[VerzamelTopic] EOS 70D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Of bedoelen ze nog een versie eerder.... de 100mm macro 2.8 non IS non USM of zo? #onduidelijk

op deze lijst staat ie nl. als wél compatible http://consumer.usa.canon.com/cusa/cons ... compatible
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

maar dan werkt toch de reguliere focus nog gewoon? Je profiteert alleen niet van de dual-AF. Of begrijp ik dat verkeerd?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ik heb werkelijk geen flauw idee Marco, vandaar mijn vraag ook...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Het gaat om de EF 100mm f/2.8 Macro uit 1990:
http://www.canon.com/camera-museum/came ... macro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
My understanding is that the "limited compatibility" lenses will be able to autofocus in Live View using the more-conventional contrast detection method, but they will not support the new Dual Pixel AF. The reason is likely due to a lack of capability in the lens' CPU.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Bedankt voor je reactie! Ik heb me zorgen gemaakt om niks dus.. ;)

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dat is soms ook mijn favoriete bezigheid :lol:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Lastig hoor, zo'n nieuwe cam.. ;)

Vraag: ik heb het middelste AF punt alleen. Ik stel scherp, zeg links in de foto. Ik druk de sluiter half in en her-compositioneer en druk af.
Tot mijn verbazing laat het toestel dan in het midden vd foto een rood hokje/af punt zien.

Ik ben er van in de war. Dat zat niet op mijn 50D. Is er nu scherp gesteld op het onderwerp links in de foto, of toch gewoon op het midden waar het rode hokje staat?

En zo kan ik, mits er links in de foto is scherpgesteld, nog niet controleren of ik het AF punt helemaal zuiver geplaatst heb...?

Natuurlijk kan ik het AF punt verplaatsen, ik heb er tenslotte 19.. maar dat is niet wat ik bedoel..

Ik zal wel een muts zijn haha

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Bij het herkaderen zal je inderdaad het middelste puntje nog steeds opgelicht zien staan.. dat is tenslotte ook het punt wat je gebruikte om scherp te stellen... Dat er daarna een herkadering gedaan is kan een camera niet weten (zou op zich wel kunnen natuurlijk met wat andere trucjes...), dus daar wordt geen rekening mee gehouden.
Het is ook niet zo dat het rode vierkantje bij wijze van spreken mee zou bewegen met jouw herkadering, dus blijft staan op het object waarop je focusde. Wil je dit niet hebben, dan zou je dus een ander focuspunt moeten pakken zonder herkaderen, of dit vierkantje negeren omdat je nu toch eenmaal weet dat het in jouw geval door herkaderen niks zegt
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ik dacht het al.. en toch was ik erdoor van slag. Ff wennen dus. Heb nu het focuspunt maar uitgezet voor het bekijken van de opname. Bedankt Rocker!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Pieterr schreefCOLON
boels069 schreefCOLONA list of lenses that have limited compatibility with the Dual Pixel CMOS AF system:
http://cpn.canon-europe.com/content/pro ... entered=on" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zijn 50 objectieven die dus "beperkt compatible" zijn. Eigenlijk vreemd dat er niet ook een lijst is te vinden waar de 103 objectieven genoemd worden die wél "volledig compatible" zijn.
At launch, Dual Pixel CMOS AF is compatible with 103 current EF lenses, spanning EF and EF-S, fixed focal length, wide-angle and telephoto lenses. The system marks a significant advancement in autofocus performance with greatly improved AF speeds. Please click here for a list of lenses that have limited compatibility with the Dual Pixel CMOS AF system.
Al surfend kwam ik dit overzicht tegen. Een tabje "compatible" en een tabje "niet-compatible". Het goede nieuws is dat al mijn objectieven compatible zijn - en mijn wish-list-objectieven ook ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Pieterr schreefCOLONDe laagste bodyprijs is inmiddels gezakt tot onder de 1000 euro.
http://tweakers.net/pricewatch/339883/c ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En anderhalve maand later kun je 'm al ophalen bij oa Foto Klein voor € 919,00. Ik ben om!! Iemand interesse in een mooie 60D? ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Kijk ook even naar de setprijs (met de 18-55 STM voor video) het verschil voor mij was een tientje extra mét het lensje.. reden om de body met deze lens aan te schaffen als ik eens een x wil filmen...

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

En anderhalve maand later kun je 'm al ophalen bij oa Foto Klein voor € 919,00. Ik ben om!!
Mmmmm, hoe ga ik nou thuis vertellen dat ik die aanbieding echt niet kan laten lopen........ :wink:
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

haamhof schreefCOLONKijk ook even naar de setprijs (met de 18-55 STM voor video) het verschil voor mij was een tientje extra mét het lensje.. reden om de body met deze lens aan te schaffen als ik eens een x wil filmen... Gr. Gaab
Waar vind je 'm met slechts een tientje verschil? Ik kom meestal rond de € 80,00 extra tegen voor de set.
XXXL schreefCOLON
En anderhalve maand later kun je 'm al ophalen bij oa Foto Klein voor € 919,00. Ik ben om!!
Mmmmm, hoe ga ik nou thuis vertellen dat ik die aanbieding echt niet kan laten lopen........ :wink:
Haha ja... het bekende hobby-probleem! Gelukkig heb ik die fase al achter de rug ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Haha ja... het bekende hobby-probleem! Gelukkig heb ik die fase al achter de rug ;)
Tja, net een voorzichtige poging gewaagd :roll: Heb je nog goeie tips? :P
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar