Kleine kereltjes

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Laatste tijd ben ik veel bezig met het oefenen van studiolicht.

Onderstaande foto's zijn enkele resultaten van de afgelopen weken.
Nadat ik de kinderen steeds op wit gefotografeerd had (1 hoofdlicht schuin van voren, 1 invullicht andere kant schuin van voren, 2 lampen op de achtergrond),
leek het me afgelopen week wel een uitdaging om eens met een donkere achtergrond aan de slag te gaan (1 lamp schuin van voren).

Ik wil gráág leren en het kan me niet snel genoeg gaan :D .
M.a.w. ik begin er steeds meer lol in te krijgen om met die lampen bezig te zijn, alleen ben ik altijd bang het mezelf verkeerd aan te leren.
Feedback stel ik dus enorm op prijs :wink:


1.

11906


2.

11907


3.

11908


4.

11910


5.

12511


6.

12608

Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Diaroen
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2010 19:46

Technisch heb ik er niet zo veel verstand van , maar 4,5 en 6 kunnen volgens mij zo aan de muur. Super. De donkere twee vindt ik net iets meer hebben. De zwarte achtergrond maakt het geheel heel erg stoer.
Dat 1,2 en 3 mij niet zo aanspreken kan ook aan de uitstraling van de kindjes liggen. Ik vindt ze niet zo spannend.

Gr
Diana
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Technisch kan ik je helaas ook niet helpen, maar #4 is echt awesome!
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
Marcel400
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 02:49

Leuk maar moeilijk onderwerp, die kleintjes zijn zo snel!

Nr1: Heerlijke plaat! Wel vind ik het jammer dat zijn voeten er niet op staan, mischien eens een hardere ondergrond proberen?
Nr2: Ook een fijne plaat, toch ben ik benieuwd naar een versie met scherpe stoelpoten...
Nr3: Niets op aan te merken, goed gelukt!
Nr4: Fantastisch!! Toch weer benieuwd naar de scherpe stoelpoten versie!
Nr5: Opzich een mooie foto, maar de roest vind ik een beetje teveel van het goede!
Nr6: Leuke blik gevangen!

Hopelijk heb je wat aan mijn bijdrage!
Groet Marcel
400D . EF 24-70mm f/2.8L USM . 18-55mm f3.5-5,6 . EF 50mm f1.8 II . Speedlite 430EX . Statief. Kata 3N1-20 . Lr3 .
S e m
Gebruikers-avatar
Teranique
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1304
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 16:52
WoonplaatsCOLON Daar waar ik het liefste ben ...

Hier nog eentje die je technisch niet veel verder kan brengen maar wel een fan ;)

Nr 1 vind ik erg leuk alleen geeft de te lange broek een raar beeld alsof hij geen voeten heeft dat vind ik zelf erg jammer.
De rest erg fraai ... mooi belicht (naar mijn idee) de laatste erg stoer ... zo van Wat mot je!
Groetjes, Mo

~ Ochtendhumeur? Zet eens een theemuts op! ~
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Ik vind de 4de en 5de erg fraai,mooi gedaan!

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ook ik kan je niet helpen met tips want ik heb er helemaal geen verstand van maar WAT een serie zeg!!!!!
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Ik kan je inhoudelijk weinig iets bijbrengen :oops: wel vind ik nr 4 en 5 geweldig.
Of het nu de foto is of de uitstraling van het ventje maar ze zien er super uit..

Is deze serie al vanuit je nieuwe lokatie gemaakt ???

verder een heel leuke/mooie serie

gr
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Dag Ina

de witte serie vind ook ik wat minder. Bij 1 en 2 is het licht van de rechterzijde wat fel imo. dat veroorzaakt wel erg lichte plekken aan de rechterkant (voor de kijkers rechts). Wel heb je iets met de onderkant van de stoel gedaan, want de poten zijn niet scherp, en de rest wel. Dat vind ik dan weer wel goed passen. 3 en ook 4 zijn wat mij betreft beter qua belichting, alhoewel 4 ook iets lichter is aan de rechterzijde.
Bij 5 lijken mij de ogen net niet scherp, terwijl de rand van de pet dat wel is?
Ook bij 6 twijfel ik daaraan, maar kan me vergissen. En zie ik de zwarte achtergrond belicht. Als je dit ook zwart wilt hebben moet je het model iets verder naar voren leggen.

Tot zover wat mij opvalt, hoop dat je er iets mee kunt.

Groeten
Peter
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Wow Ina.... nummer 5... wat een top plaat! Erg leuk bedacht.

En die scherpte op de ogen is m.i. wel goed, met een diafragma van f10 zit je ruim binnen het bereik van de pet, als je daar al op scherp gesteld zou hebben ;)

Gr. Gaab
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hey Ina,

Coole serie hoor !
Erg leuk gedaan met die vuilnisbak en dat petje!
Styling doet veel...

Heb eigenlijk maar een puntje van kritiek en dat is de uitsnede op foto 1, teveel wil ruimte boven het hoofd...
Voor de rest lekkere platen!
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Reuze bedankt allemaal voor het reageren.
Met hier en daar wat op- en aanmerkingen waar ik zeker iets mee kan, ga ik gewoon 'rustig' op deze ingeslagen weg verder :wink:

Jochie op foto 1 en 2 had totaal geen rust in z'n gat. Zijn ouders en ik hadden de hoop al opgegeven :roll:
't Kereltje op 3 en 4 was daarentegen dusdanig onder de indruk, dat 'ie bijna niet meer bewoog :lol:

Op 5 en 6 kleinzoontje Bjorn, inmiddels al bijna gewend aan oma's capriolen.
De voetbalplaatjes van de C1000 hebben me een beetje geïnspireerd. Donkere achtergrond wat toch net nog een beetje zichtbaar is. (grijze muur in onze kamer)
Deze foto's zijn, hoop ik, de eerste van een serie die ik de komende maanden wil maken. (en waarvoor ik heeeeeeel veel oude kranten moet sparen :roll: )

Foto's zijn nog gewoon in onze huiskamer gemaakt.
Aan mijn nieuwe ruimte wordt hard gewerkt; volgende week komt het elektrisch erin......ik ben zo blij als een kind wat jarig is :oops: :lol:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

4 vind ik gaaf, maar 5 is top! Heel stoere foto van zo'n kleine gup :D
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Dank je wel Ans!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

hoe verder in de serie hoe beter ze worden (dat ioe bleef liggen in die vuilnisbak zeg!)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
molen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2008 19:52
WoonplaatsCOLON zwolle

ik reageer niet vaak op foto's omdat ik het gevoel heb dat ik nog steeds in de kinderschoenen sta.
maar hier wil ik toch graag op reageren, ik heb zelf een fotostudio en meestal heb ik kids als model.
weet hoe lastig dit is en dat je veel geduld moet hebben. en als ik mijn foto's terug kijk zie altijd weer verbeter puntjes.
dus deze foto's spreken mij erg aan. en wil je graag een paar tips geven.

nr1 het invullicht is wat te fel en had graag de voetjes gezien.
nr2 ook hier het invullicht te fel, het wazige bij de poten van het stoeltje vind ik leuk.
nr3 goede belichting, had wel graag haar linker handje gezien.
nr4 geweldige foto, maar pas op met je invullicht.
nr5 geweldige pose, een droppie om om te eten. maar let op de handjes, en de schaduw rechts van het gezicht. mijn gevoel wat te donker.
nr6 hier ook de schaduw en de handjes.

dit zijn dingen waar ik ook vaak de mist in ga, vandaar dat het mij zo opvalt.
ik blijf ook nog steeds leren en moet eigenlijk veel vaker de studio in gaan. this zo leuke hobby!
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Dank jullie wel PP en molen

In verschillende reacties lees ik dat het jammer is, dat de voetjes niet (voldoende) zichtbaar zijn.
Ben ik blij mee, want dat 'probleem' kan ik een volgende keer zo eenvoudig oplossen, dat ik het zeker niet zal laten :D (ik laat nu steeds een zacht een vloerkleed onder het witte doek liggen, omdat ik niet wil dat de kleintjes zich bezeren mochten ze vallen. In de praktijk vallen ze eigenlijk helemaal niet)

Het kereltje op 1 vind ik zelf ook op het randje v.w.b. overbelichting.
Dat werd overigens niet veroorzaakt door het invullicht. Dit kereltje was zó óntzettend beweeglijk en snel, waardoor hij voortdurend tegen het achtergronddoek rende. Het licht komt dus uit de lampen die op de achtergrond gericht stonden, die ik overigens op een gegeven moment noodgedwongen wel zachter heb gezet.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar