Canon G1 X ??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Ieteke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 15:34

Iemand ervaring met de canon G1X? Misschien dat ik deze wil aanschaffen naast mijn spiegelreflex. Zou graag willen weten wat de ervaringen met deze camera zijn.

Mochten jullie andere betere opties hebben dan hoor ik het graag! :D

Wat voor mij belangrijk is dat de camera een redelijk wijde hoek heeft, lichtsterk is en raw kan schieten. Voor mij is de video functie niet belangrijk. Budget is onder de 700 euro (had de g1 voor 636 gezien)

voor de extra info: ik ga op vakantie naar Vietnam en ben heel sterk in twijfel of ik een compact/powershot camera zal kopen en meenemen óf mijn spiegelreflex .... Waar ik dan overigens wel veel geld kwijt zal zijn aan een lens waarmee ik zal moeten uitbreiden.
Canon 400D + grip, 18-55 mm kitlens, 50 mm F1.8
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Ik zou geen G1X kiezen als je een spiegelreflex hebt..... dan zou ik veel eerder voor iets als een S100 gaan, enige wat je met compacts niet echt kan krijgen is lichtsterk. Maar het is wel een stuk handiger om mee te nemen en de kwaliteit is best goed.

Ik heb tijden naast mijn DSLR een G11 gehad en merkte dat ik die eigenlijk toch net te groot vond om veel mee te nemen.
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Heb een G1X in de auto liggen en gebruik hem als ik even geen spiegelreflex mee kan/wil nemen.

Mijn advies zou zijn om gewoon de 400D mee te nemen met de 18-55 of je eventuele nieuwe lens.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
Labradoodle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2012 20:24
WoonplaatsCOLON Noord Nederland

DigiLife schreefCOLONHeb een G1X in de auto liggen en gebruik hem als ik even geen spiegelreflex mee kan/wil nemen.

Mijn advies zou zijn om gewoon de 400D mee te nemen met de 18-55 of je eventuele nieuwe lens.
+1
Groet Rob

1DIII met wat gLas

Flickr
FaceBook
HaRdCoRe-WeZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2006 09:45

Ook ik zou kiezen voor de 400D en de centen voor een compact in een mooie lens stoppen.
Schiet soms met: Canon EOS 10D | Canon EOS 40D | Canon EOS 7D | Canon EF-S 60mm F/2.8 USM | Canon EF-S 17-55mm F/2.8 USM IS | Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 USM IS | Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM IS | Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM IS
Gebruikers-avatar
hannovandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:21
WoonplaatsCOLON Dalen
CONTACTCOLON

Dit topic ga ik volgen. Ik ben een zeer tevreden G11-gebruiker, maar door de grotere sensor van de G1X lijkt me dat nog een betere optie om naast een DSLR te hebben.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Voordeel van de G1X is dat hij voor veel mensen minder inbreuk maakt op hun privacy dan een DSLR met een behoorlijke lens. Op zijn Engels minder "intrusive" is.

Als het type camera je aanspreekt en je niet per se een Canon zou willen hebben, zou je ook naar de Fujifilm X10 of X100 kunnen kijken. Een Olympus E-PL3 met een EVF-2 is ook niet te versmaden.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
hannovandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:21
WoonplaatsCOLON Dalen
CONTACTCOLON

Als de G1X de zoeker van de X100 zou hebben, was de keus niet meer zo moeilijk.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

hannovandijk schreefCOLONAls de G1X de zoeker van de X100 zou hebben, was de keus niet meer zo moeilijk.
Hier zou ik ook heel vrolijk van worden.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Tja, die bestaat eigenlijk al, de X100 ;)

grotere sensor dan de Canon, uitstekende lens en de vraag is nog maar of de lens van de G1X opkan tegen de 23mm f2,0 van de fuji.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Neem daarbij het gegeven dat de X100 iedere, van APS-C formaat sensor voorziene, Canon achter zich laat op het gebied van beeldkwaliteit :wink:
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Nu alleen nog een definitie zien te verzinnen voor de term "beeldkwaliteit" en we zijn er :)
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Zullen we een begin maken? Pixel to pixel sharpness (X100 heeft geen AA filter), dynamisch bereik, ruis, etc. :mrgreen:

33147

DXO zegt natuurlijk niet alles, maar het is in ieder geval een vergelijk wat we kunnen maken. In vergelijk met mijn eigen 5D2 doet deze camera het echt niet verkeerd...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar