Allereerste poging tot een shoot :)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ectholian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2008 15:35
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Na een lange tijd rommelen met de 400D op vakantie enzo, voor het eerst eens serieus een 'shoot' gedaan. Gewoon, op mijn zoldertje, met rolgordijnen als achtergrond, lakens als ondergrond... mijn 50mm 1.8 prime en twee speedlights :)

Benieuwd wat jullie ervan vinden! Opbouwende feedback is zeer welkom.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

nummer 2 vind ik de mooiste.
De serie zelf vind ik een beetje saai, begrijp me niet verkeerd het zijn hele mooie foto's maar 1 en 4 zijn dezelfde pose en het model
kijkt in geen enkele foto vooruit. Je ziet haar ogen niet. Dat is wat mij opvalt.
Qua techniek kan ik je helaas geen feedback geven omdat ik daar te weinig van af weet vwb portretfotografie.
Gebruikers-avatar
Ectholian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2008 15:35
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Ja de houding is idd wel gelijk. Maar we zijn iets van vier uur bezig geweest, en hebben van alles geprobeerd. En daar heb ik de beste uitgekozen. Wel toevallig allemaal foto's waar ze inderdaad niet 'kijkt' was me nog niet opgevallen :)
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Maar van mij mag je nog weleens "4 uur" bezig zijn.
Ik ben benieuwd naar je volgende sessie. :)
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind ze super, maar ben niet ervaren genoeg voor feedback!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Ectholian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2008 15:35
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Dank!

Ik ben op zich zelf wel tevreden. Volgende sessie wel erg benieuwd naar... hopen dat ik daar net zo'n goed gevoel bij heb maarja dat is weer afwachten :)
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Netjes hoor, voor een eerste shoot. Als dit je 1e is, dan zal je 3e heel fantastisch worden!

My two cents: algemeen zjin het inderdaad een soort foto's die al heel vaak gedaan zijn, maar probeer ze zelfs maar eens te maken!

1. Te hard uitgelicht, accent ligt op hals, maar daar zit de rechterschouder nu een stukkie voor - dat is jammer.

2. Zwart loopt helemaal dicht hier op mijn scherm. Bij 1 en 3 ook, maar hier is het storend: die druppels e.d. moeten de welvingen en de huid tenslotte accentueren. In deze foto loopt de boezem helemaal dicht met de achtergrond; daarmee doe je de spannende suggestie / accentuering van de druppeltjes teniet. Foto is al vaak gedaan, maar ik vind het best sterk. Hoe zou ze met ogen open er uit hebben gezien bij deze foto? Zo;n helse blik met een neutrale mond... heb je dat geprobeerd?

3. Veel slagschaduw van neus en te nat / grote druppels. Hoe zou deze geweest zijn als ze al opdrogend zand op haar wangen / jukbeenderen zou hebben gesmeerd. Spotje van rechtsboven en linksmidden er op en de rest uitflitsen.

4. Technisch ziet het er mooi uitgelicht uit, maar ik had enkel bovenlichaam genomen. Nu zweeft ze met haar achterste hand, staat ze zonder benen er op, voelt het niet compleet.

Maar nogmaals, knap voor een 1e shoot!
Gebruikers-avatar
Ectholian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2008 15:35
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Dank je Hari. Boel details, waar ik nog oog voor moet ontwikkelen :) Dat zwart dichtlopen is inderdaad wel wat jammer; ik heb dat getracht te beperken door nabewerking. Ik vermoed dat jij met een gecalibreerde monitor werkt; ik niet, en dat zal denk ik het verschil maken tussen wel en 'net niet' dichtlopen :).

Allemaal goede tips die ik zeker zal meenemen naar volgende shoot!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar