Goede lens voor landschappen voor een redelijke prijs ?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

Stem ook voor een 17-40 4L occasion.
L glas voor een mooie prijs!
Misschien dat je een maandje of twee kunt doorsparen?
Nieuw staat ie voor +/-600,-


T.
Eos 5D / 35L / 85L
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Tja, sorry hoor, maar die 17-40 voegt echt niets toe aan landschappen wat ts niet al heeft. TS heeft statief, dus met knijpen komt-ie met zijn 18-200 aan best wel goede resultaten vanaf 24 mm.

Ook tele tot aan 190 zal prima gaan voor de zonsop- en ondergangen.

Juist de weidse landschappen kun je dus niet fotograferen met de 17-x ...

En waarom jullie nou steeds kitlensvervangers noemen als de ts al een redelijke kitlensvervanger heeft met de sigma....

Dit is ook het laatste wat ik er hier over zeg. De 17-40 raad ik pas aan voor een FF camera. DAN is-tie groothoek. Eerder niet. :twisted:
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

even wachten op de Ts er om een definitie van de term "meer", mischien bedoelt hij meer in de vorm van mm dan inderdaad is de 17-40 niet veel beter dan de kitlens, maar bedoelt hij meer in de vorm van meer kleur, meer scherpte dan sluit ik me aan bij een ocasie de 17-40.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

@VFrood
Klopt helelaal, op een crop camera voegt deze lens niets extra's toe m.b.t landschapsfotografie. Hoewel toch het overwegen waard, mocht in de nabije toekomst full frame komen voor TS... Dat is mijn mening.

@closeshooter:
Zelf dacht ik het laatste te lezen: "Meer" in de zin van kleur, contrast scherpte etc. idd.
Eos 5D / 35L / 85L
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

Jammer dat de 17-40 net uit de aanbieding is, was van het weekend 480 nieuw.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 2 op frank, in totaal 17 keer gewijzigd.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

bakaloko schreefCOLON Welke lens kunnen jullie me aanbevelen voor om en nabij dit bedrag ?
Ik zou voor landschappen een zoomlens in de range van pakweg 10-20 mm kiezen. Heb je al naar de reviews van photozone.de gekeken?
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Ben ik weer en wederom bedankt voor de reacties.

Met "meer" bedoel ik dat mijn fotos wat beter en mooier worden dan die van de gemiddelde mens. Wat voor mij dan belangrijk is :
1) scherpte
2) contrast & kleur
Waarbij voor mij in verhouding scherpte de overhand mag hebben.

Het is voor mij makkelijker om een ietwat flets beeld te pimpen in Photoshop dan van een onscherp beeld een scherp beeld te maken.
Ervaring heeft mij geleerd dat een slechte uitgangsfoto een slecht resultaat geeft.

Bij landschapfotografie vind ik het ook leuk om panorama foto's te maken. Ik weet niet of het wat uitmaakt als een groothoeklens ietwat vertekent. Of moet je dan gewoon meer overlap hebben in Photoshop ?

Nog even over de opmerking dat ik de technische kretologie niet beheers... klopt helemaal. Alles moet geleerd worden he ? :wink:
Een workshop / kleine cursus zit zeker nog in de planning, maar ik wil eerst de (goede) spullen hebben zodat ik er meteen mee kan werken.

Ook hier heb ik over nagedacht, eerst een workshop en dan de spullen of eerst de spullen en dan de workshop ? Ik heb voor het laatste gekozen omdat ik iemand ben die meteen alles uit wilt proberen. Als ik dan vanalles weet, maar de spullen nog niet heb... dan baal ik meer als dat ik de spullen wel heb en niet weet hoe ik het maximaal moet gebruiken. (aard van het beestje zullen we maar zeggen)

Ik heb het boek van Scott Kelby afgelopen weekend gekocht en zijn uitleg is voor mij perfect. Geen moeilijke termen, maar simpelweg: "Wil jij een landschap fotograferen, zet dan de knop van je camera op die stand, gebruik die instellingen en druk op de knop".
En van daaruit leer ik elke keer wat meer....
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar