Fuut met jongen en Macro

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jojoelsprao
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2012 12:01
WoonplaatsCOLON Meppel
CONTACTCOLON

Goedenavond!

Deze week foto's wezen maken met mijn nieuwe macro lens de Canon EF 35/80mm en de 100-400L lens.
Hierbij het resultaat.
Zoals gewoonlijk feedback is welkom :wink:

Fuut met jongen gemaakt vanaf de boot.
Afbeelding

Bontespecht kruipt zijn huisje binnen.
Afbeelding

Liefheersbeestje (macro)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
kinkej
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 15:51
WoonplaatsCOLON Alphen a/d rijn

Fuut is erg mooi staat alleen wel erg centraal, jammer van de specht dat ze kop niet te zien is, voor de rest blijf vooral posten.
  • Canon 60D
    Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM
    Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
http://www.flickr.com/people/66117434@N03/
Gebruikers-avatar
jojoelsprao
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2012 12:01
WoonplaatsCOLON Meppel
CONTACTCOLON

Bedankt, waarom moet het onderwerp niet altijd centraal staan? En hebje nog tips voor de macro?
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Als je het onderwerp minder centraal zet, word de foto wat spannender, kijkt dan wat prettiger.
Zoek maar eens op "regel van derden" of "de gulde snede". Dit is echter geen wet, dus er kan altijd van worden afgeweken.
Ik zou bij de fuut wat meer ruimte aan de rechterkant willen hebben, zodat de fuut ruimte heeft om naar toe te zwemmen.

Bij het lhb is dat beter gelukt.
Ik vind hier de lichte plek op z'n kop echter wat storen. Heb je bij het lhb geflists?
Anders zou je de volgende keer kunnen proberen om indirect te flitsen.

Maar voor de rest mooie platen en goed scherp.
Ruud.
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Fuut vind erg mooi. Vwb het centraal staan, probeer eens aan de linker en onderkant een stuk af te snijden. Kans is groot dat je dan al een heel andere foto ziet.

Het lhb is al aangehaald te licht op de kop, ik denk zomaar dat het ook uitgebeten is waardoor het ook niet meer te corrigeren is. Heb je hier de camera flitser gebruikt? Achtergrond en scherpte zijn wat mij betreft in orde

Tja, foto 2 is eigenlijk niet meer dan een registratie. Je ziet de specht wel, maar alleen van achteren. Ik zou in ieder geval de hele linkerkant met de takken en bladeren er af croppen.

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar