Reserve lens Sigma 17-70mm of Tamron 17-50

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Ik overweeg om een reserve standaard lens te kopen, aangezien tijdens mijn vakantie mijn 24-105 niet meer mee wilde werken. Gelukkig kon ik dit opvangen, omdat ik mijn 10-22, 40 en 70-200 ook mee had, maar echt makkelijk is dit niet. Nu vind ik wisselen niet zo'n probleem, omdat ik graag de specifieke eigenschappen van een lens gebruik, maar je moet op korte tripjes dan wel weer alles meenemen.
Uiteraard wordt mijn 24-105 wel weer gemaakt en deze zal zeker blijven, maar een relatief goedkope reserve lens zou toch handig kunnen zijn. Komt bij dat in sommige situaties een f2.8 ook wel handig is.
Nu heb ik wat voorwerk gedaan en lijkt de oude Tamron 17-50 zonder stabilisatie een betaalbaar alternatief te zijn. Echter is de nieuwe Sigma 17-70 misschien ook wel een goede aanvulling. Ooit ben ik met de oude 17-70 van Sigma begonnen, maar deze was het niet.

Voor de duidelijkheid een 17-55 van Canon vind ik te duur als reservelens.

Zijn er forumleden die beide lenzen gebruikt hebben?

Ben benieuwd.
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Ik vind het verschil van 50 naar 70 mm erg groot; 70 mm is bijvoorbeeld veel geschikter om een portret te maken. Voor een universele lens zou ik dan ook in dit geval kiezen voor de 17-70 mm. De laatste versie van dit objectief schijnt erg goed te zijn.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

In principe gaat de reservelens als een soort walk-arround lens. Dus op locatie (denk aan musea, dorpskernen) of bij wandelingen waar ik met niet teveel gear wil slepen. Een 20 mm verschil is met de benenwagen vaak nog wel te overbruggen.
De Sigma is ook weer wat duurder en ook nog niet op de 2de-handsmarkt, alhoewel dat geen must is. De reviews zijn wisselend en ik ben wel benieuwd naar gebruikerservaring op het forum. Kortom is deze meerwaarde het waard.
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Ik neem aan dat je deze bedoelt?

http://www.sigmabenelux.com/objectieven ... o-os-hsm-c


Maar de voorlaatste versie is ook zeker niet slecht en een stuk goedkoper te krijgen als je de lens alleen maar als backup wilt gebruiken.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Anoniem 3

Neem als 'reservelens' een goede compactcamera mee.

Heb je voor je camera ook een reserve-exemplaar?
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Gripen schreefCOLONIk neem aan dat je deze bedoelt?

http://www.sigmabenelux.com/objectieven ... o-os-hsm-c


Maar de voorlaatste versie is ook zeker niet slecht en een stuk goedkoper te krijgen als je de lens alleen maar als backup wilt gebruiken.

Klopt die bedoel ik.

Redelijke compact zit ook in de tas, maar ik kan daar moeilijk mee overweg. Snapshots lukken maar voor de rest vind ik het gepriegel (leesbril zou waarschijnlijk al een uitkomst hiervoor bieden)
Tealeaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2010 16:30
WoonplaatsCOLON Twente

Fresno schreefCOLONDe Sigma is ook weer wat duurder en ook nog niet op de 2de-handsmarkt, alhoewel dat geen must is. De reviews zijn wisselend en ik ben wel benieuwd naar gebruikerservaring op het forum.
Ik lees even mee, ik ben ook benieuwd naar gebruikerservaringen van de nieuwe Sigma 17-70.
500D + Canon 18-200mm + Canon 50 mm 1.8 + Canon 70-200 4.0 L + Lowepro sport 200 aw + Nissin DI866 MKII
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar