[VerzamelTopic] Canon EOS 6D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Ik weet het niet, met DXO... kijk nou naar die tabel SNR en de score qua ruis. Waarom heef de Canon daar nu zeg 700 punten minder?
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Waarom niet? Een eerdere test tussen de D800 en 5D3 had al aangetoond dat in low light er minder ruis werd geregistreerd door de D800, waardoor deze wel 4 stops kon worden gepushed voor er ruis zichtbaar werd. Bij de Canon was dat al binnen 1 stop zichtbaar in de donkere delen.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Nogmaals:

Investeer (moet ieders voor zich weten) liever in glas dan in body's! :wink:

Alleen moet je goed voor jezelf weten: Wil ik een crop- of fullframe? Voor de rest, zou ik me niet zo druk om een body maken, behalve dat ik wil dat het spatwaterdicht is. Ik zie mijn materiaal dan ook als gereedschap, waar ik mijn geld mee moet verdienen. Na 5 jaar afschrijven, kan ik in principe weer een nieuwe body kopen... :wink:

En, bijna elk jaar komt er wel een nieuwe body... :) Straks weer de 6D II... :lol:

Nee, ik investeer liever in goed glaswerk, maar dat is nogmaals ieders voor zich.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Waarom niet?
Omdat de gemeten waardes praktisch gelijk zijn, daarbij loopt de ISO range van de 5D3 langer door, maar scoort de 5D3 wel als laagste... Dus hoeveel waarde moet je hechten aan enerzijds de gemeten data, of anderzijds de score die DXO er aan hangt. Andere testen even buiten beschouwing gelaten.

@Canon Benny, je hebt wel gelijk hoor, maar goed, dit is nu eenmaal een topic over een body :wink:
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Dubbel gepost, sorry :oops:
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Sander,

Klopt! :wink:

Echter, vind ik het zonde voor mensen, en denk dan: "Laat hun zuur verdiende geld in glas investeren, dan in een body."

Als ik naar de 6D kijk, dan zou ik, als ik toch fullframe wou, gelijk voor een 5D MKIII gaan, omdat daar wat meer mogelijkheden opzitten. Ook de bediening lijkt mij niet fijn...

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Ik ben het met je eens, deels. Sinds mijn 1Ds wil ik geen cropcamera meer. Wat mij betreft maak je het grootste verschil met een grotere sensor ( en niet met objectieven) en dat is met test resultaten te verifiëren. Dat op een fullframe camera een top objectief rendeert, zeker, maar op een APS- C ??? Naar mijn mening niet. Het AA filter is te sterk.

Ik heb onlangs de 1Ds weg gedaan voor een 5D2, op dat moment was de 5D3 net uit. Mijn keuze zou nu de 6D zijn, als fulltime amateur vind ik de 5D3 te duur, ik heb het er niet voor over ( waarmee ik niet wil beweren dat de camera zijn geld niet waard is).

Maar goed, een hele andere discussie. Ik vind de 6D een fraaie camera, ik ben benieuwd naar de ervaringen mbt AF en beeldkwaliteit, hoewel ik mijn net nieuwe 5D2 zeker de komende jaren niet ga vervangen.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Sander,

Daar ben ik ook weleens benieuwd naar, naar die AF van de 6D. :wink:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Deze 6d lijkt mij toch het overwegen waard omdat ik toch wil overstappen naar full frame. Nu viel mij net toch op dat de sensor iets kleiner is dan van de 5dm2.
Zou dit meteen betekenen dat de 6d minder presteert mbt ruis. Of heft de nieuwe diget 5 processor dit weer op.

De info heb ik uit de tabel die op de site van bob atkins staat.

32682


Zoals je ziet is de sensor iets kleiner. Ik ga er vanuit dat ze de camera wel verbeterd hebben ten opzichte van de 5dm2.
Zoals al eerder gezegt in dit draadje vind ik het ook heel vreemd dat de wifi en gps niet in de 5dm3 zit.

Wat zijn jullie gedachten hierover en dan met namen over de ruisprestaties.( De heren van de diverse testsites zullen al wel staan te trappelen denk ik :D )

Mvg
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Hoe grote de pixels hoe hoger de signaal-ruis verhouding.
Zo te zien zijn de pixels van de 6D en 5Dmk2 nagenoeg even groot.

Hans.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Dat houd dus eigenlijk in dat puur alleen op deze specs de 6d de betere keuze is tov de 5dmii.

Ik ben zeer benieuwd naar de foto's die er uit komen rollen.

De 6d + de tamron 24-70 f2.8 VC lijkt mij een lekkere combinatie.
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

De spec's zijn maar cijfertjes.
Het is wachten op testen die de echte beeld kwaliteit en AF prestaties laten zien.

Hans.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Op papier ziet het er idd iets beter uit, in de praktijk denk ik dat het vrijwel gelijk is.
Ik geloof niet dat er heel veel verschil in beeldkwaliteit waarneembaar was tussen de 5D2 en 5D3.

De 6D heeft dezelfde processor, maar een iets kleinere sensor. In theorie zou dat moeten betekenen dat de 6D dus iets betere ruisprestaties heeft.
Of dat in de praktijk ook zo is zullen we moeten afwachten. Ik verwacht wel iets betere resultaten tov van de de 5D mark II.

En als je toch alvast verder wilt vergelijken (op papier), op deze site kun je nog veel meer camera's naast elkaar zetten.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

@Arnold

Kleine sensor betekent toch meer ruis? Dat is wat ik her en der lees.

Mvg Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Heel zwart/wit gezien wel ja... echter moet je dit 'kleiner' ook wel in de juiste verhouding zien.. Het formaat van deze sensor is gelijk aan die van de 5D classic, en scheelt slechts een tiende millimeter ((23,9 tov 24mm en 35,9 tov 36mm aan de langste zijde).
Een kleinere sensor geeft meer ruis doordat de pixels dichter bij elkaar staan. Een heel klein beetje kleinere sensor (858mm^2 vs 864mm^2) met iets minder megapixels (20,1 tov 21) scheelt praktisch gezien bijna niks natuurlijk
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

hdb schreefCOLONHoe groter de pixels hoe hoger de signaal-ruis verhouding.
Zo te zien zijn de pixels van de 6D en 5Dmk2 nagenoeg even groot.
Het gaat dus niet om de grootte van de sensor en ook niet hoe dicht ze op op elkaar zitten.
Een grotere pixel kan meer licht opvangen dan een kleinere.

De sensor van de 6D is iets kleiner dan die van de 5Dmk2, maar heeft ook iets minder pixels.

Hans.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Het is mij helemaal duidelijk zo. Bedank Hans en Rocker voor de uitleg.

Dit kan best eens mijn toekomstige camera worden. We wachten de eerste resultaten af. En misschien dat na een paar maanden de prijs nog wat zakt naar ongeveer 1600 1700 euro.

Even geduld nog.
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Mbt dat overzicht, dat is niet compleet. toch? De 5D2 (de mijne iig) kan middels H2 naar ISO 25600. Niet dat je het wilt gebruiken, maar toch.
Gebruikers-avatar
willo72
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2010 11:44
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Maar denken jullie nu echt dat er 2 verschillende formaat van dezelfde type sensor wordt gemaakt? is wel een duur geintje, niet?

verder ben ik ook benieuwd naar de snelheid van de autofocus.
5D mark III/50mm f1.8/Tamron SP 24-70 VC f2.8/Tamron SP 90 VC f2.8 Macro/Canon Extender 1.4x II/70-200 L IS f4 USM/Canon 300 L IS f4 USM/Speedlite 430EX II Powershot G5x
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Een kleinere sensor is goedkoper te produceren.

http://www.robgalbraith.com/public_file ... _Paper.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar