Schotland / Noord-Engeland

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Beste forummers,

Binnenkort vertrek ik met 'n groep vrienden naar IJmuiden, om daar de boot te pakken naar Noord-Engeland/Schotland. In de tien dagen dat we er zullen zijn gaan we (grofweg) langs Newcastle - Edinburgh - Aberdeen - Glasgow - (Liverpool - Manchester) Newcastle. Uiteraard hebben we zelf al de nodige activiteiten uitgezocht, maar mogelijk zijn er hier ervaringsdeskundigen met gouden tips. Ze zijn van harte welkom!

Dank,
Bram
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
wernerfotografie

Ik kan je geen advies geven. Ik heb zelf als verassing mijn vriendin een weekje Schotland cadeau gegeven en we gaan in September dus ik lees even deze topic mee :D !

Veel plezier in iedergeval toegewenst!
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn tip: Edinburgh, Rosestreet, 200 kroegen. Ga op zondag middag en zoek uit welke voetbalteams tegen elkaar spelen. Voor, tijdens en na de wedstrijd is het knuipen ( knokken en zuipen) voor jong en oud!
Schotland heeft hele goede bierbrouwerijen en whisky stokerijen. Een bezoek waard ........


Rien
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

bramos_ditaljanos schreefCOLONUiteraard hebben we zelf al de nodige activiteiten uitgezocht
Beetje vage vraag. Activiteiten is een nogal ruim begrip.
Stukje wandelen: west highland way
Watersporten: o.a. Loch Lomond
Kroegen en shoppen: wat Rien zegt en ook Glasgow heeft een mooi en gezellig centrum
Fotografisch stad? Ook Edinburg en Glasgow, maar ook het meer schilderachtige Oban of Fort William
Fotografisch natuur? Schotse hooglanden en Isles of Skye and many, many other places maar vooral toch boven de lijn Glasgow-Edinburg.
gonwil
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 513
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 19:20

Hallo,

Vanaf Seahouse,

Farne Island per boot bezoeken,papegaaiduikers en zeehonden,

en nog veel meer vogels.

groet gonda.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

De North York Moors zijn mooi, loopt ook een mooie historische treinroute doorheen.
York is ook een fotogenieke stad.
Uiteraard Hadrian's Wall.

Kortom, teveel om op te noemen!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ton Canon schreefCOLONActiviteiten is een nogal ruim begrip.
Klopt zeker, en ik bedoelde de vraag ook ruim. We zijn met twaalf. Een flinke groep dus, met uiteenlopende interesses. Natuur is welkom, kroegentochten zijn welkom, kastelen zijn welkom, leuke steden, van alles eigenlijk!

Verder, ook aan de rest natuurlijk, hartelijk dank voor de tips :)!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ha wat grappig, ik vertrek over 1,5 week ook naar Edinburgh.
Dat knuipen weet ik zo net nog niet.. Volgens mij kunnen die Schotten dat wel 8)
... Spiegel-Werk ...
benv

Orkney en Shetlandeilanden. Kastelen...zat in de highlands. Toer er op dit moment al twee weken door. Visarenden in de Cairgorms. Zeearenden op Mull. Capergailles in de Highlands. De rode eekhoorns met de blonde staarten wat eem ondersoort is die alleen in Schotland voorkomen ook vooral in de Highlands ten noorden van Balmoral. Edinburgh is leuk nou op dit moment, laarzen mee en of een boot, ze hebben daar meer regen in de dag gehad dan in een maand en dat zegt wel wat.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Tussen Newcastle en Edingburgh aan de oostkust, het Holy Island Lindesfarne ! Een (schier)eilandje alleen bij eb per auto bereikbaar. Visserij, een kasteel en een oude kloosterruïne.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dank voor de tips! Ik gooi ze weer in de groep :), en mogelijk zien jullie er naderhand de nodige foto's van verschijnen.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Wat voor vervoermiddel?

Leuk: Highlands, Apple cross pass
Leuk: westkust. Blauw/groen water, witte stranden en nog net geen palmbomen
Noordkust: Als je vanaf John"0 Groats rechtsaf gaat kom je uit bij een vuurtoren. Daar heb je een heerlijk uitzicht over de Orckneys.
Fort William is wel leuk, o.a. bij het loch. Rijd je daar even door kom je bij het meest gefotografeerde kasteel van schotland. Loch eilean Castle geloof ik.
Had iemand Hadrian's wall met de romeinse nederzettingen al genoemd?
Etc
ETc
Etc
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Auto!

Hadrian's Wall staat zeker op de lijst, en ik geloof dat Fort William ook al genoemd is. De rest voeg ik er in ieder geval aan toe.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar