Fotograferen golfbaan

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik kan morgen een golfwedstrijd fotograferen (als het weer het toelaat zonder dat mn camera verdrinkt)

Echter ik ben nog nooit op een golfbaan geweest, dus heb geen idee hoe ver je ervanaf zit (kan me op de verharde paden langs de velden begeven)

Heeft iemand enig idee hiervan? Zal ik met 70-200 genoeg tele hebben?
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Heb je veel andere opties dan?? Gezien je gear :) Ik zou je extender in elk geval ook meenemen, maar ik kan me ook voorstellen dat er punten zijn waar je juist liever meer groothoek zou hebben? Oftewel... de 17-55 ook gewoon mee, dan ben je overal op voorbereid...
wernerfotografie

Hoi !

Je bent wel een beetje laat met je vraag maar beter laat dan nooit ;) ! Golf, een super spelletje wat ik graag ook zelf speel en ook leuk vind om fotos van te maken. Wel is het af en toe behoorlijk lastig. Heb je iets van de golf ettiketten of het spelletje mee gekregen? Ik zou het zelf behoorlijk irritant vinden als ik aan het afslaan ben en ik hoor de sluiter van de camera van een fotograaf die achter me staan.

Wat wordt er verwacht van je en wat voor fotos hoop jij zelf te maken? Ik kan met mijn 70-200 prima uit te voeten (maar nu heb ik ook geen extender, anders zou ik die ook zeker mee nemen)

Punten waar ik op zou letten:

- belangrijkste: Je eigen veiligheid, ga dus niet voor iemand staan als die aan het slaan is. Het klinkt logisch maar ken er wel een paar die een bal hebben moeten incasseren haha)
- Timing: Geen fotos maken van de upswing, alleen van de eindswing als de bal al weg is (als ze de sluiter niet horen, dan kan je ook gewoon de upswing nemen
- Variatie: Niet alleen fotos nemen van het afslaan maar ook van het putten, of als ze in de bosjes liggen of in de bunker zijn, die geeft soms ook leuke platen.

Ik weet dus niet precies wat voor fotos er worden verwacht. Google nog even op golffotos voor ideeen of kijk youtube. Staat vol tips
bv http://www.youtube.com/watch?v=FWeroXZB9II" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes en hoor graag van je hoe het is gegaan!
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Leuk hoor! Er moeten meer golf foto's genomen worden.
Goed idee.

Goede punten ook die hierboven genoemd zijn.
Zeker niet in de upswing fotograferen, kan wel, maar dat is niet goed voor de concentratie van de golfer.
Foto's van het publiek na de downswing (dus als de bal onderweg is) zal het denk ik ook wel goed doen. Allemaal open monden!
Bij een goede swing vliegt er (vanuit de fairway of rough) ook een stuk/pol gras weg, dat heeft ook z'n charmes om vast te leggen.
Hetzelfde geldt voor de Tee bij het afslaan.
Shots vanuit de bunker leveren de mooiste (actie)beelden op. Dan vliegt er een zandbak vol zand door de lucht.

Verder natuurlijk even googlen op Golf (en Magazine) voor wat extra inspiratie.

Je gaat ze wel laten zien hier, toch?

Succes,

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Goede tips heren, niets aan te te voegen.. hihi

Off-topic.
Persoonlijk lijkt me het knippen weinig storend voor iemand die echt geconcentreerd bezig is.
Bij een focus is de wereld heel klein hoor.
Tenminste als ik op kijk naar de hordes (hobby)publiek met camera's in de aanslag bij een prof-wedstrijd heeft dat klikje meer of minder weinig op geen invloed...
Zo ook tennis, bowling etc.
Vraag is of je het eigenlijk wel meekrijgt en zo ja of het dan aan het klikje of je concentratie ligt. Maar wie ben ik... ;<)

On-topic;
benieuwd naar de resultaten..!!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Misschien idd niet bij1 klikje, maar bij bursts zeker.
Er wordt tijdens de Masters vaak genoeg gepauzeerd door de golfer, omdat hij afgeleid is.
Dit gaat bovendien om een kleine wedstrijd met weinig publiek. Daar zal het juist meer opvallen.
...design my thoughts like a sculpture.
wernerfotografie

Hoest gegaan? Terug koppeling altijd leuk! (Vooral met fotos :))
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ben ook wel benieuwd ja! Naar je ervaringen, maar ook naar je foto's :)
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

golf, is dat niet een soort van kinkkeren voor mensen die niet willen bukken 8)

Soort fotografie moet je zelf in gaan schatten denk ik, een close up van een swing is mooi, maar ook een overzicht van waar het balletje naar toe gaat (of moet, hangt van de golfer af).

Dus ik zou gewoon alles meenemen en proberen daarop in te spelen.

daarbij googlen voor foto''s golf helpt ook daarbij.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Knikkeren met een stokje.. Dat heet biljarten toch?
Zonder dollen, beetje laat advies, post is van de 12e en TS schrijft morgen.... hihi

Ben eens benieuwd of er nog een reactie (al dan niet met foto's) komt van TS...
Weet even niet wat voor weer het was de 13e...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
wernerfotografie

Closeshooter schreefCOLONgolf, is dat niet een soort van kinkkeren voor mensen die niet willen bukken 8) .
@ Closeshooter ;) Golf is toch die sport waar heel veel mensen denigrerend over doen totdat ze zelf een club in de hand hebben en dan wel anders piepen? Klopt das die sport ;)

@ TS: Snel nog even vragen om hulp is zo makkelijk, maar blijkbaar om even te vertellen hoe het is gegaan is blijkbaar een stuk moeilijker.

Even in algemeen, kan het zo slecht uitstaan dat mensen iets plaatsen of om advies vragen en er daarna helemaal niet meer op terug komen.Natuurlijk kan TS het wel ontzettend druk hebben blablabla, maar even een berichtje kan in enkele minuten vind ik niet anders dan fatsoenlijk.
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik begrijp je punt, maar een beetje nader onderzoek leert dat Robbert al sinds 2005 lid is en reeds meer dan 400 berichten heeft geplaatst.

Je zou bijna hopen dat hij een bal tegen z'n hoofd heeft gekregen en daarom niet kan reageren.
(dat dat dus de reden is :) )
...design my thoughts like a sculpture.
wernerfotografie

citizenjay81 schreefCOLONIk begrijp je punt, maar een beetje nader onderzoek leert dat Robbert al sinds 2005 lid is en reeds meer dan 400 berichten heeft geplaatst.

Je zou bijna hopen dat hij een bal tegen z'n hoofd heeft gekregen en daarom niet kan reageren.
(dat dat dus de reden is :) )

LOL haha hoop het niet voor hem ;) ! Begrijp alleen niet wat je uit je nader onderzoek haalt. Ja het zijn 0.16 post per dag. Ik heb er 0.49 per dag. Of dat nou veel of weinig is boeid helemaal niet. Alle posts met vragen of tips die ik post kom ik altijd hier op terug. En dat moet niet uitmaken of hij 4 berichten per dag post of 0.16 ;)
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ja, dat is waar.
Ik dacht dat je doelde op mensen die hier een vraag komen dumpen en vervolgens nooit meer op het forum komen.
Dat is in deze niet het geval :)
...design my thoughts like a sculpture.
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Sorrie dat ik verder niet meer heb gereageerd maar waren wat dingen tussendoor gekomen die even wat belangrijker waren dan hierop reageren, mijn excuses hiervoor.

Ik heb achteraf niet zo heel vel fotos genomen, was een clinic op een soort oefenbaan, waar ik alleen een beetje van achteren fotos kon maken (theoretisch gezien kon het wel van voren maar dat leek me niet erg verstandig haha). Meer dan een paar plaatjes is het dus niet echt geworden. Ook dankzij het wat mindere weer die dag....
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
wernerfotografie

Robbert1978 schreefCOLONSorrie dat ik verder niet meer heb gereageerd maar waren wat dingen tussendoor gekomen die even wat belangrijker waren dan hierop reageren, mijn excuses hiervoor.

Ik heb achteraf niet zo heel vel fotos genomen, was een clinic op een soort oefenbaan, waar ik alleen een beetje van achteren fotos kon maken (theoretisch gezien kon het wel van voren maar dat leek me niet erg verstandig haha). Meer dan een paar plaatjes is het dus niet echt geworden. Ook dankzij het wat mindere weer die dag....
Tsja.. Die dingen die er tussen komen kan ik idd niks aan doen, maar misschien optie om dat even te laten weten :D !?

Clinic op de drivingrange is wel wat anders dan een golfwedstrijd fotograferen...
Goed om te weten dat je in iedergeval niet geraakt bent door de golfballen!! Laat je paar plaatjes zien, ben zeer benieuwd wat je er alsnog van gemaakt hebt heb.

Rustig aan ;) !
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik heb de fotos doorgestuurd naar degene voor wie ik ze maakte maar heb ze verder zelf niet bewaard omdat ze niet echt super waren naar mijn mening...
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar