Diverse insecten

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Vanochtend ook maar een poging gedaan om wat macrofoto's te maken. Heb geen idee welke beestjes ik allemaal ben tegengekomen, maar hieronder enkele foto's in willekeurige volgorde. Ben benieuwd naar de reacties :)

1. Volgens internet zou dit een ruigkever moeten zijn, dus dat heb ik klakkeloos maar aangenomen. Leuk beestje waarvan er veel rondliepen. Deze bleef echter als enige stil zitten waardoor ik enkele foto's heb kunnen maken. Bij deze foto wilde ik de ogen scherp hebben en de rest zo wazig mogelijk.

39267


2. Twee parende kevertjes, geen idee wat voor soort, wie het weet mag het zeggen. Ze zaten in een bloem. Links zit een stukje bloem in de weg zoals je ziet, de foto die ik vanaf de andere kant heb gemaakt was echter niet goed scherp op beide kevertjes waardoor het niet prettig kijkt.

39268


3. Een vlieg, weet niet of het een bepaalde soort is. Deze vlieg zat op een opvallend groen blad wat extra benadrukt werd door de zon. De ogen vielen erg op omdat ze zo fel rood waren.

39269


4. Deze bleef ook aardig zitten waardoor ik er twee foto's van heb kunnen maken.

39270


5. En nog eentje iets dichterbij

39271

Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Leuke insecten serie.

Ik vind de 1e meteen de beste. De scherpte ligt mooi op de ogen, prime DOF en goede compo.

Bij de rest, afgezien van de prima compositie's en DOF, ligt helaas de scherpte niet op de ogen.


<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar