Scherp zien!

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Daarom zei ik er ook bij: in het mooi nederlands ;-)
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

Ja inderdaad smaken verschillen , anders reden er misschien allen maar gele auto's rond !!

[off-topic] We (of ik misschien :oops: ) Heb -/ben wel wat teweeg gebracht met die "oude spelling" !


Iedereen word wakker en zit op elkaars taalgebruik te letten
:lol: :lol: !!


M@rk

[on-topic]Heb je ook een foto zonder die reflectie > (hoezo nieuwsgierig ?)
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Nee ik heb hem alleen mét reflectie. De softbox was namelijk de enige verlichting. Ik heb het gezicht verder ingevuld met een groot reflectiescherm.

Maar... wat let je om het zelf eens te proberen? Sterker: ik daag je uit een oog te fotograferen met mooi contrastrijk licht en dan zonder reflectie!
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

maced schreefCOLONNee ik heb hem alleen mét reflectie. De softbox was namelijk de enige verlichting. Ik heb het gezicht verder ingevuld met een groot reflectiescherm.

Maar... wat let je om het zelf eens te proberen? Sterker: ik daag je uit een oog te fotograferen met mooi contrastrijk licht en dan zonder reflectie!
Nou ed, vind het leuk dat je me uitdaagt ! Maar dan moet je wel even geduld hebben, want ik heb mijn flits-set nog niet binnen. Heb ook nog geen externe flitser op dit moment !!

Ik kan even een poging wagen bij een mooi natuurlijk zonnetje op het goede moment !!!

Geduld , ik ga mijn best doen !

M@rk
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Ik w8 af... ;-)
kudo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 829
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 13:07
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Mooi en spannende foto`s , nummer twee heeft mooi detail van het oog.
Misschien net iets te veel aangescherpt of zie ik dat verkeerd?
Groet Mario
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Je doelt op de twee wimperharen linksbovenaan neem ik aan? Die had ik gezien. Ik weet ook niet hoe dat komt. Voor de rest zie ik geen enge dingen.
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Ik zag het gelijk toen ik het topic opende...dat moeten de ogen van M. zijn. ;)

Echt heel mooi Ed. Die scherpte...ongelofelijk. Ik vind de beide foto's mooi. Prachtig juist het detail. Ik blijf kijken. De reflectie van de wimpers is wel heel gaaf. Jammer dat jij erin staat, dit lijdt een beetje af. Zou je dit kunnen verhelpen? Zonder de hoek erg aan te passen?

mvg,
Frank

PS. Heerlijk om eens 'ongestraft', lang in de ogen van de vrouw van een ander te kijken.
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

sullivan schreefCOLONIk zag het gelijk toen ik het topic opende...dat moeten de ogen van M. zijn. ;)

Echt heel mooi Ed. Die scherpte...ongelofelijk. Ik vind de beide foto's mooi. Prachtig juist het detail. Ik blijf kijken. De reflectie van de wimpers is wel heel gaaf. Jammer dat jij erin staat, dit lijdt een beetje af. Zou je dit kunnen verhelpen? Zonder de hoek erg aan te passen?

mvg,
Frank
Thanks Frank. Ik kan er helemaal niet instaan. De 70-200 met de zelfgemaakte zonnekap van 100 mm diameter staat hier op 10 cm van het oog verwijderd.Je ziet wel de reflectie van de fontlens...
sullivan schreefCOLON PS. Heerlijk om eens 'ongestraft', lang in de ogen van de vrouw van een ander te kijken.
Moet ik ook es ergens anders een foto van maken voor je? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

maced schreefCOLONIk kan er helemaal niet instaan. De 70-200 met de zelfgemaakte zonnekap van 100 mm diameter staat hier op 10 cm van het oog verwijderd.Je ziet wel de reflectie van de fontlens...
Tssss, dacht echt dat het de contour van een mens was...
Moet ik ook es ergens anders een foto van maken voor je? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Als ik denk wat jij denkt dan hoeft het niet, heb ik al lang gezien...toen jij PS-les aan het geven was...

mvg,
Frank
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Frank! Ga je schamen...
rv
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2005 20:52

Wow, dit zijn echt prachtige foto's!!
Foto 2 vind ik ook de mooiste.

Hoeveel tussenringen zitten hier nu tussen? een totaal van 48 mm?
EOS20D - kitlens - 50mm 1.8 II
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

rv schreefCOLONHoeveel tussenringen zitten hier nu tussen? een totaal van 48 mm?
De set die MacEd heeft heb ik ook en deze bestaat uit drie ringen van 12mm, 20mm en 36mm. Even rekenen... ;)

mvg,
Frank
rv
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2005 20:52

thnx!

Enne...welke set is dat?
EOS20D - kitlens - 50mm 1.8 II
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Die is voor Nikon Frank... :twisted:
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Óf Frank (of jij natuurlijk als mod) heeft net de link aangepast, of je moet toch eens die bril opzetten ;-) Als ik daar klik, kom ik uit op de Canon versie hoor!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

fokkedeboer schreefCOLONÓf Frank (of jij natuurlijk als mod) heeft net de link aangepast, of je moet toch eens die bril opzetten ;-) Als ik daar klik, kom ik uit op de Canon versie hoor!
Ik heb de link niet aangepast. Misschien dat Ed bedoeld dat de foto die daar getoond wordt voor een Nikon is (gezien de contact punten)?

mvg,
Frank
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

sullivan schreefCOLONIk heb de link niet aangepast. Misschien dat Ed bedoeld dat de foto die daar getoond wordt voor een Nikon is (gezien de contact punten)?

mvg,
Frank
Frank is uitgeslapen... (en ik ook ;-) )
rv
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2005 20:52

Ik had het ook gezien, heb iig de juiste besteld :wink:
EOS20D - kitlens - 50mm 1.8 II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar