Vakantie foto's (tijdelijk) opslaan

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Arvor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2010 20:01
WoonplaatsCOLON DEN HELDER

Beste mede forum leden.

Half maart ga ik gedurenden 3 weken een TransAtlantische cruise maken vanuit Brazilie naar Spanje (gadverdarie).
Nu heb ik 16 gb aan geheugenkaartjes (wil in RAW en Jpeg foto's maken).
Ik denk dat ik hier forst tekort aan kom tijdens deze trip (thuis meer dan voldoende).
Nou lijkt het me praktisch en leuk om tijdens de reis de gemaakte foto's te bekijken.
Nu is de accu van mijn laptop versleten (ca 3/4 uur).
Twijfel om aan te schaffen een nieuwe laptop, tabblet oid.
Wat raden jullie mij aan?
50D - BG-EN2 grip - EF 24 - 105 L F4
Redged RTC-428 met Redged RNB-2 - Lowe Pro Flipside 300
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

hey,

Ligt er een beetje aan wat je budget is,
tegen woordig hebben ze mooie kleine laptopjes.
wat erg handig is.
ook heb je image tanks met een schermpje. maar ik denk
dat die net zo duur zijn als een kleine laptop.

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
donald23
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2011 20:25
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

Persoonlijk zou ik gaan voor een netbook of ibook. Met name gericht op de batterijduur. Een netbook die je koopt vanwege de batterijduur moet wel een 6 tot 8 uur mee kunnen. En voor foto's kijken is het voldoende. Als je er ook zware films op wilt kijken, moet je de processor en geheugen goed in de gaten gaan houden ;)

Met een ibook kan je natuurlijk meer, maar is ook (een stuk) duurder. Van wat ik de laatste keer uitzoeken (nu ongeveer een jaar geleden) nog weet is dat een ibook wel ook die lange batterijduur haalt.

Maar als je op een cruiseschip zit, heb je dan niet gewoon toegang tot een stopcontact? Dan maakt het toch niet uit dat je laptop maar 3/4 uur meegaat? Voor het goed bekijken van foto's op een laptop zit ik in ieder geval toch liever binnen....
Canon EOS 7D | Canon EOS 20D | Tamron 17-50mm f/2.8 | Canon 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM | Canon Speedlite 430EX

Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/onnoz/
Anoniem 3

Nieuwe accu en de foto's uploaden naar Google, bijvoorbeeld.
Half maart is al snel. Nieuwe laptop uitzoeken, kopen en onder de knie krijgen duurt misschien langer.
Even een account aanmaken bij Google, beetje bijbetalen voor 80Gb en huppakee.
Of koop een klein portable harddiskje voor 50 euri.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 3, in totaal 14 keer gewijzigd.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

iPad ? De accu gaat 10 uur mee, klein, licht, en je kan je foto's ook makkelijk uploaden naar je iPad.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nieuwe accu kopen, veruit de goedkoopste optie. Neem tenminste aan dat er ergens in die tobbe wel 'n stopcontact te vinden is om 'm zo nu en dan aan op te laden.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
donald23
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2011 20:25
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

phd schreefCOLONiPad ? De accu gaat 10 uur mee, klein, licht, en je kan je foto's ook makkelijk uploaden naar je iPad.
Maar op je iPad zetten heb je toch een laptop voor nodig? (als in: eerst foto's op de laptop, dan op de ipad) Of is er inmiddels een cardreader dan wel mogelijkheid om je camera rechtstreeks aan te sluiten?
Canon EOS 7D | Canon EOS 20D | Tamron 17-50mm f/2.8 | Canon 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM | Canon Speedlite 430EX

Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/onnoz/
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Er is een Camera Connection Kit, maar ik meen dat Apple met de laatste update van iOS de spanning naar de aansluitpoort heeft verlaagd, waardoor 'ie het niet meer doet. Er loopt echter 'n groot iPad-topic, daar staat het allemaal in.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

http://www.dealextreme.com/p/6-in-1-cam ... -mmc-50821" onclick="window.open(this.href);return false;

of even zoeken op: ipad card reader

Niet te lang wachten met bestellen, het wil nog wel eens 5 weken of langer duren voor het geleverd is.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Donald23: er zit nog een hele wereld tussen Netbook en Ibook hoor, Dell heeft bijvoorbeeld een prachtig 12" laptopje te koop voor 2/3 van de prijs van een Mac Book.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Snoer mee? Er zit toch gewoon 230volt aanboord?
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
rene.w
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2010 20:13

ik heb zelf een acer aspire one d 250 netbook, met 10.1 inc scherm en standaard 1 gigabite werkgeheugen en 250 gigabite hardeschijf.
+/- 1 1/2 jaar geleden gekocht accu gaat heel lang mee 8 uur. heb er zelfs lightroom 3.3 en alle canon software behalve dpp want daar is mijn schermresolutie niet genoeg voor. heb hem zelf geupdate naar 2 gigabite werkgeheugen en een hardeschijf van 500 gigabite.
[Canon 5D Mark III ][Sigma 50mm f1.4 EX DG HSM] [Canon EF 70-300mm F/4-5.6 L IS USM [Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM is] [Canon Speedlite 600 EX-RT] [Canon ST-E3 RT]
Gebruikers-avatar
Cdegier
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2011 19:38
WoonplaatsCOLON Houten

Kijk hier eens naar....
https://dynabyte.nl/artikel/7126277c463 ... KI_11.6%22" onclick="window.open(this.href);return false;

Net iets groter scherm dan de gemiddelde Netbook, meer geheugen en een 320GB HDD.
Daarnaast heeft het beeldscherm een hoge resolutie (1366 x 768) en is de videokaart snel genoeg om ook full HD video te kunnen afspelen!!

Gebruik zelf de 10.1" variant maar overweeg toch over te stappen naar deze.
Het meervoud van lef is leven....
Gebruikers-avatar
donald23
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2011 20:25
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONDonald23: er zit nog een hele wereld tussen Netbook en Ibook hoor, Dell heeft bijvoorbeeld een prachtig 12" laptopje te koop voor 2/3 van de prijs van een Mac Book.
Maar dat zei ik toch ook? Een 12 inch scherm is trouwens volgens mij nog steeds een netbook. Het onderscheid maakte ik op batterijduur. Die zijn van beide erg lang :)
Canon EOS 7D | Canon EOS 20D | Tamron 17-50mm f/2.8 | Canon 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM | Canon Speedlite 430EX

Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/onnoz/
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

of gewoon wat kaartjes erbij kopen, zijn toch zo duur niet meer ?
Fotograferen is kijken niet klikken.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Closeshooter schreefCOLONof gewoon wat kaartjes erbij kopen, zijn toch zo duur niet meer ?
of minder royaal foto's maken... vroeger ging je ook niet met 100 rolletjes op vakantie. :-)
Gebruikers-avatar
Arvor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2010 20:01
WoonplaatsCOLON DEN HELDER

Hoi allemaal,

dank jullie voor de vele reacties.
Ik ga vooralsnoch voor het netbook, een lekker groot opslag medium.
Een accu die goed is voor enkele uren plezier.
Tevens heb ik al zo'n 25 foto magazines in PDF klaar staan om bij het zwembad te lezen.

Heb overwogen een nieuwe accu voor mijn huidige laptop, maar deze komt op € 150, vind ik best aan de prijs.
Voor de Ipad is versie 2 in aantocht, dat er geeb usb aansluiting op de huidige zit is toch wel erg jammer.
Enfin, 1/2 april kunnen jullie de resultaten zien.
Groeten
50D - BG-EN2 grip - EF 24 - 105 L F4
Redged RTC-428 met Redged RNB-2 - Lowe Pro Flipside 300
Gebruikers-avatar
Radar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 11:25
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Vorig jaar speciaal voor dit doel een netbook aangeschaft, ook upgrade gedaan naar 2 gieg en 500 gieg HD.
Is voor mij prima investering geweest, ding gaat nu elke zaterdag mee naar de voetbal om voor ouders en spelers foto's op memory kaartje te zetten.
Elke dag mee naar het werk in de rugzak om de gegevens van de garmin uit te lezen zodat ik gelijk kan zien hoe het met de conditie gaat.
Op de bank als afstands bediening voor de lacie media speler die onder de T.V. staat.
Draadloos internetten in de trein en bij kpn hotspots en natuurlijk internationaal bij de MC Donalds.
ETC etc..
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Zelf gebruik ik een MacBook Pro 13inch met een 120GB SSD en extra externe hdd. Werkt prima en snel. Gewicht valt ook mee nog net geen twee kilo en accu duur ook geen klagen 5 a 6 uur behaal ik zeker. Nadeel de prijs. Tot nu toe nog geen netbook tegen gekomen die mij heeft doen besluiten om over te stappen.

iPad is leuk, maar dan kun je het beste er één nemen met iOS 3.2.2 deze ondersteun nog wel cardreaders, maar voor opslag is de capaciteit van de iPad niet echt geschikt ?

De tip van extra geheugenkaarten is zeker geen verkeerde. :D

Kunt ook een imagetank overwegen waar je foto's op kunt slaan...

Ga zelf over drie weken op vakantie en dan gaan de MacBook pro en de iPad mee. MBP voor foto's op te slaan en tussentijds te bekijken/bewerken. iPad voor de lange vlucht om films op te kijken en boeken op te lezen en zo nu en dan contact te zoeken met thuis front via hotel WiFi ...

Ieder geval erg veel plezier op je vakantie ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar