batch proces cs5 of bridge..hoe?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Als ik een hele serie op dezelfde manier wilde bewerken deed ik dat voorheen in DPP met de volgende stappen:

1 één foto bewerken;
2 copy recipe;
3 past recipe to all images;
4 batch proces. (alle foto's in één keer naar 900 x 600 pixels)

Nu loopt DPP steeds vaker vast en ben ik overgestapt naar Bridge CS5.

1. Kan ik hier ook stap 1 t/m 3 doen, en hoe?
2. En stap 4 hoe kan ik meerdere foto's tegelijk resizen?

Uiteraard heb ik even gegoogeld, maar beland al snel op sites, waar ik de uitleg niet meer kan volgen....
Hoop dat iemand het kan uitleggen...

groet,
Barend
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Als het alleen om resizen gaat is het erg makkelijk. In Bridge selecteer je de foto's die je wilt bewerken. Kies dan voor Tools -> Photoshop -> Image Processor. In dat scherm kun je bij 'Resize to fit' aangeven in welk kader de foto's moeten passen. Aannemende dat je zowel horizontale als verticale foto's hebt en je wilt resizen naar 900 x 600 vul je hier dus 900 x 900 in. De aspect ratio blijft behouden.

Wanneer je ook bewerkingen wilt toepassen moet je aan de gang met Actions. In Photoshop is daar 'n apart paneel voor. Nét voordat je je bewerking begint druk je op 'Record', na het beëindigen ervan op 'Stop recording' of 'Save' (heb PS even niet bij de hand om de precieze teksten na te gaan). Vervolgens ga je vanuit Bridge weer aan de slag met de Image Processor en selecteer je in het scherm niet alleen de resize-opties, maar vink je ook de 'Apply Action to all images' (of iets dergelijks) aan. In de dropdown kun je je net gemaakte action kiezen.

Op http://www.photoshopessentials.com/basi ... p-actions/" onclick="window.open(this.href);return false; vind je een aantal uitgebreide tutorials over actions die e.e.a. wat kunnen verduidelijken. Succes!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Hartstikke bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dit gaat me lukken!
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar