Kleine newborns

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Veel kleine pasgeboren baby's mocht ik al fotograferen en ik ga er -nog- steeds meer van genieten, omdat langzaam maar zeker de misselijk makende spanning van voorheen plaats maakt voor rust en vertrouwen :D

Maar het kan altijd beter, vandaar dat ik hier enkele foto's plaats. Het zijn 6 verschillende kindjes (3 jochie's en 3 meidjes); daarom is het beter de foto's niet als serie te beoordelen.



1.

32126


2.

32119


3.

32118


4.

32115


5.

32114


6.

32225

Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
stammetjes
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2012 12:02
WoonplaatsCOLON Zeeland

Technisch heb ik er nog weinig verstand van maar in vind ze prachtig en vertederend
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik vind foto 5 echt de topper van het stel!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Baby's zijn altijd leuk en al luisteren ze erg slecht naar instructies :P
De baby's op de foto zijn wel lief en leuk maar dit is een fotoforum en over die foto's ben ik iets minder enthousiast, het gene wat mij opvalt:
#1: Ik zie hier de toegevoegde waarde van de witte rand die overloopt naar grijs niet echt.
De tint van het kleedje onder de baby is anders al die over de baby ligt en bovenin de foto zitten allemaal vlekken.
#2: Hier valt het duidelijk op dat je om het kindje heen hebt zitten poetsen in je bewerking. De kleur van het kleedje begint net onder de armen weg te lopen tot de bodem van de foto, de gele tint van het onbewerkte gedeelte valt nu juist erg op. Er zit hier ook een grote vlek boven het kindje.
De plaatsing van het kleedje moet net je stijl zijn maar het komt op mij over alsof je het kindje even warm probeerde de houden voordat de echte fotoshoot begon.

#3: Ook hier valt het poetsen in de foto weer erg op, lijkt net op een witte vignetting. Dit om wellicht de vloer minder op te laten vallen maar er zit nu boven het kindje nog steeds een grote donkere plek. Je hebt ook en stukje van het petje en gezichtje witter gemaakt, dus dit is gewoon slordig.

#4: Deze baby is wel erg wakker maar het eerste wat me opviel was de half afgehakte arm en toen zag ik dat je hier een poging hebt gedaan om de arm vader weg te poetsen en hier ook een stukje kind hebt gewist :P De kleur van de baby komt ook wat grauw/groenig over.

#5: Mooie plaat en een leuke blik van de baby! Dat selective coloring is wel een beetje 1990 maar dat moet maar net je ding zijn :) En hier valt het weer bovenin de foto op dat de armen wit zijn gepoetst vooral rechtsboven. Rechts naast de knoop onder de baby zit nog een rare vlek.

#6: Hier viel toch echt even mijn mond van open en doet me sterk afvragen of je scherm wel in orde is. Overal om het kleed zie je duidelijk vlekken/gepoetste schaduw zitten en langs alle randen en bij een groot stuk onderin is de gele tint uit het kleed verloren gegaan. Gelukkig slaapt het kindje er wel rustig van.

Kortom: Ik weet uit ervaring dat baby's fotograferen een vak apart is maar het blijf niet alleen bij fotograferen. In mijn ogen laat je zien dat het fotograferen wel onder de knie hebt maar er valt nog aardig wat te verbeteren met de nabewerking wat gelukkig allemaal achteraf kan gebeuren en nog allemaal valt te leren. Gewoon door blijven gaan dus :)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Leuke foto's Ina!
@wirewess, wat jij verteld valt mij ook op maar ik heb de indruk dat het bij de meeste foto's geen poetsen is geweest maar pure vignetting die is aangebracht.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties!
@Wirewess: een bedankje is wel helemaal voor jou op z'n plaats na zo'n uitgebreide reactie :D
Ik zal alles nog 'es even rustig doorlezen en meenemen voor een volgende keer.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

mooie zachte maar toch scherpe foto's Ina,
aantal puntjes wat me opvielen:

#1
de baby huid/lippen zien een beetje paarsig, is dit nog wat aan te passen?

#2
vergeleken het bovenlichaam zijn de beentjes/voetjes wat paars..

#3
de scheiding in de mand vind ik beetje vreemd uitzien.. lijkt op spiegeling maar is het niet.. :p

#4
vreemde gele gloed om de baby en wat vlekken in de achtergrond (ook geel)
ook de onderbreking in de arm van het baby'tje

#5
mooie foto!
allen had ik hem net iets verder naar boven of naar onder gekaderd (bij de armen) je ziet nu NET op de elleboog van de armen..

#6
mooie foto ook maar is zie toch dat een deel van de deken wit is en een deel van de deken gelig .. het armbandje is smaak gebonden denk ik.. ;)

hoop dat je er iets aan hebt,
en moet ook eerlijk bekennen:
ik heb het ook pas 1x gedaan.. ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

zeer mooi foto's. ik vind ze wel geslaagd
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Voor mij zijn ze geslaagd, mooi hoor! :D
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
adidas
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2012 21:58

Ik vind het een mooie serie en Foto 1 en 5 zijn toppertjes.
Voor mij dan.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Excuus! Vergeten om terug te reageren :oops:
Maar beter laat dan nooit, dus bij dezen: hartelijk dank voor de reactie!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Prachtig hoor. De sfeer die het uitstraalt is erg prettig. Iets waar je als ouder alleen maar heel blij van wordt.
groetjes,
Rob
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar