Gele fotos uit 50D ook na harde reset

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn foto's van de 50D een wat gele tint hebben.
Alle instellingen naar fabriekswaarden gezet, en zelfs de knoopcel een tijdje er uit gehad voor een échte harde reset,
maar probleem blijft.

Het heeft iig niet te maken met witbalans instellingen, omdat de camera volledig gereset is naar basis waarden...

Kent iemand dit probleem, of maar beter ff opsturen naar Rofa ??

Een voorbeeld van gistermiddag. Ik vindt hem te geel, zelfs met deze zon....
In ieder geval in vergelijking tot mijn 7D. Of is het verschil écht zo groot tussen de 50D en 7D ? Lijkt mij onwaarschijnlijk.

Afbeelding
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Staan je beeldstijlinstellingen ook weer op standaard of 0
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

premiumblue schreefCOLONHet heeft iig niet te maken met witbalans instellingen, omdat de camera volledig gereset is naar basis waarden.
EXIF: http://regex.info/exif.cgi?imgurl=http% ... beeld1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zie o.a. in de EXIF staan: "White Balance: Manual".
Ik zou eens een foto proberen met de White Balance op "Auto".

Afbeelding


Nog een vraag: welke firmware versie gebruik je? (1.0.9 is de meest recente voor de 50D).
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Er is ook iets aparts aan de hand met je Color Space instelling.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Ha ik heb het al gezien, werk hier ook met een 50D. Ik zie dat je kleurruimte niet goed staat deze staat nu op AdobeRGB, deze kun je beter even naar "sRGB" zetten dan is het goed.
Dat doe je in Het camera menu en dan het 2 de rode rijtje opties van links: KLEURRUIMTE

https://www.fotografieles.nl/fotografie ... bergb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Oké. Ga er mee aan de slag. Laatste dagen vanwege werk helaas even niet aan toegekomen...
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar