Natuur foto's afgelopen tijd!

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
J~fotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2011 09:49
WoonplaatsCOLON Vlagtwedde
CONTACTCOLON

Hallo allemaal!

Ik heb hier een aantal foto's van de natuur,
ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

Tips & kritiek is altijd welkom, daar leer ik alleen maar van!


01
Afbeelding

02
Afbeelding

03
Afbeelding

04
Afbeelding
Gebruikers-avatar
sassieston
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 11:33
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Hallo!

Leuke foto's, hier een paar opmerkingen van een beginner dus neem ze alsjeblieft niet serieus (ik moet toch ergens beginnen met het leren van kritiek geven en zo ook kritischer te kijken naar mijn eigen foto's).

#1 Mooie silhouette. Horizon staat iets scheef. Te veel wolken meegepakt naar mijn gevoel, de bovendste helft van de foto bestaat uit allemaal dezelfde soort bewolking.
#2 Erg kleurrijk. De achtergrond is iets te onrustig naar mijn smaak. Ook oogt de bloem niet zo scherp alhoewel de stampertjes er wel scherp uit zien, misschien mooier geweest met de focus op het midden van de bloem, de basis van de stampertjes. Op de bladeren van de bloem zijn ook een paar wit uitgeslagen reflecties te zien wat er niet zo fraai uit ziet.
#3 Mooie boom maar jammergenoeg komt deze niet los van de achtergrond, met name aan de rechterkant is het heel lastig te zien waar de boom ophoud.
#4 Mooie silhouettes, vignetting past er goed bij. Alleen is het naar mijn gevoel nogal leeg, maar dan komt het echter op geluk aan om net een hele rij vogel te zien op die plek. Hmm van de andere kant heeft deze leegte ook wel iets...

Ik vind zelf #4 het mooist.

PS: Nu ik er over na denk zou het ook mogelijk zijn om met een statief meerdere foto's te maken en dan met photoshop dezelfde vogel op verschillende tijdstippen in een foto te mergen, bedankt voor het opbrengen van dit idee :D
Canon EOS 1000D | 70-200/4 L USM | 50mm/1.8 | EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Speedlite 430EXII + Hotshoe kabel | Reflectiescherm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar