[VerzamelTopic] Canon EOS 6D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Hands-on Canon EOS 6D preview
http://www.dpreview.com/news/2012/09/17 ... full-frame" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

http://cpn.canon-europe.com/content/new ... nounced.do" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.imaging-resource.com/news/20 ... -frame-slr" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

http://www.canon.de/For_Home/Product_Fi ... LR/EOS_6D/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
lastigportret
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2011 10:44
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Met uitzondering van de ingebouwde wifi en gps weinig vernieuwend!
Canon EOS 5D - Canon EF 17-40 f/4.0 L USM - Canon EF 70-200 f/4.0 L USM - Canon EF 50mm f/1.4 USM - Canon EF 40mm f/2.8 STM - Speedlite 550EX

http://www.duefotografi.nl
http://www.facebook.com/duefotografi
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

En de nieuwe EOS remote software/app icm de 6d gaat er ook leuk uit zien!!
http://www.canon-europe.com/For_Home/Pr ... emote.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

En de eerste hands-on review is er ook;
http://www.dpreview.com/previews/canon-eos-6d/" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar 11AF punten :(
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

toch beetje teleurgesteld . Het weerhoud me toch om over te stappen naar FF. In de sport heb ik toch echt een snelle Frame Rate nodig. En 1D toch echt te duur vind.
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Het ligt aan de prijs. Het is een mooie gelegenheid om toch over te stappen naar een FF. Alleen jammer vind ik dat ze de viewfinder geen 100% hebben gemaakt.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Bij Foka 2029 en zag hem ook al ergens anders voor diezelfde prijs.
Al is dat de adviesprijs, dus zal je niets verbazen als hij over een maand of 3 na release rond de 1650 uitkomt.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Livio Livius
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2011 16:24

WireWess schreefCOLONBij Foka 2029 en zag hem ook al ergens anders voor diezelfde prijs.
Al is dat de adviesprijs, dus zal je niets verbazen als hij over een maand of 3 na release rond de 1650 uitkomt.
Met ca 1.200 voor een 7D en over 3 maanden minder dan 2.500 voor een 5DIII gezien de specs voor een 6D allemaal net niet. Dan kun je beter of heel gericht voor of een 7D kiezen of door sparen en een 5DIII kopen.
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Wel lekker dat uitgebreide ISO bereik.
Heel benieuwd naar de foto's die daar uit gaan komen.
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Livio Livius schreefCOLON Met ca 1.200 voor een 7D en over 3 maanden minder dan 2.500 voor een 5DIII gezien de specs voor een 6D allemaal net niet. Dan kun je beter of heel gericht voor of een 7D kiezen of door sparen en een 5DIII kopen.
Dat weet ik nog zo net niet... Ik heb al een 7D, en zou juist een FF als tweede camera erbij willen. een 5DIII is me dan net iets teveel van het goeie, dus ik was meer aan het kijken naar een 5DII in dat geval.
Deze valt dan mooi op de plek van de mkII en zou is voor mij dus zeker een kanshebber! Zo kan ik mijn 7D voor sport en verre tele (ivm crop) gebruiken, en de 6D voor studio werk (juist ook door de ingebouwde wifi) en landschappen (GPS)
Livio Livius
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2011 16:24

Rocker schreefCOLONDat weet ik nog zo net niet... Ik heb al een 7D, en zou juist een FF als tweede camera erbij willen. een 5DIII is me dan net iets teveel van het goeie, dus ik was meer aan het kijken naar een 5DII in dat geval.
Deze valt dan mooi op de plek van de mkII en zou is voor mij dus zeker een kanshebber! Zo kan ik mijn 7D voor sport en verre tele (ivm crop) gebruiken, en de 6D voor studio werk (juist ook door de ingebouwde wifi) en landschappen (GPS)
Waarschijnlijk zou ik dan toch nog eerder voor een 5DII kiezen (zoland nog leverbaar).
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Want?? Hangt helemaal af van de beeldkwaliteit wat de 6D gaat leveren wat mij betreft... Voorlopig zit de aanschaf er voor mij toch nog niet in, en helaas moeten we ook nog even wachten op het daadwerkelijk verschijnen van de 6D en de veldtesten/vergelijkingen met de 5DII

Als je namelijk de 5DII en de 6D met elkaar vergelijkt heeft de laatste toch wel een aantal plusplunten
5D Mark II
  • Digic 4 processor
  • ISO 100-6400 (H:12800)
  • 9 AF points
  • EV -0,5
  • 3.9 fps
  • 35 zones metering
  • Wifi los bij te kopen
  • GPS los bij te kopen

6D
  • Digic 5+ processor
  • ISO 100-25600 (H:51200/102400)
  • 11 AF points
  • EV -3.0
  • 4.5 fps
  • 63 zones metering
  • Wifi Built-in
  • GPS Built-in
  • Silent shutter mode zoals van de 5DIII
Daarentegen heeft de 5DII uiteraard ook nog wel een aantal pluspunten, zoals CF-card (vindt ik handiger omdat ik die ook voor de 7D al gebruik), en uiteraard de hogere resolutie en stevigere behuizing.
Ik denk dat hij dus met name interessant kan zijn voor mensen die de 5DIII iets teveel van het goeie vonden en nu op de goedkopere 5DII zaten te azen, want vooralsnog lijken de specs een verbetering tov de 5DII aan te geven, tegen ongeveer dezelfde prijs
Livio Livius
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2011 16:24

Rocker schreefCOLONWant??
De 5DII heeft zich al bewezen + hogere resolutie maar je hebt gelijk we moeten de foto's afwachten. Misschien is het ook meer mijn eigen teleurstelling aangezien ik meer had verwacht mede door de D600 van Nikon en de 7D spec's.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

als de focus net zo sterk is (ondanks minder focuspunten) als bij de 7D en de prijs nog wat zakt lijkt het me opzich niet eens zo'n slechte koop. zeker niet wanneer het verschil tussen de 6D en 5D III groter blijft dan 600 euro.

Een hoop mensen zijn negatief, maar een 5D II kan ook nog prima met de tijd mee.
Canon
Dexter202

11 focus punten, max. 1/4000s, 4,5 fps, x-sync 1/180s... zitten er op het instelwiel ook figuurtjes als een bloemetje en een berg? Dan is het net een 650D :p aan mij niet besteed (maar ik zal dan ook wel niet onder de doelgroep vallen)
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

sven2912 schreefCOLON
Een hoop mensen zijn negatief, maar een 5D II kan ook nog prima met de tijd mee.
[off topic] Negatief over de 5D II ??
Sta op het punt een 5D II aan te schaffen, zou deze veel gaan zakken qua prijs nu de 6D komt??

Gr. Leo
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Bij de afbeeldingen van de app zitten er ook een paar tussen met 7D in te 'header' van de app.
Zou dit betekenen dat die software ook met de 7D gebruikt zou kunnen gaan worden ?

Hier één van die afbeeldingen:

Afbeelding
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

De 6D had een interessante kamera kunnen zijn als de AF van de 7D er in had gezeten. Nu vind ik het zeker geen vervanging voor mijn 5DII en blijft het wachten op een normaler prijsniveau voor de 5DIII. Benieuwd hoe lang de 5DII nog in voorraad is bij de leveranciers.
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Alleen de nummering van canon camera's is niet altijd te volgen.

bijvoorbeeld.

300d, 350d, 400d, 450d, 500d enz cropcam

10d, 20d, 30d 40d, 50d enz cropcam

5d, 5dII, 5dIII FF cam

7d cropcam ??

en nu de 6d FF cam.

Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar