mijn dochtertje graag tips

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Michaja1
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2012 09:11

Graag wil ik tips voor het schieten van portret foto's de foto's hier onder zijn het zelfde maar anders bewerkt
ik wil graag weten welke jullie mooier vinden en waarom? en alles wat ik nog meer moet weten.
waar ik me vreselijk aan stoor is de kast (volgende x andere achtergrond :oops: )

dit was de 2de keer dat ik met deze camera schoot ik heb hem pas een week
instellingen waren:

focuslengte 55.0mm
f/5.6
ISO 400
flits gebruikt

1 Afbeelding

2 Afbeelding
Anoniem 3

Mooi dochtertje, lekkere krullebol!
Tip: je zei het zelf al, die kast.
Verder was het leuker geweest als zij haar hoofd recht had gehouden.
De tweede bewerking vind ik de mooiste, maar je maakt al meteen kennis met de hardheid van het flitslicht.
Door flink te oefenen (kost toch niks) en de handleiding door te lezen vwb het gebruik van de ingebouwde flits, kom je vanzelf tot nog betere resultaten.
Succes.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

De tweede foto is wat lichter, waardoor deze prettiger kijkt... Maar eigenlijk zou ik het dan liever juist een beetje tussen deze twee foto's in willen zien, nu vindt ik het net wat te licht.

Qua pose had je zelf iets hoger mogen staan, nu moet ze net iets naar beneden kijken, wat de foto minder prettig doet ogen. Gewoon lekker blijven proberen dus :)
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste foto eigenlijk de beste. Bij #2 stoort mij het felle flitslicht wat hierop duidelijk te zien is.
Als je met de vaste flits van de camera hebt geflits had je dit kunnen verminderen door hier bv een wit velletje a4 papier voor te houden.
Verder vind ik de foto, zoals die nu is aan de bovenzijde erg krap gekaderd.
Zelf was ik echter nog verder gegaan. Ik had van deze foto een 4kante crop gemaakt, waarbij de achtergrond in zijn geheel had weggeknipt.
Dan valt ook een heel stuk van die prachtige krullenkop weg, maar daarmee leg je de focus wel in zijn geheel op het gezicht, waar het je volgens mij om gaat.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar