Hong Kong

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Michaeldw

Hallo,

Na een tijdje minder actief te zijn geweest met fotografie en dus ook op het forum, vond ik het tijd om weer eens een wat foto's te plaatsen op het eosdigitaal forum.

Na even zoeken hoe het nieuwe forumsysteem werkt, hieronder mijn foto's van een stop-over op Hong Kong.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

1.
Afbeelding


2.
Afbeelding


3.
Afbeelding


4.
Afbeelding


5.
Afbeelding


6.
Afbeelding


7.
Afbeelding
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

De laatste 2 zijn de beste.
6 vanwege de mooie uitdrukking op de gezichten. Bij de andere zie je dat een stuk minder
7 vanwege mooie kleuren. Is bij 1 en 2 minder.

groet

Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

peter1970 schreefCOLONIs bij 1 en 2 minder.
De smog heeft hier zijn invloed op :wink:

Verder een herkenbare serie.
De massaal vele hoogbouw en het straatleven daaronder.
Mooie beelden :)

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Michaeldw

Bedankt voor jullie reacties!
Peter, bij foto 1 heeft inderdaad de smog invloed op de foto. Bij foto 2 weet ik het niet zeker. Vind je de foto te flets?

Caspar, bedankt voor je reactie. Ik had je website natuurlijk al wel vaker gezien, maar wil je toch complementeren met de foto's die daarop staan. Erg mooi!
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Michaeldw ik vind ze iets flets, maar de laatste trekt het meeste mijn aandacht.

Hong Kong blijft een geweldige stad. Voor dit jaar al wel ticket geboekt naar Hong Kong voor een week :D
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Anoniem 4

Erg leuke serie met veel kleuren zoals je dat in Azië kunt verwachten.
Toch denk ik dat er met enige nabewerking meer uit te halen valt, ook qua kleur.
Ik ben even losgegaan op de eerste foto die Hongkong in nevelen hult en de kleur vervaagt.
Met Levels/Niveaus en lokaal wat oplichten in Photoshop kun je daar best nog veel van terughalen.

13433

Mocht je mijn inbreuk in jouw topic niet op prijs stellen. Laat het me weten en ik haal mijn bewerking hier weg.
Michaeldw

Apple, dank voor je reactie! Zag op flickr ook je HK foto's, leuk hoor! Veel plezier alvast!

Illuminatus, bedankt voor je bericht. Ik vind het niet erg dat je de foto door Photoshop hebt gehaald. Ik moet zeggen dat je er qua kleur inderdaad meer uit hebt gehaald, maar... in werkelijkheid zag het er niet zo uit, er zit nu teveel rood in en ook de smog is nu bijna verdwenen. Smog hoort een beetje bij HK
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Het meeste is al gezegd maar persoonlijk zou ik foto 2 ook nog recht zetten. Of zit er een speciale gedachten achter om de gebouwen zo scheef op de foto te zetten?

Verder is het een mooie serie hoor.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Michaeldw schreefCOLONIk had je website natuurlijk al wel vaker gezien, maar wil je toch complementeren met de foto's die daarop staan. Erg mooi!
Ook bedankt :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Michaeldw

mrhanky schreefCOLONHet meeste is al gezegd maar persoonlijk zou ik foto 2 ook nog recht zetten. Of zit er een speciale gedachten achter om de gebouwen zo scheef op de foto te zetten?

Verder is het een mooie serie hoor.
Foto 2 rechtzetten? Staat die scheef dan? ;)
Het lijkt me duidelijk dat dit met opzet is gedaan...
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Dat had ik ook wel verwacht maar dan ben ik nog steeds benieuwd naar de gedachten erachter.
Michaeldw

Verwacht geen heel diepe gedachten, behalve dat het in sommige gevallen gewoon mijn persoonlijke voorkeur heeft om een scheve compositie te maken.
Soms vind ik dit boeiender dan een standaard kaarsrechte compositie.
Gebruikers-avatar
Nippel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2007 20:48
WoonplaatsCOLON Prinsenbeek
CONTACTCOLON

Mooie foto's. Als ik mij niet vergis is volgens mij de laatste foto de skyline van Shenzhen (China), welke je vanuit Hong Kong kunt zien......
CANON 7D - EF 24-70 f/2.8L - EF 70-200 f/4L - EF 50 f/1.8 II - EF 100-400 f/4.5-5.6L - Speedlite 580 EX II
http://nip-photography.smugmug.com
Let´s eat grandma! of Let´s eat, grandma! (details maken het verschil!!)
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Nippel schreefCOLONMooie foto's. Als ik mij niet vergis is volgens mij de laatste foto de skyline van Shenzhen (China), welke je vanuit Hong Kong kunt zien......
Je vergist je wel. dit is DE skyline van HK island, genomen vanaf Kowloon (op het vaste land gedeelte van HK) en een hele mooie ook! De beste uit je serie.

De eerste is inderdaad wat flets door de smog, maar geeft wel de massaliteit van de gebouwen weer.

Het schuine standpunt in de tweede foto vind ik niet mooi, maar recht zal de foto me denk ik ook niet echt boeien.

3, 4, 5 en 6 zijn leuke straatimpressies, waarvan ik 4 en 6 de beste vind.

Geweldige stad, moet er ook snel weer eens heen.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
stationschef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2009 11:09
WoonplaatsCOLON Vorden

Smog hoort idd bij HK.
mooie foto's, 3 is mijn favoriet. Mooi inkijkje.
Foto 1 is in ieder geval Sharp :D
Gr Rob
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Lekkere platen! Foto 1 zou ik laten zoals je die oorspronkelijk hier hebt neergezet. Hier vind ik veel saturatie niet zo passen. De smog hoort bij de sfeer van de stad. Lekker lijnenspel in die plaat vind ik, trouwens.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar