[VerzamelTopic] Canon EOS 6D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

SanderL schreefCOLONEen kleinere sensor is goedkoper te produceren.
Heb moeite om serieus te blijven.
0,1 mm verschil, wellicht een meetfout door degene die de camera data heeft opgesteld of een nauwkeurigere omschrijving door Canon van exact dezelfde sensor als in de 5D.
Echt geen nieuwe sensor hoor.
groeten, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

De 5d3 heeft trouwens support in het menu voor de eye-fi kaart: http://cheesycam.com/canon-5d-mark-iii- ... sdhc-card/" onclick="window.open(this.href);return false;
En die support ook Geotagging middels WPS(Wi-Fi Positioning Systems).

Ik had liever een 6d gehad zonder gps+wifi en een betere autofocus ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Je hebt moeite om serieus te blijven? Ik ook... :roll: Natuurlijk is dit een nieuwe sensor.

http://www.imaging-resource.com/PRODS/c ... on-6dA.HTM" onclick="window.open(this.href);return false;
To lower the cost, Canon naturally had to change a few of the specs. First, its sensor isn't quite as large as the 36 x 24mm sensors of the 5D Mark II and Mark III. Instead it's 35.8 x 23.9mm. Not a big deal, but not quite full-frame. It's worth noting that this smaller sensor size is nearly identical in size to the sensor in the original 5D. The Canon 6D's sensor also has 2.1 million pixels fewer than the 5D Mark III. With a pixel pitch of 6.55 microns, that could be a boon in the sensitivity department, as the 5D II was 6.4 and the 5D III was 6.25 microns

Pixelpitch van de 6D, 5D2 en 5D3 is verschillend, dus het kan überhaupt niet dezelfde sensor zijn met alleen maar een ander formaat... :mrgreen: Het verkleinen van de oppervlakte, ook al is het maar tienden van millimeters zorgt voor een aanzienlijke verlaging van produktiekosten.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

't Is wel een nieuwe sensor:
6D: 5472 x 3648 pixels (9/2012)
5D: 4368 x 2912 pixels (10/2005)
5DII: 5616 x 3744 pixels (11/2008)
5DIII: 5760 x 3840 pixels (3/2012)
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Volgens het schema op die site zou dan. De 1dm2 de grootste pixels hebben en dus het minste ruis.
Of zie ik het nu verkeerd?
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De technologie is wel wat verbeterd sinds april 2004 :wink:

Tot nu toe heeft de 5DIII de beste ruisprestatie van de EOS-sen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

cornelus079 schreefCOLON
SanderL schreefCOLONEen kleinere sensor is goedkoper te produceren.
Heb moeite om serieus te blijven.
0,1 mm verschil, wellicht een meetfout door degene die de camera data heeft opgesteld of een nauwkeurigere omschrijving door Canon van exact dezelfde sensor als in de 5D.
Echt geen nieuwe sensor hoor.
groeten, Gerard.
Of het wel of niet een nieuwe sensor is weet ik niet, maar 0,1 mm verschil lijkt mij inderdaad de moeite niet waard. Dat hier aandacht aan besteed wordt betekent naar mijn idee dat het meeste wel gezegd is ondertussen....
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Als dat zo is dan vraag ik me af waarom Canon deze geheel nieuw ontwikkelde sensor niet gewoon in het normale formaat (24x36mm) maakt... Deze sensor is zowel in de lengte als breedte iets kleiner.

Maar goed, het zal voor de beeldkwaliteit absoluut geen invloed hebben. Het is verder geen issue.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Wat is een normaal formaat? Misschien wil Canon een nieuwe standaard neerzetten met deze censor en krijgt de 5D MKIV ook de maat die in de 6D zit. :-)

Zomaar een gedachte uiteraard....
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Het "normale" formaat is gedefinieerd aan het formaat van 'n kleinbeeld negatief. Uit de oude/analoge tijd, dus. Je gedachtegang vind ik leuk, maar ik zie 't niet gebeuren.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

phd schreefCOLONMisschien wil Canon een nieuwe standaard neerzetten met deze censor en krijgt de 5D MKIV ook de maat die in de 6D zit.
Zoals cornelus079 al eerder opmerkte heeft Canon de censor met dezelfde afmetingenen al in een een 5D (mk1) gebruikt.
Niet echt nieuw te noemen.

Hans.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Gelukkig, dan is er niets aan de hand. Is er al een datum genoemd wanneer de 6D in de winkel ligt?
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Eind dit jaar. Ze zullen wel gokken dat er goede kerstcadeaus verkocht zullen worden.
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ze maken het me wel minder lastig. Ik wil aan het eind van het jaar,begin volgend jaar, een nieuwe FF kopen, en dat wifi erin is ontzettend handig.

Nu zitten in zowel mijn 600D als mijn D3100 een Eye-Fi kaart, in mijn rugzak mijn 64Gb iPad met 3G. Tijdens het fotograferen worden alle foto's naar mijn iPad gekopieerd en vanaf daar direct door naar mijn Flickr account. Is de kaart vol, ff checken of alle foto's gecopieerd zijn, eye-fi leeggooien en verder gaan.

In Nigeria volop gebruik van gemaakt en het thuisfront kon bijna live meegenieten van onze reis door dat land. Met de 6D hoef je dus geen losse kaartjes te hebben met wifi erop, bovendien kunnen thuisblijvers meteen op een kaart zien waar je bent geweest. Erg handig.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik ben erg benieuwd naar de prestaties op hogere ISO, wellicht wordt dit mijn nieuwe body..of toch de 5D..ben er nog niet uit.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

Afgelopen vrijdag heb ik Photokina bezocht en 6D gespeeld.
Ik heb momenteel een 60D. Werkelijk alles funcioneert, voelt en ziet er vergelijkbaar uit.
Er zijn natuurlijk een hoop verbeteringen en nieuwe features.

Helaas was het niet toegestaan mijn sd kaart in het slot te steken... Anders had ik hier wat fotos kunnen delen.
De ISO stond heel hoog ingesteld en de fotos waren om aan te zien.
Maar goed vergelijkingsmateriaal had ik op dat moment niet....

Kortom, voor een 60D gebruiker is dit een super upgrade. Voor 7D gebruikers ook, tenzij sport en actie het aandachtsgebied is....

Maar goed... Dit is naturlijk slechts mijn mening ;)

Groet,
Robin
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

De 6D als full frame 60D?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL schreefCOLONZe maken het me wel minder lastig. Ik wil aan het eind van het jaar,begin volgend jaar, een nieuwe FF kopen, en dat wifi erin is ontzettend handig.

Nu zitten in zowel mijn 600D als mijn D3100 een Eye-Fi kaart, in mijn rugzak mijn 64Gb iPad met 3G. Tijdens het fotograferen worden alle foto's naar mijn iPad gekopieerd en vanaf daar direct door naar mijn Flickr account. Is de kaart vol, ff checken of alle foto's gecopieerd zijn, eye-fi leeggooien en verder gaan.

In Nigeria volop gebruik van gemaakt en het thuisfront kon bijna live meegenieten van onze reis door dat land. Met de 6D hoef je dus geen losse kaartjes te hebben met wifi erop, bovendien kunnen thuisblijvers meteen op een kaart zien waar je bent geweest. Erg handig.


Even off-topic reageren, ben wel benieuw hoe je dit in Nigeria doet.
In NL kan ik me voorstellen dat je met 3G en een internet account je foto's doorlopend kunt oploaden, maar hoe doe je dat dan in het buitenland?
Heb je dan ook een internet account of wacht je tot je een WIFI hotspot tegenkomt?

Overigens werkt deze oplossing alleen met jpeg's en niet met RAW ivm data omvang en onbewerkte ruwe data.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

@arnold_w, je koopt er een pre-paid sim kaart en die doe je dan in je telefoon of tablet. Via http://www.prepaidunion.com" onclick="window.open(this.href);return false; of (goedkoopste oplossing) via recharge kaartjes die je op elke hoek van de straat kunt kopen, kun je jouw sim opwaarderen.

MTN Nigeria heeft een aantal pre-paid bundels die interessant zijn, maar voor veel uploaden is de 300 uur optie het beste omdat je dan ongelimiteerd binnen die 300 uur data kan verstouwen. Dat wil zeggen 300 uur in 90 dagen, zijn die 300 uur op, dan vernieuw je de sim kaart met die recharge kaartjes. Een andere interessante is de 5Gb voor 30 dagen, ik was vaak alleen al (ook vanwege werkzaamheden via terminal services) binnen 1 week door dat limiet heen. 300 uur kost daar 13.000 Naira en het 5Gb plan kost 8000 Naira. Niet heel goedkoop wel heel goed.

Nigeria heeft nul komma nul bekabelde infrastructuur, met als voordeel dat je zelfs in de bush 3g en in Lagos State (de stad Lagos) en Ogun State (Ijebu Ode en Abeokuta), de twee States waar ik het langst ben geweest, hsdpa+ hebt.

jpeg is in dit geval meer dan voldoende omdat de meeste online sites jpeg gebruiken. De RAW gaat naar de MacBook toe die in het hotel staat. Het is mij nog niet gelukt om 64Gb aan foto's te schieten per dag, dus de iPad was meer dan voldoende. En met iPhoto erop geen moment verlies. Voor mij niet belangrijk, maar als je voor je beroep fotojournalist bent, dan heb je de foto's zo via de iPad op de redactie of waar ze die dan ook maar willen hebben.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Dank voor de uitgebreide uitleg, ga me er eens in verdiepen.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar