GTC Rally - Etten Leur en omgeving - 12 & 13 juli

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Goedenavond,

Afgelopen vrijdagavond (èn vrijdagnacht!) werd rondom Etten Leur de GTC Rally verreden, in het verleden ook bekend als Exotic Green Rally en de Nacht van Achtmaal (proef "De Hel XL" is dit jaar weer in volle glorie opgenomen in de rally, op vrijdag wordt er 3 keer deze monsterproef van 20 kilometer gereden waarbij de laatste rond 1.30 's nachts begon).

Bij deze wat plaatjes die ik geschoten heb. Stiekem ben ik op een aantal best trots, ben benieuwd wat jullie er van vinden. Uiteraard is alle vorm van feedback welkom!

1. Bob de Jong en Kees Hagman in de Lancer WRC 05. Bob is de tweede dag vanwege prive-omstandigheden niet meer gestart.

39458

2. Dirk Garvelink en Nicky van Gerwen in de 350z. Uitgevallen.

39459

3. Roel van der Zanden met gastnavigator Jurian van Ruiten. Gefinished en een hoop bijgeleerd van de navigator.

39460

4. De Focus WRC van Erik van Loon op de service. 3e algemeen na veel pech.

39461

5. Mats van den Brand en Eddy Smeets winnen hun eerste wedstrijd in de 350z-challenge. Mats (teamgenoot van Roel) gaat dit jaar voor het kampioenschap en heeft afgelopen weekend erg goede zaken hiervoor gedaan. Mooie aan dit plaatje vind ik het hele teamwork. De volgende keer ga ik echt op mijn knieën om toch maar de hele auto erop te krijgen...

39462

6. Piet van Hoof en Max Jacobs verlaten het serviceterrein in de Lancer Evo 4

39463

7. De vader van wijlen Colin McRae, Jimmy, reed ook mee in de classic rally met een Opel Ascona A

39464

8. Ook de nodige Belgische deelnemers, in dit geval Timothy van Parijs en navigator Kurt Heyndrickx in 1 van de 2 Porsche 997 GT3! Aangezien Jan van der Marel niet echt meer vaak deelneemt aan rally's met zijn 997 GT3 was dit meer als welkom :)

39465

9. Arjen de Koning en Hein Verschuuren in de EVO 7

39466

10. Thuiswedstrijd voor Erwin Klippel, dit keer met gastnavigator Marcel van Elven

39467

11. Wim Muilwijk en Patrick Lipholt in de M3

39468

12. Laatste rotonde in Etten Leur centrum waar ook (deel van) proef werd verreden. Vooral de achterwiel-aangedreven auto's (BMW's, 350z) gingen hier dwars tot en met! Hier Bas Slob en Marieke Slob met de 325i.

39469

En voor wie wel eens wil zien hoe dat er nu uitziet, hier nog een videootje waar 1 van de 325i'tjes het goede voorbeeld geeft:)

https:/youtube.com/watch?v=TiyHzpkVllM
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Hé Jozzy,

ik zat al te wachten op je fotoverslag :D Goeie platen. No6 vind ik mooi en Muilwijk op de rotonde mag er ook zijn. Ook goeie sfeerplaten van de service. Ben zelf niet geweest, was zondag wel bij de NK Rallycross in Valkenswaard, zal binnenkort wat foto's posten. Denk dat mijn volgende rally de Amsterdamse shortrally wordt.

Groeten,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Dank Michiel! :)

De shortrally in Amsterdam moet ik echt even kijken maar ik ben toch echt geneigd om dat hele weekend naar Zandvoort te gaan ivm de Historic GP! Vorig jaar was dat zo'n feest dat ik dit jaar eigenlijk wel 3 dagen wil gaan. Misschien ook iets voor jou? ;)

Ben benieuwd naar je foto's van Valkenswaard.
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Gebruikers-avatar
EvZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2013 22:09
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Leuk om weer eens te zien, ben zelf jaren lang naar de Exotic Green Rally geweest, zaten op een camping in rijsbergen waar de Rally ook voorbij kwam. Foto 7 smaakt mij prima en verder goeie sfeerplaten
Groetjes Eric,

Pictures EOS Digital Rebel XTi (400D) met batt. grip, EOS 40D, 17-55 f2.8 IS USM, 17-85 f4-5.6 IS USM, 70-300 f4-5.6 IS USM, Speedlite 430EX II, REDGED RTT-423 enz..
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ah, Rijsbergen. Daar was inderdaad ook een proef. Vorig jaar heb ik alleen Etten Leur centrum gehad, en dit jaar natuurlijk De Hel XL op vrijdagavond / nacht, gevolgd op zaterdag door Rucphen en Etten Leur. Volgens velen is dit toch wel 1 van de zwaarste rally's van NL en gezien het aantal uitvallers (± 25 op een deelnemersveld van iets boven de 60) kan dat wel kloppen inderdaad. Sommige Belgen stonden er toch ook wel van te kijken hoe hard en moeilijk het hier af en toe kan zijn, hoorde ik.

nou, nog even een experimentje in monochroom van Leo van der Eijk en Annemieke Hulzebos :)

Afbeelding
IMG_0136 by jozzy78, on Flickr
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Gebruikers-avatar
EvZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2013 22:09
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Vind het wel leuk om volgend jaar weer eens een keertje te gaan kijken, misschien kunnen we volgend jaar samen een weekendje rally doen?
Groetjes Eric,

Pictures EOS Digital Rebel XTi (400D) met batt. grip, EOS 40D, 17-55 f2.8 IS USM, 17-85 f4-5.6 IS USM, 70-300 f4-5.6 IS USM, Speedlite 430EX II, REDGED RTT-423 enz..
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Daar sta ik altijd voor open :)

Misschien leuk om er een EOS-digitaal uitje van te maken!
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Nick@ShotAtSpeed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2013 09:29

Kijk, Jozzy is ook geweest! Mooie platen! 11 is dik, zie dat je lekker aan het pannen bent geweest!
Ik heb het in het centrum ook nog ff geprobeerd, maar was best lastig om het goed te timen met al die boompjes op de rechte stukken..
Die van Jimmy Mc Rae is aardig gelukt!
Die zwart wit op je Flickr is ook erg nice! Ik denk dat ik volgend jaar ook maar iets langer blijf hangen om wat platen te schieten in het donker.
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Dank Nick! :)

Ja vorig jaar heb ik kunnen oefenen in Etten Leur Centrum, en wat dat betreft is het gewoon een goede plek uitzoeken ;)

Die foto van Leo en Annemieke sta ik eigenlijk best van te kijken dat hij nog zo goed is (na bewerken).... Roel vd Zanden was dus net binnen voor de service en daar stond ik bij te kijken, toen ik op het allerlaatste moment Leo aan zag komen..... Ach ja, net niet de hele auto erop, maar ik vind het een redelijk goede samenvatting van Leo zijn wedstrijd (toch vooral erg veel pech, maar op de momenten dat de auto goed was toch ook ongehoord snel). Je kon dit jaar inderdaad erg mooie foto's maken op de service!
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar