Op safari welke lens ?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Huren! 19 euro per dag, voor een week 66,50 euro.

http://www.budgetcam.nl/3-accessoires/1 ... -6l-is-usm" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is maar één voorbeeld, er zijn er meer, ff googlen, of bingen of wat dan ook.

Dan huur je er ook nog een 24-105 bij/4.0L bij, en dan heb je eigenlijk alles. Ook 66,50 voor een week.

Grote kans alleen dat je je ouders dwingt de komende jaren daarna op brood en water te leven om die twee lenzen te kopen.

:mrgreen:
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

Of kopen+verkopen :) ik neem aan dat TS voor langer dan een week moet huren (heenreis/terugreis) een dag of 9/10 kost dan toch 95-105 euro (over de borg maar even niet te spreken).

Kan TS ook bijvoorbeeld: 100-400 kopen en dan kijken of hij hem wil houden ofwel voor €850-900 kan verkopen.

Maar je hebt gelijk de kans dat je meer dan de €60-100 euro verliest in de koop/verkoop is zeker aanwezig en de "borg" is dan wat hoger... enkel als je hem wilt houden heb je niets verloren...
6D | 50mm f/1.4 EX DG
Gebruikers-avatar
Marin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2012 00:02

Die budgetcam ken ik niet. Klopt dat echt, die lage prijs? Ik vertrouw dat dan direct al niet. We gaan 16 dagen op reis, dus zou 'm zo'n 18 tot 20 dagen moeten huren dan en dan kom je op 200 euro uit. Dat is niet duur nee. Er staat niet aangegeven hoe hoog die borg is. Enig idee? Ik weet niet hoor, dit zou wel super zijn, maar bij Kamera Express of Calumet ben je echt zo veel meer kwijt (namelijk rond de 700 euro, had ik direct al naar gekeken in het begin), waarom is dit dan zo goedkoop?

Ed, ja, hij is gelukkig veel te koop op Marktplaats. Ik heb het geld er nu nog niet voor, maar ik hou het al wel goed in de gaten.
Professioneel bruidsfotografe, maar ook fervent reis-, architectuur- en food fotografe :)
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

Tja 200 euro vind ik wat veel als je kan kopen+verkopen met minder verlies... Borg is meestal toch wel paar 200-400 euro ofzo, bij Budgetcam weet ik het niet.

Maar als je zo'n lens koopt die online staat nu voor tussen de 800-900 euro kan ik me niet voorstellen dat je die niet kwijt kunt voor 600-700 euro... Ik neem aan dat je met een huurlens wel verzekerd bent, en met 2e hands moet je maar zorgen dat je een bonnetje hebt voor de verzekering enzo.
6D | 50mm f/1.4 EX DG
Gebruikers-avatar
Marin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2012 00:02

Ja het is allebei de moeite om te overwegen! Ik ga het eens overleggen hier thuis vanavond! (Vriend is ook fotograaf, Nikon weliswaar ;))

Ik denk dat dit idd typisch een lens is die veel wordt ver- en herkocht, omdat het een vrij specifieke lens is, o.a. voor safari's enzo. Niet iedereen hoeft deze lens jaren in z'n bezit te hebben. Daarom kan je er best nog wel wat voor krijgen denk ik, zonder al te veel verlies.
Professioneel bruidsfotografe, maar ook fervent reis-, architectuur- en food fotografe :)
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

Marin schreefCOLONJa het is allebei de moeite om te overwegen! Ik ga het eens overleggen hier thuis vanavond! (Vriend is ook fotograaf, Nikon weliswaar ;))

Ik denk dat dit idd typisch een lens is die veel wordt ver- en herkocht, omdat het een vrij specifieke lens is, o.a. voor safari's enzo. Niet iedereen hoeft deze lens jaren in z'n bezit te hebben. Daarom kan je er best nog wel wat voor krijgen denk ik, zonder al te veel verlies.
Ja of zelfs winst... voor de kerst ging hij 2e hands voor rond de 875+ weg (belde met iemand met een koper op de koffie) -- en nu staat er eentje voor 750,=... kan zomaar dat je die van 750 weer voor 800 of meer verkoopt :)
6D | 50mm f/1.4 EX DG
Gebruikers-avatar
Marin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2012 00:02

Haha ja winst zou helemaal mooi zijn!

Aantal posts terug kreeg ik trouwens de tip om een beanbag te laten maken. Dat klinkt wel heel leuk! Weet alleen niet of het realistisch is, want wij vliegen op Dar es Salaam en slapen daar 1 nachtje, maar gaan direct daarna naar de rimboe ;) Wat we wel hadden bedacht is dat we in elk geval de bean bags leeg kunnen kopen, en daar laten vullen met rijst, en als we zelf niet bij een marktje komen, van te voren aan het eerste hotel vragen of ze rijst voor ons klaar willen zetten :)

En we hadden bedacht dat een soort dust bag misschien wel handig is, om over je lens+camera te trekken als er zand opstuift. Dus misschien iets van kussenslopen met een touwtje maken. Op zoek naar kussenslopen in camouflage kleur dus ;)
Professioneel bruidsfotografe, maar ook fervent reis-, architectuur- en food fotografe :)
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Zo ding dat je in je nek stopt als lange vlucht of bus reis hebt. Dit heb ik ook al wel eens gezien dat men dit gebruikte. Of het echt goed werkt durf ik niet te zeggen, maar zag er functioneel uit ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Marin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2012 00:02

Ja wellicht werkt dat ook, hoewel dat wel smal is! Weet niet of dat écht praktisch is..

Ik heb deze op 't oog:

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... groen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo'n dubbele, die je over de rand kan leggen.

Afbeelding


Leuk joh, zo'n safari! Komen meer kosten bij dan je van te voren denkt ;) (Nee hoor, geeft niets)
Professioneel bruidsfotografe, maar ook fervent reis-, architectuur- en food fotografe :)
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Apple schreefCOLONZo ding dat je in je nek stopt als lange vlucht of bus reis hebt. Dit heb ik ook al wel eens gezien dat men dit gebruikte. Of het echt goed werkt durf ik niet te zeggen, maar zag er functioneel uit ;-)
Ik gebruik ook een nekkussentje om deze over het portier te leggen.
Het materiaal is gemaakt van een of andere stretch stof en gevuld met kleine ?piepschuim? Bolletjes.
Het weegt niks en koste ook maar 3 euro.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar