Alternatief voor 24-70 mmL f2.8

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nicobrombeer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2012 16:46
WoonplaatsCOLON Winschoten

Beste fotovrienden,

Is er misschien iemand die een alternatief weet die in de buurt komt van bovengenoemde Canon EF 24-70 mm f 2.8 L II usm.
Deze lens is zonder stabilisatie en dat heb ik echt nodig met mijn Dr. Bibberhandjes.
Canon is wat camera betreft prima, maar de gestabiliseerde lenzen zijn erg duur.
Vandaar dat ik een alternatief zoek waarmee ik zowel close-up ,architectuur, portretfoto's en straatfoto's kan schieten.
Heb nu een EOS 7 D met de lenzen 18-135 f3.5 en de 70-200L is f4 lens vandaar dat ik een lichtsterke lens zoek(f2.8 of f2.0 o.i.d.)waarbij ik de bovengenoemde onderwerpen mee kan fotograferen.
Tevens zou het prettig zijn als de lens zich niet uitschuift bij het inzoomen zodat de filters ervoor op de plaats blijven en ik niet telkens hoe bij te stellen, zoals de 70-200 mm lens die blijf op een lengte.
Het is nog een hele lijst met punten geworden maar ik hoop dat iemand mij van advies kan voorzien en liefst natuurlijk ervaring heeft met de alternatieve lens.

Alvast mijn dank
Hoor graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Nico van Harskamp
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Uitschuiven bij inzoomen staat los van draaiend front element.
Dit draaien zie je namelijk enkel bij goedkopere objectieven als je gaat scherpstellen.

Na de 24-70 2.8 II en eis voor IS heb je eigenlijk alleen de nieuwe Tamron 24-70 VC.
Zie hier een vergelijkingstestje: http://www.youtube.com/watch?v=wcsnsJUKhAg" onclick="window.open(this.href);return false;
Conclusie is, heb je het geld koop die 24-70 2.8 II, wil je IS koop dan de Tamron ;)

Maar in jouw geval beschik je niet over een full-frame body dus kan je ook nog kiezen voor bij een Canon 17-55 2.8 IS !
Het is alleen aan jou de vraag of je eerdaags gaat upgraden naar full-frame en of dat je nu meer behoefte hebt aan tele ipv groothoek.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Bij geen Full Frame body zou ik kiezen voor een Canon 17-55 tenzij je op korte termijn overstapt op FF.

Ik gebruik zelf de Canon 24-70 II met een Lee filter set. En het uitschuiven is geen enkel probleem. Vermoed dat je het verward met de objectieven waarvan het front element mee draait, zoals de 18-55. Dit wat hierboven ook al word aangegeven.

Zelf heb ik de Tamron VC getest en heb ik al aantal maanden de Canon 24-70 II in mijn bezit. Zelf mis ik de IS niet en vind ik de randscherpte de snellere AF etc belangrijker. Zelf heb ik dan ook gekozen voor de Canon 24-70 II
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
martin68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008 18:40
WoonplaatsCOLON hillegom
CONTACTCOLON

Hoi Nico

Ook gedacht aan de tamron 17-50 f2.8
Ik gebruik dit fantastisch lensje zonder is(vc) op mijn 7D
Deze is zowel met als zonder stablisatie te verkrijgen

Gr. Martin
eos 50D | 350D | 70-200 f2.8/L |sigma 24-60 f2.8 ex | 18-55 kitlens | 50mm 1.8 een monopod een driepoot en een tamrac rugzak
YrBo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2011 08:18
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Interssant topic, deze ga ik in de gaten houden :)
Ook ik loop al een tijd te stoeien met deze " soortgelijke" vraag.
Zal ik een 2e hands 24-70L 2.8 kopen?
De 24-70 ii is prijstechnisch voor mij namelijk niet aantrekkelijk.
Gemiddeld kost een 2e hands 24-70 rond de €800,- niet veel duurder is de Tamron AF SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD waar ook hele goede reviews over te lezen zijn.
De Tamron heeft wel stabilisatie.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Tamron geeft ook 5 jaar garantie. STANDAARD! De 17-50 F/2.8 van mij is echt rete scherp!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
YrBo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2011 08:18
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Zucht, moet echt een keuze maken... :)
Heb je toevallig voorbeeld foto's?
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Niet mijn beste, maar ff bij elkaar gezocht. Enkele hebben wat ruis waardoor ze niet retescherp overkomen.
Maar geloof me dat de tamron echt scherp is. Deze zijn allemaal vol open.

34479

34477

34475

34478

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
YrBo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2011 08:18
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Dank je wel.
Met de scherpte is inderdaad niets mis.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar