Wat is jouw laatste aanwinst? (Deel VIII)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Dat snap ik :)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ben ik ook wel benieuwd naar! Gefeliciteerd met naar mijn mening de beste allround camera van Canon! Redelijk snel, super AF en erg goede iso prestaties.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Even gekopieerd uit topic mijn blije dingen van de dag.
Ik ben ook super blij :D :D :D :D :wink:

Na een irritatie van de dag gisteren( nou ja zeg maar ruim 2 maanden). Met hemelvaart dag wederom lopen ergeren aan mijn camera. Ik kon in sommige composities niet door mijn zoeker kijken om te zien of ik goed zat met mijn compo en focus en dergelijke. Kreeg daardoor steeds minder zin om een foto te maken.

Toch maar mijn eos 400D vandaag terug gebracht naar de fotozaak. Gelukkig een schappelijke fotozaak.
Kreeg mijn occasion volledig geld terug mits ik een ander toestel zou aanschaffen. Ook mijn kaartje(CF) heeft hij overgenomen helaas niet voor het gehele bedrag(eerlijk gezegd ook geen zin om er mee te gaan leuren om er meer voor te krijgen) maar voldoende om te accepteren.

En tada een eos 1200D aangeschaft. Voor velen een peulenschilletje qua bereik maar ik ben er dus super blij mee.
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
JanCanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 21:52
WoonplaatsCOLON Maastricht

Hoe bedoel je "voor velen een peuleschilletje qua bereik"? Is toch een prima camera, het gaat er mijn inziens niet om wat je camera kan, maar wat jij met je camera kan! Ik heb al heel wat platen gezien komende uit camera's waar ik u tegen zeg, maar het resultaat.............. tja, en dan denk ik maar, ach als ze maar gelukkig zijn met de camera. Maar jammer dat ze niet begrijpen dat een goede foto voor 70% wordt gemaakt door de fotograaf, voor 20% door het licht en voor 10% door het materiaal. Over de percentages valt de discussiëren, maar de strekking is duidelijk neem ik aan.
Succes , maar vooral veel plezier met je nieuwe camera!
Goed negatief kan positief uitpakken!
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Vandaag de Canon EOS70D gekocht bij Kamera Express. Mijn 60D verkocht bij zo'n winkel in de buurt. Tevens ook n dashcam gekocht van Transcend.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Beasar schreefCOLON....@ Jaap ik ben erg benieuwd naar jouw mening over het verschil tussen de 6D en de 5DIII. Qua specs weet ik dat wel, het gaat me meer om de dingen waar jij positief/negatief tegen aan bent gelopen.....Bas
Nou, een eerste tussenstand dan maar.

Het zijn (natuurlijk) allebei topcamera's. De iso-prestaties zijn weergaloos (om een overeenkomst te noemen).

Bij de 6D ben ik een paar keer tegen de bovengrens van de sluiter aangelopen (1/4000); daar heb je bij de 5DIII geen last van.

Een ander verschil betreft "de vuursnelheid"; de 5DIII lijkt makkelijker met series op hoge snelheid om te gaan.

De AF van de 5DIII is nog sneller en nauwkeuriger dan die van de 6D.

De AF van de 5DIII heeft voorts heel veel instelmogelijkheden. Dat zijn er voor mij (voorlopig) veel te veel (ga ik niet gebruiken). Voor een professionele sportfotograaf zijn die mogelijkheden waarschijnlijk heel fijn.

De 6D heeft ook wel een paar zaken die ik (nog) niet gebruik: wifi en GPS.

En verder ben ik nog niet gewend aan een paar bedieningsknopjes op de 5DIII; die zitten net even anders....

Het is wel ongelooflijk lux om over die camera's te mogen beschikken; het scheelt een heleboel lenzen wisselen "in het veld" en ze leveren allebei enorme hoeveelheden aan pixels. Of dat ook tot mooie foto's leidt, kun je die camera's niet aanrekenen :D
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Canon GPS Receiver GP-E2
twistersam

Boomstatief en extra accu voor mijn foxy280 flitser. Ook meteen maar de grote broer de foxflash 680 gereserveerd.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

hdb schreefCOLONCanon GPS Receiver GP-E2
En hoe bevalt deze ? Kennis wil deze ook aanschaffen.

Zelf een iMac 27 i7 (3.5GHz) binnen en extra geheugen bij geprikt voor 24GB.
En vandaag een Wacom Intuos Pro Medium opgehaald. De Wacom Intuos pen touch small was toch beetje te klein.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Een concave spiegel........
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 3

Apple schreefCOLONZelf een iMac 27 i7 (3.5GHz) binnen en extra geheugen bij geprikt voor 24GB. ....
Da's geen prijs voor extra geheugen... :wink:
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

De 70D. Ik hoorde vanmorgen dat ik morgen foto's moet maken bij de afscheidsreceptie van mijn directe collega. Ook zo'n foto en filmfanaat, dus ik moet goed mijn best doen! 70D vuurproef.......
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Een Manfrotto MT055CXPRO4 die ik zojuist ontvangen heb, mooi stevig carbon statief, en als t goed is morgen m'n Acratech GV2 Balhoofd in da house voor dit statief.
Deze combi gekozen voor m'n 5D incl tamron 150-600mm.
Het mooie van de acratech GV2 is dat er een gimble functie op zit, en deze koppen zijn erg degelijk en oersterk, geweldig om mee te werken :-)
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

45477

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Mooi strak weggewerkt zo in het plafond.
Good job!!!

gr
Jan
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Wauw, dat is gaaf Bas! Waar heb je dat hangen??
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zeldzaam mooi opgehangen!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Dank jullie wel!
Rocker schreefCOLONWauw, dat is gaaf Bas! Waar heb je dat hangen??
In de ruimte waar eerst onze keuken was. Vorig jaar heb ik een nieuwe keuken geplaatst in onze woonkamer en er zodoende een leefkamer van gemaakt.
De kamer achterin het huis 4x3m wordt nu speelkamer kids / bioscoop / studio. Alle wanden een plafond en rand/koof die je hier ziet heb ik zelf gezet. (gipswanden)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Leuk hoor, ik ben jaloers! :mrgreen: Ideaal om zo'n ruimte te hebben waarin iedereen kan hobby'en zeg maar ;)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Beasar:
Geweldige oplossing?
Heb je nog foto's van de verbouwingen? :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar