto is, is voor een ander een minder geslaagde foto. Het zijn je eigen keuzes. Zo simpel is dat.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi Frans,

Ook ik wil proberen duidelijk te maken wat er bedoeld wordt met "te druk".
Als een onderwerp concurrentie heeft van andere onderdelen in de foto, dan wordt de aandacht weggehaald van het onderwerp wat je wil laten zien.
De kijker moet dan gaan "zoeken" in de foto.
Vaak vindt een kijker het prettig als jij de keuze voor hem/haar gemaakt hebt over hetgeen er bekeken "moet" worden.
Hier komt "isoleren" om de hoek kijken.

Nu zijn er (zeker bij dit soort foto's) omstandigheden waar je dat niet zo 1-2-3 in de hand hebt.
En in dit geval vind ik het persoonlijk bijv. bij foto 1+2 zelfs iets toevoegen aan de foto dat je duidelijk ziet dat de fotograaf verdekt opgesteld zit.

Maar laten we de laatste foto als voorbeeld nemen:

Ik zie daar als eerste een scherpe dikke berkeboom
Met daarnaast een andere boom met een takje wat uitsteekt richting de berkeboom
Dan zie ik een zwam, leuk maar daar zal het niet over gaan denk ik
Links zie ik een felle groene tak
En oooo wacht eens even, kijk... een hertje!!
En vervolgens zie ik wat kleine takken op de voorgrond (die helaas net voor de mond van het hertje komen).

Begrijp je wat ik probeer duidelijk te maken over "concurrentie"?

Zelf zou ik een 1:1 crop toepassen in de nabewerking om een groot deel van de concurrenten uit beeld te halen.
Als je het niet erg vindt, hier een voorbeeld ter verduidelijking (is wel klein natuurlijk):

43186

Indien niet gewenst haal ik hem weer weg hoor.

Ik hoop dat je wat hebt aan dit verhaal.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

DavevdrH schreefCOLONMijn favo is 2 op korte afstand gevolgd door 1.

Overigens bewijst deze serie mij dat ruis niet erg of storend hoeft te zijn!

????????? Kort geheugen? Of de bij elkaar blijven dan kan ons niets gebeuren mentaliteit.

Sorry, ik weet niet waar je mee bezig bent maar voor mij is dit een soort topic vervuiling!

Ga nu zelf eerst eens goede foto’s maken en geef dan je commentaar! Wederom wat een ge-o-h!
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Frans,

Het is inderdaad erg moeilijk om dit soort dieren te fotograferen. Wij mijn vrouw en ik gaan nu vaker naar de AWD.
Het is dus erg leuk om te zien, dat er ook in Laren de kans bestaat deze soort te fotograferen. Je hebt je met je foto’s heel nieuwsgierig gemaakt.
Helaas wordt het fotograferen van dieren zoals herten en reeën in hun leefomgeving, niet altijd door een ieder gewaardeerd.
Wat de één mooi vindt, vindt een ander niet zo simpel is het.

Maar ik krijg er redelijk de pest in wanneer, er commentaar komt op foto’s, door mensen die m.i dat niet zouden moeten doen.
Om twee reden, één omdat ze zelf niet instaat zijn, een betere foto dan die waarop ze commentaar geven, te maken!
Twéé, omdat dat ze dat alleen doen, om anderen te laten geloven, hoe goed ze zelf zijn en er echt helemaal bijhoren.
Advies is best maar dan wel graag van mensen die weten waar ze over praten! Maar dat is mijn mening! :)
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi Roel,

Ik heb je een PB gestuurd met de tekst van mijn reactie.

Vind namelijk dat het in een PB thuis hoort en niet hier.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

DavevdrH schreefCOLONAltijd zo vriendelijk is het nier Roel?

Anyway: In eerste instantie keek ik naar de palten zoals ze zijn en daarbij viel me de ruis wel op maar die stoorde me niet.
Vandaar mijn eerste reactie.
De compositie kwam pas later aan bod.

En over mijn eigen foto's: Ja daar ben ik hard aan bezig om ze beter te krijgen en ik geloof niet dat een forum bedoeld is om jezelf stil te houden totdat je bijna professionele foto's maakt.
En als mijn advies / uitleg niet deugt, dan mag je dat best zeggen hoor.
Maar dat lees ik niet.
Dave,

ik denk, dat je een aardige kerel bent en bewonder je enthousiasme, maar ik denk, dat je meer leert van wat ervaren fotografen zeggen over de foto’s van anderen en dat je het gaat toepassen op je eigen foto’s. Nu ben je al commentaar aan het geven en soms lijkt het wel les, aan anderen. Je geeft zelf aan, dat je lerende bent en niet ervaren maar, dat houdt toch niet in dat je ongeveer op elk bericht hier moet reageren? Wees voor als nog kritisch, maar niet op anderen maar op je eigen foto’s en later het mieren ennen over aan de meer gevorderden. Volgens mij zaten platen vroeger in Camera’s. DOF heette nog niet zo lang geleden wat het ook is, n.l scherpte diepte en BOKHED of zoiets was achtergrond onscherpte!
Dingen in de praktijk doen is zeker nodig! Maar goede foto’s zonder voldoende technische kennis van de processen en je apparatuur? Dat lijkt me toch heel erg moeilijk om dan tot goede foto’s te komen.
Ik voeg een link toe en ga die eens lezen 96 pagina’s waar je heel veel kan leren heel erg basis maar ook heel erg goed!

http://cursus.natuurfotografen.org/natu ... n_2web.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien moet je je registreren maar is m.i. zeker de moeite waard!

Waarom ik inhoudelijk geen technisch commentaar op andermans foto geef?
Komt omdat ook ik best een aardige kerel ben.
Nee, maar ook omdat het meestal dwars ingaat tegen wat ik zie en voel en wat mij een fijn gevoel geeft, wanneer ik ernaar kijk!! Bovendien het me geen barst kan schelen, of het water ook maar een ietsie pietsie links of rechts naar benden loopt! Moet toch ergens naar toe niet?

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Oeh, mag ik wel wat zeggen dan over de plaatjes? Heb de cursus nog niet gelezen nameleijk ;) ;) ;)
Maar alle gekkigheid op een stokje: ook ik denk dat 1,2 en 6 er boven uit steken, om redenen zoals hierboven genoemd. #2 is de meest rustige van het stel en daarmee waarschijnlijk voor de meesten het meest aangenaam. Zelf ben ik vooral fan van plaat 6. Ik vind het een interessante, boeiende plaat (niet te veel aan snijden hoor, hooguit een klein beetje van lenks en boven). Het hetrje, de tondelzwam (?) de boom, de plaat probeert me een verhaaltje te vertellen en dat vind ik erg leuk. Wel zou ik proberen hem iets lichter te maken, iets minder somber.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Foto's 1 en 2 zijn veruit de beste, waarvan foto 2 echt de betere is. Waarom zijn dit de beste? Het hert komt mooi naar voren door de rustige omgeving. Ik heb wel het idee dat de eerste foto wat aan de te groene kant is qua witbalans (kijk maar eens naar de schors van de berk). Bij foto 2 zou ik overigens wat van de bovenkant afhalen.

Waarom ik de rest eigenlijk aanmerkelijk minder vind is dat er veel teveel storende elementen inzitten die allemaal om aandacht vragen. Ik zal per foto eens proberen uit te leggen wat ik zie.

Foto 3 en 4: gezien dat de foto vanaf 1 plek is genomen zal ik foto 3 en 4 tegelijk benoemen. Ik kom aan de onderkant de foto binnen. Daar zie ik enorm veel onscherpe takken en een heuvel/wortels. Vervolgens wordt mijn aandacht meteen naar de wat onscherpe boomstam op de achtergrond getrokken. Qua grootte is deze boomstam ook erg aanwezig. Het hert is door alle rommel en takken amper te zien. Ik moet wel 3x kijken wil ik ergens een paar ogen en een gewei zie. Vervolgens zit ik meteen met mijn ogen weer op die onscherpe boomstam. Mijn ogen en brein kunnen hier niets mee. Het hoofdonderwerp van deze foto, in dit geval dus het hert, is gewoon niet te onderscheiden door de rommelige voor- en achtergrond.
Je zou kunnen overwegen om er een vierkante uitsnede van te maken zodat die grote onscherpe boom wat minder prominent aanwezig is. Maar door alle storende takken en andere dingen op de voorgrond vrees ik dat het toch een zoekplaatje blijft.

Foto 5: de onderkant van de foto is wat rommelig, maar wat ik hier het meest storend vind zijn die struiken voor het hert. Deze staan zo prominent in beeld en zijn ook scherp dat mijn aandacht daar op komt te liggen. Dan zie ik een bruine vlek, o hé, een hert. Omdat de struikjes ervoor zo aanwezig zijn zit ik al gauw weer naar de struikjes te turen. En ik geloof niet dat die struikjes het hoofdonderwerp zijn ;). De foto zou veel beter zijn geweest als die struikjes er niet waren geweest. Dan heb je al een aanmerkelijk betere plaat.

Foto 6: deze is beter t.o.v. van foto's 3, 4 en 5. Deze foto is ook enorm druk, alleen komt het hert hier toch wat beter naar voren zodat deze wel wat opvallender is. Ik vind alleen de uitsnede niet al te best, er is teveel ruimte aan de bovenkant waardoor ik daar wat in die leegte blijf hangen. Probeer hier een vierkante uitsnede van te maken. Dan heb je een hoop loze ruimte weg gehaald.


Ik hoop dat je er iets aan mijn feedback hebt. Ik snap volledig dat je met wilde dieren te maken hebt en dat je de omstandigheden moet nemen zoals ze zijn. Toch zijn er dingen waar jezelf wel dingen in eigen hand kunt houden. Zoek naar een plek die wat vrijer is van allerlei storende elementen. Je zal vast langer over doen om een mooie foto te maken, maar dan heb je wel meteen iets waar je echt erg trots op kunt zijn. Bij bepaalde takken van fotografie heb je juist erg veel geduld, en vaak ook geluk, nodig om een goede foto te maken. Persoonlijk heb ik liever wat langer geduld en dat ik thuis kom met 1 supergave foto dan dat ik thuis kom met hele onrustige 13 in een dozijn foto.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

korte lontjes helpen meestal niet bij een leerproces......
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Ik bemerk wat irritatie in dit topic. Les nummer 1 is, is dat fotografie zo subjectief is als wat. Wat de een mooi vind, hoeft de ander niet mooi te vinden. Dat maakt het alleen maar uitdagender vind ik.

Wij zijn hier om allemaal van elkaar te leren. De een is wat verder in zijn/haar ontwikkeling dan de ander. Toen ik in 2007 begon met fotograferen deed ik maar wat, van de termen diafragma, sluitertijd etc. had ik nog nooit gehoord. Als ik goede foto's kreeg was het een toevalstreffer. Naarmate de tijd vorderde kreeg ik de techniek van het fotograferen onder de knie en wist ik waar ik mee bezig was.

Waarom kreeg ik het fotograferen onder de knie? Omdat ik op mijn mond durfde te gaan. Iets mislukt, even vloeken, opstaan en weer verder gaan en lering trekken uit hetgeen wat er juist mis is gegaan. Op die manier leer je de camera en de techniek van binnen naar buiten kennen. Mijn camera´s kan ik blindelings instellen en bedienen, daar denk ik niet eens meer over na. Als ik het dan uit moet leggen moet ik eerst diep nadenken, zo automatisch gaat dat :)

En vraag jezelf ook af wat je wilt fotograferen. Wanneer ik nu op pad ga, ga ik op pad met een idee dat ik in mijn hoofd heb zitten. Dat probeer ik mij van tevoren ook uitgebreid te visualiseren. Op die manier werk ik naar mijn foto's toe. Als dat niet gaat werken zoek ik een andere plek. Ik ga dan niet fotograferen om het fotograferen wat veel mensen dan wel doen. Ik wil het hebben zoals ik mij had voorgenomen en dat de foto het verhaal vertelt wat ik wil overbrengen. Als mij dit niet lukt, jammer dan. Volgende keer beter.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Eigenlijk wilde ik het in PB's bespreken, maar had eerst gepost en daarna in PB gezet.
Schijnbaar net te laat want op hetzelfde moment was Roel al aan het typen denk ik.

Anyway: Leren doe je van elkaar volgens mij. Zowel van ervaren als minder ervaren mensen, zolang je maar communiceert.

Maar mocht mijn informatie die ik in deze gegeven heb niet kloppen, dan rectificeer ik het graag hoor.
Als de informatie inhoudelijk wel leerzaam is (wat ik hoop), dan hoop ik dat hij uit mijn hand net zo goed ontvangen wordt als uit een meer ervaren hand.

Mocht iemand het nodig vinden hierop te reageren, dan graag per PB of een aparte topic, zodat we de post van Frans niet ondermijnen.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

DavevdrH schreefCOLONEigenlijk wilde ik het in PB's bespreken, maar had eerst gepost en daarna in PB gezet.
Schijnbaar net te laat want op hetzelfde moment was Roel al aan het typen denk ik.

Anyway: Leren doe je van elkaar volgens mij. Zowel van ervaren als minder ervaren mensen, zolang je maar communiceert.

Maar mocht mijn informatie die ik in deze gegeven heb niet kloppen, dan rectificeer ik het graag hoor.
Als de informatie inhoudelijk wel leerzaam is (wat ik hoop), dan hoop ik dat hij uit mijn hand net zo goed ontvangen wordt als uit een meer ervaren hand.

Mocht iemand het nodig vinden hierop te reageren, dan graag per PB of een aparte topic, zodat we de post van Frans niet ondermijnen.
hahaha.. Ik lig er niet meer zo wakker van. Zit genoeg bruikbare tips in de op en aanmerkingen. Een beetje eigenwijs en tegendraads gaan werken moet ergens ook kunnen. Ik ga vanavond eens in de digitale schoenendoos kijken voor een zomerserie ook in deze omgeving gemaakt. Misschien dat ie beter bevalt. LOL
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Franscanon40d schreefCOLONZit genoeg bruikbare tips in de op en aanmerkingen.
Gelukkig, want daar doe ik het voor.
Niet alles hoeft bruikbaar te zijn, maar als ik een mede forummer een beetje op weg kan helpen dan ben ik blij.
Ik zie het altijd maar als persoonlijke smaak en hoe meer smaken er te kiezen zijn hoe groter de kans is dat er een smaak bij zit die je zelf lekker vind.
Kwestie van filteren :)

En af en te dan bostsen de smaken en/of meningen, maar dat mag.
Ik vind het dan alleen jammer dat het irritant wordt op iemand zijn/haar post die met alle goeie bedoelingen foto's laat zien dus dat zouden we met zijn allen beter kunnen doen denk ik.
Franscanon40d schreefCOLONEen beetje eigenwijs en tegendraads gaan werken moet ergens ook kunnen.
Zeker als het een bewuste keuze is. Zijn immers jouw foto's!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar