600D met kuren...

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
rookie5406
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2012 13:34

Hallo iedereen,

ik ben sinds juli 2011 eigenaar van een 600D.

Sinds kort heeft mijn camera echter kuren, oa:
- de eerste maanden geen problemen bij het gebruik, dan plots kwam steeds de melding "Exp SIM", gelijk op welke stand ik wou fotograferen. het lijkt of ik dit kan vermijden door niet meer te fotograferen via het scherm, maar door het oog te focussen. tips?
- na enkele foto's gewoon verder dienst weigeren. dit kan ik soms oplossen door de batterij eens uit te halen en direct weer in te steken, lukt niet altijd...
- op het flexibele scherm was laatst mijn foto aan het "dansen", en daarna was er een soort van kader op de foto (kleurverschillen aan de rand)...

Ik had daarom beslist om hem binnen te doen bij de verkoper, maar alsof de camera het wist, net voor vertrek nog even controleren, en ja hoor: hij doet het weer als normaal!

Ik weet het niet meer wat ik ermee moet doen eigenlijk: binnen brengen of niet?

Enige raad?

Alvast bedankt!
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Begin eens met de laatste firmware erop te zetten.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Anoniem 4

Bladzijde 126 handleiding?

29325

Gebruikers-avatar
Smets.lennert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 19:19

Het dansen van het beeld is niet normaal, en dit kan enkel wijzen op een software fout (aangezien hij het niet altijd doet) de laatste firmware update doen is zeker een aanrader. als dit nog niet help zo snel mogelijk binnenbrengen en je klachten uitleggen. op deze toestellen zit een jaar garantie wacht dus zeker niet te lang!
A photograph is a secret about a secret. The more it tells you. the less you know.

500D + grip / Canon EF 70-200 L f/4 USM / Canon EF 28-105 USM / Canon 18-55 IS / Canon 55-250 IS / Tamron 10-24 / Canon 320 EX
rookie5406
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2012 13:34

Hallo,

bedankt voor de reacties.

ik heb dan al es gekeken op de eos-website, en de firmupware gevonden voor de 600D.
Maar nu, er zijn precies toch wat problemen met het downloaden... ik geraak telkens tot "accepteer en download", maar eens dat uitgevoerd, stopt het bij de handleiding om de firmupware uit te voeren (in allerlei talen).
doe ik iets verkeerd, of net niet?

Oja, tot nu doet de camera het weer perfect...!

Grtjs
rookie5406
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2012 13:34

firmupware is gelukt!
en nu dus weer volop testen, :D

leerrijk forum!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar