[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Gister ochtend de update uitgevoerd. met een Phottix accu en camera functioneert nog steeds na behoren. Krijg wel een melding, maar als ik hier kies voor oké dan is de status van de accu netjes te zien. Gistermiddag camera gebruikt met de originele batterij grip van Canon en met twee phottix batterijen. Krijg nog wel de melding, maar ook hier is de status ook netjes zichtbaar. (voorals nog) ;-)
Zie onderstaande link voor foto van de melding en van gebruik enkele batterij en bij gebruik batterij grip.
http://eosfotografie.nl/canon-5d-iii-fi ... atterijen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het gaat hier om de Phottix batterijen van Martijn (accu4you)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

accu4you = aq4u :)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Magic Lantern hack pulls 24fps Raw video from Canon 5D Mark III
http://www.imaging-resource.com/news/20 ... d-mark-iii" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Gisteren tijdens het verjaardagsfeestje van mijn dochter de 5D3 onder hele lastige lichtomstandigheden kunnen uitproberen bij Laser Quest in Nijmegen. Bijna geen licht (alleen black-light) iso 12.800 en gewoon blijven focussen. Volgens sommigen zijn de verschillen met de 5D2 dan misschien te verwaarlozen, maar ik weet zeker dat de 5D2 het hier had laten afweten, zowel AF als ruis. Hoe langer ik de 5D3 nu gebruik onder lastige omstandigheden, hoe meer ik onder de indruk ben van de prestaties.

Licht is echt verdomd lastig door het black-light, de witte kleding licht helemaal blauw op en de gezichten zijn dan erg donker.
De groepsfoto heb ik dan ook uit de hand in HDR gemaakt. Witbalans stond op auto en tot mijn verbazing zat de camera aardig in de buurt van de werkelijkheid.

Paar voorbeelden van gisteravond.

iso12.800 @ f/2.8 - 1/40sec
Afbeelding

In camera HDR (3 stops) - iso12.800 @ f/2.8
Afbeelding
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Een interesante vergelijking tussen de 6D, 5D2 en 5D3. Zowel op het gebied van beeldkwaliteit alsmede AF doet de oude 5D2 het blijkbaar helemaal niet zo slecht....

http://www.traumflieger.de/reports/Kame ... ::430.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Hier nog niet voorbij zien komen.....

Worstel je soms met de vele (opties van de) focuspunten van de 5D3? Ik wel :shock:
Canon heeft hierover een leerzaam "guidebook" op de Europese site staan.

http://cpn.canon-europe.com/de/files/pr ... debook.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik heb op dit moment alleen de 15 af punten bevalt mij prima en ik scroll mij niet meer suf.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Magic Lantern boost dynamic range 5D3 met 3 stops.
Is nog niet beschikbaar, maar wel interessant om te volgen.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

SanderL schreefCOLONEen interesante vergelijking tussen de 6D, 5D2 en 5D3. Zowel op het gebied van beeldkwaliteit alsmede AF doet de oude 5D2 het blijkbaar helemaal niet zo slecht....
Die Lumixen doen het ook niet verkeerd.... :wink:
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ik weet niet hoeveel 5D3 gebruikers er inmiddels zijn op dit forum, maar waar ik benieuwd naar ben is de ervaring op het gebied van sensorvervuiling, of beter gezegd het gebrek daaraan.

Wat mij na bijna een jaar gebruik, een aantal trips naar oa IJsland, Schotland, Frankrijk en Sicilie en ca 15.000 klicks verder met de nodige lenswissels opvalt, is dat er nog steeds geen rotzooi op mijn sensor zit. Ik fotografeer redelijk veel op f/16 (zeker met de 16-35), maar ik heb helemaal geen zwarte stipjes in blauwe luchten of egale vlakken kunnen ontdekken. Mijn vorige 5D2 moest ik bij dergelijk gebruik 1 a 2x per jaar naar Chipclean brengen, maar de 5D3 is daar voorlopig nog niet aan toe.

Ik heb het vermoeden dat deze sensor minder statisch is en dus minder vuil aantrekt en dat het sensorcleaningsmechanisme een stuk verbeterd is.
Mogelijk dat er ook oliespetters op de sensor van de 5D2 terecht kwamen die de zwarte stipjes verklaren, iets dat ze mogelijk bij de 5D3 ook hebben verbeterd.

Wie heeft deze ervaring nog meer?
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Mijn gebruik is wat minder, en ik probeer het wisselen van lenzen in een stoffige omgeving beperkt te houden..... maar ook hier geen problemen na dik een jaar.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hier ook geen last maar moet eerlijk zeggen dat ik niet tot nauwelijk van lens wissel, ik heb er doorgaans standaard mijn 24-70 op zitten.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Nou, na 3 weken zee en strand, met regelmatig wisselen van lenzen én een zandstormpje, werd het toch noodzakelijk om de sensor schoon te laten maken.
Ben ook een regelmatige lenswisselaar in de open natuur.
Camera een half jaar in gebruik.
Na een bezoek aan chipclean kan de doos er weer een tijdje tegen ;-)
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Viel me trouwens gisteren op, bij het fotograferen in de studio en met de 5d2 van m'n broer, hoe snel je went aan de nieuwe 5d3.
Zat continu naar de knopjes te zoeken, onder de SET button heb ik 100% magnification zitten, erg handig om snel scherpte te checken, bij de 5D2 moest ik echt weer wennen aan het tig keer drukken op het knopje.
Ook geen histogram in liveview en nog wat van die ogenschijnlijk kleine dingen die mijn in het begin onbelangrijk leken, maar na een jaar gebruik bijna onmisbaar zijn geworden.

Nu ik gisteren weer even een paar uurtjes met de 5D2 in de weer was viel me eigenlijk pas op hoe fijn de 5D3 eigenlijk werkt.
Net na de upgrade lijkt het allemaal niet zo spectaculair, maar "downgraden" na een jaar valt echt behoorlijk op.
Ook op het gebied van focus, de 5D2 had toch best regelmatig moeite om bij de studiolampen (instellicht) snel een focus te krijgen, regelmatig hunten. De 5D3 is bij weinig licht altijd spot-on.
Beoordeling van de beelden op het LCD is ook een wereld van verschil, viel me ook meteen op dat de LCD op de 5D2 minder helder en gedetailleerd is.

Enfin, eigenlijk allemaal zaken die bij de introductie al wel bekend waren, maar nu opeens heel erg op gaan vallen.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Firmware versie 1.2.3:
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... k_III.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Goede middag,

Mijn 5D3 werkt nog met firmware versie 1.1.3. Ik heb ervoor gekozen om niet te updaten i.v.m. mogelijk problemen met Phottix accu's. Voordat ik ga updaten zou ik graag willen weten of er hier mensen zijn met die problemen ondervinden met de Phottix accu's. Ik kocht mijn accu's begin dit jaar.

Andere vraag: Kan ik vanaf 1.1.3 in direct naar 1.2.4 of moet ik de tussenliggende updates ook uitvoeren?

En dan dit: Op DPReview las ik dat sommige third party accu's ervoor zorgen dat de update naar 1.2.3 niet werkt. Bij voorkeur dus updaten met een volle originele Canon accu.
http://www.dpreview.com/forums/post/52427439" onclick="window.open(this.href);return false;

In afwachting van de antwoorden,

Groet!
Dward
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Je kan de nieuwste firmware direct updaten, en tussenliggende firmware er ook eerst op zetten is niet nodig.
Updaten altijd met een volle accu, en tijdens het installeren nergens meer aankomen.
Over de mogelijk problemen met Phottix accu's, kan ik je niets vertellen.
Maar er zijn hier vast wel een paar mensen die dat wel weten.
Succes er mee.
Met vriendelijke groet,

Hans.
BartW.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 01:57
WoonplaatsCOLON VOORBURG

Na ruim een week na de update van firmwareversie 1.2.3 bemerk ik dat mijn flitser(s) van af die tijd hun werk doen zowel los opafstand als op de kamera. Sterker ik ging daarvoor wanneer ze het op momenten af lieten weten er van uit dat het door een verkeerde instelling werd veroorzaakt. :D :D
BartW.
5D MkIII+Grip | PS G1X | 5D MkII+Grip | 50D+Grip |EF 28-300mm. F/3.5-5.6 L IS USM | EF 24-70mm. F2.8 L USM | 70-200mm. F4 L USM | EF-S 17- 85mm. 1:4-5.6 IS USM | 2x 580EX II | TC-80N3| Manfrotto 190CXPRO4 + 324RC2]



Zoekt en gij zult vinden!
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Firmware update gedaan van 1.1.3 naar 1.2.3 en het lijkt erop de m'n Phottix accu's probleemloos werken. Ik krijg geen enkele melding m.b.t. de accu's. Top!

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Utilizing the Multi function Lock Switch in the EOS 5D Mark III
http://www.learn.usa.canon.com/resource ... blog.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar