24h 2CV Francorchamps

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Gisteren naar de 24 uurs eendenrace op het circuit van Francorchamps geweest.
Veel foto's gemaakt en veel gewandeld.
Hier zijn een paar foto's van die dag.
Afbeelding
Foto 1: Voor de man met vlag is het een saaie dag, zo te zien.

Afbeelding
Foto 2: Iedere cm van een Eend is meteen herkenbaar.

Afbeelding
Foto 3: Uitladen onderdelen rommelmarkt.

Afbeelding
Foto 4: Eendensnuit.
Ik heb het idee dat door verkleinen een deel van de scherpte weg is.
Gisteren was er ook een "gewone" race tussendoor. Daarvan zal ik later foto's posten.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
ebloksma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2012 13:10

Voor mij is 2 de mooiste. Zelf had ik foto 4 recht gezet.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Hoi Steven,
1 is wel grappig, maar fototechnisch vind ik hem mwah...
2 is de beste uit je serie, mooi detail, goed gezien.
3, jammer dat je de linkervoorkant van de linkse eend mist, stukje gedraaid en paaltje bovenin wegshoppen en je had een leuke paat gehad.
4 moet je idd even rechtzetten, de bewerking is smaakgevoelig, ik vind hem wel leuk
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Dank jullie wel voor de reacties.

Foto 1 is een vertikale uitsnede van een horizontale foto. Ik zal eens kijken of de foto scherp genoeg is om van deze uitsnede weer een vertikale te maken. Dus de eend net in beeld en de voeten van de mannen ook. Zodat de man wat meer op valt. Nu moet je zoeken naar de clou.

Foto 2 zijn naast mijn versie, meerdere versies gemaakt. Nadat ik deze foto had gemaakt, zag in een man met een compact naar mijn standpunt lopen. Terwijl hij aan het fotograferen was, zag ik iemand anders kijken. :D

Foto 3 stond een nieuwe Citroen naast de linkse. Die kon ik niet weg-shoppen. Dus het was, of het repeterende van de twee auto's met de twee mannen, bijna identieke beweging vastleggen. Of niet knippen. Ik koos voor knippen en plaatsen. Dat paaltje mag inderdaad weg. Ik had het bij deze foto nogal druk met die jongen met rode shirt. Welke jongen? Precies, die. (stond rechts van de auto's, schaduw van hem langs de schaduw van de dozen.)

Foto 4. Ik zag thuis dat er iemand achter langs de 2CV liep. Voet, hand en kruin van hoofd. Die had ik zo veel mogelijk weggeshopt, maar bij de grill van de 2CV op de achtergrond zag je nog een stuk van z'n spijkerbroek. Daarom (en om de auto wat meer te isoleren) heb ik besloten om de achtergrond zwartwit te maken.
De foto is horizontaal, maar de 2CV stond op een schuin stukje. Hij helt ook een beetje over. (linker wielen staan iets hoger dan de rechter wielen)
Mij persoonlijk stoort de blauwe weerspiegeling van de lucht in de auto.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Foto 1 is niet scherp genoeg om nogmaals te croppen, helaas.

Ik ben mijn foto's nogmaals aan het bekijken en heb deze bewerkt.

Afbeelding
Ik vond het orgineel niet zo spannend als in het echt. Verder was ie technisch oké. Vandaar dat ik ermee ben gaan spelen.
Bewerkt met DPP. 1 foto, opgedeeld in 3 (1 normaal, 1 het histogram helemaal links, 1 het histogram helemaal rechts), daarna weer bij elkaar gezet in als HDR en met de instellingen gespeeld.
Dit is een BMW motor-motorblok in een gemodificeerde Eend. Het verschil is dat deze motor ervoor zorgt dat de bolide "Eau Rouge" op vliegt, terwijl de standaard Eend motor moeite heeft (en soms hulp nodig heeft) om de heuvel op te komen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Hei,

Foto 1 'm niet. Beetje vreemde compo en er is niets in focus.
Twee is de beste en 3 de leukste. Vier is wel mooi bewerkt. Kan ik wel waarderen.

Groet!
Dward
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar