Molen - Typisch Nederlands?

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
rowena-blokker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2010 20:02
WoonplaatsCOLON Hillegom

Vorige maand ben ik naar Leiden geweest en heb daar deze mooie molen op de foto gezet. Ik heb de foto gemaakt met mijn Canon EOS 1000D + Sigma DC 50-200mm f/4-5.6 OS HSM Canon. Met instellingen: F/5.6, 1/1600sec, ISO 400.

Kwa compositie vind ik persoonlijk dat de molen erg centraal staat, helaas was het niet mogelijk i.v.m. de omgeving om hem minder centraal zonder omringende 'moderne' gebouwen erop te krijgen.

Ik ben heel benieuwd naar wat jullie ervan vinden, feedback is van harte welkom!

13624

Groetjes,
Rowena.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hij staat idd. te centraal, maar ook vind ik heb te donker. De molen anzich valt nog wel mee, maar de omgeving is echt te.
d.m.v. een vierkante crop zou de de molen uit het midden kunnen halen.

[Mod.break] Na wat wikken en wegen en omdat je zelf ook niet gelukkig bent met de compensitie de foto verplaatst naar de testcase-archiectuur
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
rowena-blokker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2010 20:02
WoonplaatsCOLON Hillegom

Bedankt voor de feedback! Dat is een goede tip.

Groetjes,
Rowena.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Mooie foto, maar nog even een vraag. Waarom 1/1600 seconde met 400 iso? Volgens mij staat deze molen stil,dus 1/400 sec met 100 iso had toch ook wel gekunt. Scheelt toch weer wat ruis al zal dat welicht minimaal zijn.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
rowena-blokker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2010 20:02
WoonplaatsCOLON Hillegom

Dankjewel, klopt. Ik was een beetje aan het uitproberen tot hoe ver mijn camera kon gaan. Voor deze molen, die inderdaad stil staat, is het verder niet logisch en had jouw voorstel waarschijnlijk beter geweest.
Gebruikers-avatar
Cheese
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 11:11
WoonplaatsCOLON Biervliet
CONTACTCOLON

Ik vind de compositie juist wel geslaagd, mooie verdeling van de vlakken, boom links en rechts en de wolken zorgen hiervoor. Ik zou er niet in knippen.
http://www.hanskaashoek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar