Hoogwater in de Lek

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sebastiaanburg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2012 14:39

Hoogwater in de Lek
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Canon EOS 550D | 18-55mm | 75-300mm | 50mm
Gebruikers-avatar
Sebastiaanburg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2012 14:39

128x bekeken en 0 reacties?

Laat eens weten wat jullie ervan vinden!
Thanks :D
Canon EOS 550D | 18-55mm | 75-300mm | 50mm
Anoniem 4

Je verwacht wel heel snel reacties. Bedenk dat er hier op het forum vaak 3 keer zoveel niet geregistreerde bezoekers zijn, dan wel geregistreerde. Die kunnen zo wie zo geen reactie geven.
Veel van de geregistreerden zijn vaak ook beginnelingen die nog geen commentaar (durven) geven.
De geregistreerde bezoekers die hier al langer aanwezig zijn, reageren ook niet op alle foto's die hier worden geplaatst.
Wat ik zelf vaak doe, is eerst kijken en dan laat ik het bezinken. Soms kom ik dan na een dag pas weer terug om te zien hoe ik er dan tegen aan kijk.
Pas dan kom ik met commentaar.
Ook gebeurt het dat ik toch niet zo gecharmeerd ben van een foto, maar toch geen commentaar kan of wil geven.
Iedereen hier geeft maar commentaar op een beperkt aantal foto's.
Dus heb geduld en verwacht geen overstelpende reacties. Laat je ook niet afschrikken door kritiek, want juist daarvan leer je.
Soms zijn reacties ook wat kort door de bocht, laat je ook daardoor niet ontmoedigen. Eventuele vervelende reacties kun je het beste negeren.

Vooruit mijn eerste indruk en reactie.
Bij de eerste foto ligt de horizon precies in het midden van de foto. Meestal geeft dat qua compositie geen spannend beeld.
Je kunt hier nog twee dingen doen. Iets van de bovenkant afhalen of van de onderkant. In het bovenste deel van de lucht zit weinig tekening en daar kan wel iets af.
Ga je met de onderkant aan de slag, dan kun je een groot deel van dat saaie stukje gras laten wegvallen.
Het onderste deel van de foto is wat aan de donkere kant, maak dat iets lichter, eventueel wat meer kleur, dan wordt het geheel wat levendiger.

De tweede foto vind ik in het bovenste deel te licht. Er is bijna geen doortekening meer in de lucht.
Ik weet ook niet of het een echte panoramafoto is (meerdere foto's gestitched) of een crop uit een groter geheel.

Laat in het vervolg de Exif-gegevens in de foto's als je technisch commentaar wilt krijgen.
Geeft de beoordelaars hier de mogelijkheid om meer gefundeerd verbeteringen voor te stellen.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

ga voor de tweede opname met de lucht van de eerste.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Marin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2012 00:02

Mooi! Het zijn echt vlakken zo op de foto's, leuk gedaan. ik was er vorige week ook. Ik heb daar ook een plaatje geschoten. Mag ik dat hier laten zien of niet?
Professioneel bruidsfotografe, maar ook fervent reis-, architectuur- en food fotografe :)
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik vind foto 1 de mooiste, hier komt de lucht stukken beter uit de verf. in foto 2 zit in de lucht geen detail meer maar misschien kan je met een lichte bewerking hier nog iets van maken.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar