Ervaring Synology DiskStation

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik ben van plan om een Synology DiskStation te kopen en ik heb een vraag een mensen die ervaring hebben met dit apparaat. Op dit moment heb ik mijn hele iTunes op mijn pc staan en wil deze bestanden verplaatsen naar een Synology DiskStation . Is het mogelijk om dan via een iPad de iTunes server te benaderen en deze vervolgens af te spelen zodat ik het geluid hoor op mijn iPad?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Dat kan zeker! :D

En wel met de DS audio app. Werkt perfect!

En om foto's te bekijken is er de DS photo+ app.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

En hoe is de snelheid als je dan in iTunes zoekt naar muziek?
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

Ook hier alleen maar goede ervaringen met de Synology DS.
De snelheid bij het zoeken is zeer goed. Ik heb ruim 40GB aan mp3s op de diskstation en het duurt hooguit een paar seconden tot ik gevonden heb waarnaar ik zocht.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je kan je Diskstation over dyndns ook aanmelden en zo ook onderweg via umts je muziek van thuis luisteren.
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Er zijn overigens meerdere manieren om naar je muziek te luisteren die op de Synology staat.
- via de Audio Station software op je computer en de DS Audio app op je iPad/iPhone
- via de UPnP Media Server (meer geschikt om films te streamen naar bv je TV)
- via de iTunes Server. Je ziet die dan als een "gedeelde" bibliotheek in iTunes op je computer
- via iTunes op je computer. Je gebruikt de Synology dan alleen als opslagmedium voor je iTunes bibliotheek.
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

Ik ben met de DS Audio App zeer tevreden. En kan het zo aanraden. Ik ben een "gedwongen" iphone user en ben absoluut geen fan van itunes. Via de DS Audio App heb je alle vrijheid.
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Mooi om te weten.. ik ga denk ik de DS111 kopen :-)

Wat is het verschil tussen de 110j en de 111 ?
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

Ik zou de 210(j) kopen voor die paar tientjes meer heb je een raid systeem. Dan heb je een automatische backup. Met de grote harde schijven is de kans op fouten ook groter geworden. Met de spiegeling van de disks in een 210(j) is het verliezen van data door een HD-crash bijna uit te sluiten. Gaat er een schijf kapot, wat bij mij in de afgelopen 3 jaar 2 keer gebeurd is, heb je alles op de andere schijf. Je stopt er weer een lege schijf van hetzelfde type in en het systeem loopt verder alsof er nix aan de hand was.
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Dutchy, paar tientjes verschil, vergeet je dan voor het gemak maar even een 2e HDD mee te rekenen? En Raid 1 is ook niet heilig voor back up, heb je op 1 schijf een schrijffout zit hij ook op de 2e, het zelfde geld voor een virus. Het beste kun je dan nog 2 110j kopen en die onderling uitwisselen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

phd schreefCOLONWat is het verschil tussen de 110j en de 111 ?
Zie http://www.synology.com/enu/products/compare_spec.php" onclick="window.open(this.href);return false;

De 111 zal flink sneller zijn (meer geheugen, snellere processor).

Zie http://www.synology.com/enu/products/1bay_perf.php" onclick="window.open(this.href);return false;
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Sowieso wil ik geen 2 schijven hebben omdat ik altijd een backup maak op een ander medium en ik geen nut zie om twee schijven ervoor te gebruiken.

Daarnaast vreet het meer energie en moet ik een tweede schijf erbij aanschaffen.
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

hier sinds vanmiddag een ds111, heb bewust niet voor de 211 gekozen omdat je ook een externe hd aan de ds111 kan hangen welke een kopie maak van de ds111. Snappie... Je "gewone" externe hd kan je dus blijven gebruiken. Streamen gaat prima, itunes werkt prima,hosten van de site gaat prima. Alleen de mailserver ben ik nog niet uit, ga ik van de week nog maar eens rustig voor zitten.

groetjes, Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

pepijnvb schreefCOLONhier sinds vanmiddag een ds111, heb bewust niet voor de 211 gekozen omdat je ook een externe hd aan de ds111 kan hangen welke een kopie maak van de ds111. Snappie... Je "gewone" externe hd kan je dus blijven gebruiken. Streamen gaat prima, itunes werkt prima,hosten van de site gaat prima. Alleen de mailserver ben ik nog niet uit, ga ik van de week nog maar eens rustig voor zitten.

groetjes, Pepijn
Jij snap het Pepijn... :D

Gaat het afspelen van iTunes makkelijk en snel?
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Ja wel, ik vind het ook zonde om een 2 TB externe hd alweer te vervangen voor een DS111.

Itunes werkt prima, lekker snel en geen probleem. Het zal misschien iets langzamer zijn dan dat alles op de interne hd staat maar die oogwink kan ik wel wachten :) Wel duurt het "laden/opstarten" van de afspeellijsten iets langer. Hij moet natuurlijk eerst even verbinding maken, is ongeveer 150 GB dus ik vind het ook niet raar. Storend? nee zeker niet!

Groetjes, Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar