[Verzameltopic] Conrad Euregio rally 2012

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Inmotion-Photos.com
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2012 08:39
CONTACTCOLON

De laatste Nederlandse rally van het seizoen is de Conrad Euregio Rally (Twente rally). Helaas valt dit samen met de Belgische Condroz rally, waardoor het startveld niet het sterkste van het seizoen is. Evengoed waren er nog genoeg deelnemers om het interessant te maken voor het publiek. Hieronder een korte registratie van dit evenement.
Meer foto's zijn te vinden op mijn website. Alvast bedankt voor het kijken en de eventuele reactie.

#01: Peter van Merksteijn jr en Eddy Chevaillier met de Citroen C4 WRC

33712


#02: Dennis Kuipers en Robin Buysmans op het industrie terrein met de Subaru S 14 WRC

33713


#03:Vice Kampioen Hermen Kobus en Erik de Wild met de Ford Fiesta S2000.

33714


#04: Edwin Wolves en Ferdi ter Maat in de stromende regen met hun Opel Kadett 2.0 E rally.

33715


#05: Bertram Altena en Chris Aaltink in hun Opel Manta i200.

33716


#06: Ger Haverkate en Aaldert Aaltink in hun BMW E30 M3 tijdens extreem natte omstandigheden.

33717


#07: Dennis Kuipers tijdens één van de nachtproeven.

33718


#08: Hermen Kobus probeert snelheid te maken op één van de vele landweggetjes.

33719


#09: Detail foto van de tijdkaart en pacenotes die gebruikt worden tijdens de rally.

33720


#10: Winnaar van de Euregio Rally, Peter van Merksteijn en Eddy Chevaillier.

33721

Gr. Dennis
Laatst gewijzigd door 2 op Inmotion-Photos.com, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Dennis,

Mooie platen weer van deze sport, ik kijk er graag naar. Leuk om te zien dat de oude opeltjes het nog goed doen :D .

Je website ziet er top uit, past prima bij de sport.

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Mooie serie. Jammer dat er bij 7 geen snelheid in zit. Op foto 9 zie je overigens de tijdkaart en daaronder de pacenotes.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

mooie foto's! :)

Mag ik er ook een paar van mij bij zetten?
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Gebruikers-avatar
Inmotion-Photos.com
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2012 08:39
CONTACTCOLON

@Edbulk; Bedankt voor je reactie en leuk dat je ook even op mijn website hebt gekeken!!!

@DigiLife; Dat vind ik zelf ook inderdaad jammer, alleen was het op dat punt zo ontzettend donker en geen lantaarnpaal oid aanwezig dat de auto met externe flitser bevroren is. Mocht je tips hebben hoe ik er met mijn externe flitser midden in de nacht wel snelheid in kan krijgen hoor ik dat graag. En je hebt 100% gelijk, het is eerst de tijdkaart en daarna de pacenotes. Dit heb ik aangepast in de titel.

@Jozzy; Bedankt voor je reactie en mijn zege heb je, zet ze er maar bij. Ik heb de titel aangepast zodat het voor iedereen duidelijk is dat het een verzameltopic is.

Gr. Dennis
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Inmotion-Photos.com schreefCOLON Mocht je tips hebben hoe ik er met mijn externe flitser midden in de nacht wel snelheid in kan krijgen hoor ik dat graag.
Manuele instelling gebruiken en sluiter steeds stukje verder omlaag doen totdat je het gewenste resultaat hebt.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
Inmotion-Photos.com
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2012 08:39
CONTACTCOLON

DigiLife schreefCOLONManuele instelling gebruiken en sluiter steeds stukje verder omlaag doen totdat je het gewenste resultaat hebt.
Sowieso gebruik ik manuele instellingen, en de foto is genomen op 1/40e. Kan wel lager gaan, maar veranderd niet zoveel aan het resultaat. Lees wel veel verhalen over "op het 2e gordijn" flitsen, alleen daar heb ik totaal geen ervaring mee, dus moet dat de volgende keer maar eens gaan proberen en me in verdiepen.
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

hier ook wat foto's, helaas maar 1 KP gehad en voor de rest veel op de service rondgehangen. Heb dit weekend geoefend met IS off, en in het begin was het erg wennen maar gaandeweg de dag ging het steeds beter.

1. Kampioenen in het laatste jaar van de 205-cup die volgend jaar opgaat in de Peugeot Sport Cup (waar ook met een 206 gereden mag worden); Justin Borsboom en Harmen Hietbrink

33789

2. Maarten van Tienen en Gijs Boom met de DS3

33788

3. Antoine van Ballegooijen en Johan Findhammer met de EVO X

33787

4. een 205 uit de shortrally met Roy van de Born en Rene Bril

33786

5. Erik Jan Niemann en Berto Plomp met de BMW E30 M3

33785

6. De 0-auto die voorafgaat in de short-rally, altijd een waar genot met Michel van Westing en Wim van Eyk

33784

7. 1970 DAF 55, geweldige nostalgie

33783

8. 1975 Opel Ascona

33782

9. De gebroeders Stevens die deze wedstrijd op hun naam schreven in de 205Cup

33781

10. Een van de meest spectaculaire rijstijlen was van Harry Meijers en navigatrice Ingrid Wolves in de Opel Ascona

33780

Ik weet het, de meeste foto's zijn op dezelfde plek genomen en qua lichtinval was het niet perfect (industrieterrein proef). Ben verder ook benieuwd wat jullie van foto 2 vinden, balanceert voor mij op het randje van publicatie (zie het liefst ook altijd de namen goed leesbaar, maar de rest van de foto mag er volgens mij best wezen).
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Hierbij wat foto's van mijn kant.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Waarom 'oefenen' met IS uit?
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Omdat ik voorheen altijd foto's maakte met is aan;) en daarnaast, rallyweekenden is meestal nog oefenen & experimenteren voor mij.
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Maar waarom zou je IS uitzetten?
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

omdat dat hier geopperd werd. En ik ook wel benieuwd ben wat de gevolgen zijn.
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

@Jozzy,

Even een korte reactie! Wat een lekkere foto's om naar te kijken. Je hebt echt een goede progressie gemaakt! Volgens mij ben je super blij met deze serie en terecht! Ik heb vorige keer zwaar commentaar geleverd en als het goed is, mag het ook gezegd worden...

Twee opmerkingen:

Je eerste foto is geflitst op het eerste gordijn. Deze volgende keer op het tweede gordijn zetten. Nu is het net of de auto achteruit gaat.

Foto vijf vind ik de minste in de serie. Deze kijkt niet lekker weg. Kijk zelf nog eens goed en je snapt waarom.

Volgende stap is het werken aan je compositie en variatie, alhoewel ik die bij de eerste foto goed vind. Waarschijnlijk zullen anderen dit te krap gekaderd vinden. Da's een kwestie van smaak.

@DigiLife,

IS uit was mijn tip en ik moet zeggen dat ik een onwijze verbetering in de kwaliteit van Jozzy's foto's zie. Wanneer je IS aan laat staan probeert de camera/lens ook het pannen te corrigeren. Dat leverde bij zijn vorige foto's problemen op.

Het effect wat Jozzy bereikt heeft ten opzichte van zijn vorige foto's is echt super!
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Wim_B schreefCOLON@Jozzy,

Even een korte reactie! Wat een lekkere foto's om naar te kijken. Je hebt echt een goede progressie gemaakt! Volgens mij ben je super blij met deze serie en terecht! Ik heb vorige keer zwaar commentaar geleverd en als het goed is, mag het ook gezegd worden...

Twee opmerkingen:

Je eerste foto is geflitst op het eerste gordijn. Deze volgende keer op het tweede gordijn zetten. Nu is het net of de auto achteruit gaat.

Foto vijf vind ik de minste in de serie. Deze kijkt niet lekker weg. Kijk zelf nog eens goed en je snapt waarom.

Volgende stap is het werken aan je compositie en variatie, alhoewel ik die bij de eerste foto goed vind. Waarschijnlijk zullen anderen dit te krap gekaderd vinden. Da's een kwestie van smaak.

@DigiLife,

IS uit was mijn tip en ik moet zeggen dat ik een onwijze verbetering in de kwaliteit van Jozzy's foto's zie. Wanneer je IS aan laat staan probeert de camera/lens ook het pannen te corrigeren. Dat leverde bij zijn vorige foto's problemen op.

Het effect wat Jozzy bereikt heeft ten opzichte van zijn vorige foto's is echt super!
Thanks Wim! :D

Ja ik ben ook erg blij met de serie, ook al is het maar op 1 proef. Het was sowieso een beetje hectisch weekend, omdat vrienden ook in de 205 Cup rijden en die afgelopen weekend zoveel problemen gehad hebben terwijl ze ook nog kampioen konden worden. Dus helaas maar 1 proef, en heb nog wel een stukje van de 2e proef gezien (dus feitelijk maar op 3 locaties foto's gemaakt, ook serviceterrein meegerekend) maar ben daarna weer teruggegaan naar de service om te kijken wat er met m'n vrienden aan de hand was :(

Op de eerste foto reden de heren net weg van de serviceplek en dus max 10 km/u. En inderdaad foto 5 is jammer met die bus op de achtergrond.. Foto 4 vind ik persoonlijk echt super, ook als je 'm helemaal inzoomt, zie je de navigator vol aan de bak. En de kleuren van de auto passen ook wel een beetje bij het industrieterrein... ;)

Qua compositie heb ik inderdaad wel eens betere foto's gemaakt maar vind het vooral belangrijk dat ik nu een aantal auto's echt zoals ik ze op foto zou willen, ook op foto heb en dat het vooral geen uitzondering is :)

Het was een hele nieuwe ervaring voor me en kon natuurlijk op het display van de camera al zien of het de goede kant op ging, maar als je dat bevestigt krijgt op je computerscherm is dat toch wel een ietwat trots gevoel. Vanaf nu zal ik gewoon zonder IS bij rally's fotograferen, dat maakt deze serie wel duidelijk.

Tja, van de winter maar weer flink gaan oefenen op Zandvoort (nieuwjaarsrace!), en dan volgend jaar weer met volle bak er tegenaan bij de rally's. Wat dat betreft wel jammer dat het nu weer een aantal maanden stil ligt.
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

IS corrigeert je eigen beweging en heeft geen invloed op pannen. Er zal een andere reden zijn geweest dat eerdere foto's niet zo goed waren. Ik heb zelf veel rally's met een 70-200 geschoten en IS nooit uitgeschakeld omdat mjn foto's niet goed waren.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Morgen kun je trouwens in Valkenswaard mooi oefenen bij de Dakar Pre Proloog :-)
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

@jozzy,

Goed bezig. Ik ben zelf misschien ook bij de Nieuwjaarsrace. Het WEK is zeker een goede plek om te oefenen. Keep up the goodwork!

Je hebt duidelijk een keuze gemaakt om voor een scherpe foto te gaan, ipv de compositie. Met wat crop werk kun je de foto's beter maken. Het feit dat je bewust keuzes maakt, vind ik helemaal goed!

@DigiLife,

IS kan je pannen wel degelijk tegenwerken. Ik weet jouw omstandigheden niet en kan dus niet aangeven waarom het wel bij jou zou werken.

Je zegt een 70-200 te hebben. Dan heb je twee standen op voor IS. Staat hij bij jou op stand 1 of 2? Stand 2 corrigeert de horizontale beweging namelijk niet. Dus juist goed bij pannen, omdat je lens je beweging niet probeert te corrigeren.
Heb je één stand, dan de IS uitzetten. Helaas ben je dan ook je verticale correctie kwijt. Heb ik ook bij mijn 28-135 last van.
Ik heb deze tip ooit van, niemand minder dan, Frits van Eldik gehad. Hij zal het toch wel weten? :wink:
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Mode 2 corrigeert ook horizontale bewegingen, hij meet echter of het een bewuste (pannen) of onbewuste actie is en reageert daarop.

Wist niet dat er lenzen met maar 1 stand zijn, dus daar heb je gelijk.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

@DigiLife,

Dan zijn we er uit... Ik dacht dat stand 2 alleen verticale correcties corrigeert. Als jouw verhaal klopt, is dat alleen maar beter. Wordt ik vrolijk van... Haha...

Helaas zijn er nog steeds lenzen met maar één stand. Snel over op andere dan! ;)

Ik weet niet of je eerdere posts van Jozzy gezien hebt? Dan zie je absoluut een super verbetering. Het heeft voor hem goed gewerkt. Overigens ben ik wel zo eerlijk geweest om te zeggen, dat je bij twee standen de camera ook op twee moet zetten. :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar