opslag voor op reis..

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hey hallo,

aankomend weekend gaan we aantal dagen naar Polen en wil ik graag mijn CF en SD kaartjes kunnen legen zou dit nodig moeten zijn.. ik ga geen laptop meenemen ivm veiligheid.. (camera is al genoeg.. haha) ik heb begrepen dat er "apparaatjes" bestaan waar je de kaartjes kunt legen, zeg maar een Hard-drive waar een CF en SD slot inzit.. iemand enig idee welke zijn aan te raden?


gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik ben daar ook eens naar op zoek geweest (je had ook hele mooie met viewer enzo), maar begreep toen dat die dingen inmiddels nauwelijks meer te koop zijn omdat er simpelweg geen vraag naar was. Iedereen gebruikt tegenwoordig zijn laptop of tablet. Die dingen heten "imagetank". Kijk bijvoorbeeld maar eens hier. Succes met zoeken!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Het is waarschijnlijk goedkoper om zonodig in Polen wat kaartjes bij te kopen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Met 3 stuks 4GB kaartjes kun je al een kleine 500 foto's maken :wink: .
Lijkt me 'voor een paar dagen' wel genoeg.
Wat ga je doen in Polen, het is hier toch ook koud genoeg :wink: .

Gr. Jan
Canon materiaal
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ook ik ben hier ooit naar op zoek geweest:
Conclusie: Koop een goedkope laptop, kan veel meer op, en kost waarschijnlijk hetzelfde!
Die image tanks zijn allemaal relatief klein en erg duur, wat puur voortkomt denk ik uit de kleine vraag erna.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik zat met hetzelfde "probleem" toen ik in 2011 naar Amerika ging. Goede imagetanks zijn erg prijzig en houd er rekening mee dat je alsnog extra geheugenkaartjes moet kopen. Of wil je al je foto's op 1 device hebben die ook in het water kan vallen of defect kan gaan?

Koop maar gewoon extra kaartjes en je zou er voor kunnen kiezen om deze om de 2 a 3 dagen te wisselen zodat je bij een eventueel defect niet gelijk een hele week kwijt bent.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Kleine laptop mee, eventueel 2e hands, genoeg geheugen kaartjes mee en/of usb sticks voor back-up. Zelf voor een paar maanden terug 32GB gekocht voor 10 euro per stick. Iedere avond foto's overgezet naar laptop en naar twee usb-sticks welke ieder op een andere plek bewaard bleven.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

allen dank voor jullie reacties!

ik heb in totaal 28GB aan geheugenkaartjes.. zou in principe wel genoeg moeten zijn denk ik zo.. haha
toch heb ik voor de zekerheid nog aan iemand gevraagd wat CF kaarten gebruikt of ik er 1 of 2 kon lenen het weekend en was geen probleem nu heb ik 28+(2x8GB) geheugen.. zou toch wel genoeg moeten zijn.. hahahaha
ik ga het weekend naar Polen om te urbexen.. en aangezien ik niet zomaar even terug kan wil ik wel genoeg foto's hebben genomen voordat ik terug kom.. het wordt een weekend met locatie in- locatie uit.. dus genoeg te fotograferen..

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Misschien kan je hier nog iets mee.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

dankjewel MvdE ..
ik heb alleen geen iPad of Android-tablet.. toch is dit misschien handig voor op latere tijd!
bedankt nogmaals! ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

probeer eens te fotograferen ipv te klikken, klinkt raar maar zit een kern van waarheid in, als het met 28 GB aan geheugen niet gaat lukken dan waarschijnlijk met 60 GB ook niet.

Maar als je toch nog onzeker bent :

vroeger, al is dit een relatief begrip in deze daar het maar een aantal jaren betreft, waren geheugen kaartjes reteduur, weet nog dat ik een 127 MB kaartje in de aanbiding bij de Aldi kocht, was harstikke goedkoop, dus toen was een imagebank een goede investering, of desnoods een laptopje erbij, nu is geheugen dermate goedkoop dat simpelste en goedkoopste oplossing gewoon een aantal kaartjes erbij, hoeven nog geeneens hele diure te zijn, als je hier 50 euro uitgeeft heb je zo weer een 32 GB aan geheugen erbij.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Closeshooter, bedankt voor je reactie..

ik begrijp helemaal je standpunt hoor!
meestal doe ik HDR-foto's maken met 5-7 foto's.. (soms 3)

ik heb uiteindelijk genoeg gehad aan ik denk maximaal (en groot geschat) 16GB..
ben gewoon niet goed met inschatten.. :mrgreen:

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar