Wat is er stuk aan mijn 1dmkII

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Hij is stuk, met diverse lenzen getest, ook in de fotowinkel, en inmiddels opgestuurd naar Canon. Aangezien het nog wel een aantal weken zal duren voordat ik iets hoor van Canon hieronder de laatste foto's voordat hij opgestuurd werd. EXIF staat erin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het probleem, overbelichte foto's, speelde al een tijdje, alleen maar heel af en toe, meestal in een burstshot dat er een aantal foto's overbelicht waren (en niet scherp) maar soms ook weken dat er totaal geen probleem was.

Overigens viel laatst ook het matglas spontaan uit mijn camera, leuk als je in de persruimte zit voor AZ - Feyenoord en je geen tijd hebt om een andere camera op te halen (gelukkig een 2e camera bij me).

Iemand enig idee wat eraan de hand is en welk onderdeel er precies stuk is?
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Geen idee wat er aan de hand is maar heel af en toe heb ik met de 5DMKII + flitser vanaf ISO 1600 net zo een overbelichte opname als jij laat zien.
Had ik trouwens vroeger ook wel eens met de 40D + flitser vanaf ISO 1600.

Heb je ook altijd wel een firmware update gedaan?

Dat overbelichte zie ik maar als een software bug door een verkeerde berekening van de interne belichtingsmeter.
Het matglas dat er uit is gevallen zie ik meer als een hardware bug :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Ik had dat vroeger ook met mijn externe flitser. Dan heb ik gemerkt toen ik op de flitser keek dat hij van ETTL naar TTL ging. Vanaf dan waren al mijn foto's overbelicht. Heb dat gehad op mijn 400D vroeger. Toen lag het aan de contactpuntjes. Als ik de flitsschoen even reinigde met wattenstaafje en antistatic alcohol was het probleem verholpen, althans voor eventjes...

Het lijkt in ieder geval dat de sluitertijd gewoon te lang is?
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties.

Foto's zijn gemaakt zonder flitser, die kan de overbelichting dus niet veroorzaken.

Heb de camera nu anderhalf jaar in bezit, weet niet welke firmware erop draait, zelf geen update meer gedaan.
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Net een reactie van Canon binnen, het spiegelhuis dient hersteld te worden, voor 186 euro inclusief verzendkosten heb ik weer een werkende camera.
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Jerenes schreefCOLONIk had dat vroeger ook met mijn externe flitser. Dan heb ik gemerkt toen ik op de flitser keek dat hij van ETTL naar TTL ging. Vanaf dan waren al mijn foto's overbelicht. Heb dat gehad op mijn 400D vroeger. Toen lag het aan de contactpuntjes. Als ik de flitsschoen even reinigde met wattenstaafje en antistatic alcohol was het probleem verholpen, althans voor eventjes...

Het lijkt in ieder geval dat de sluitertijd gewoon te lang is?

Herkenbaar!

Dit heb ik ook, maar ligt aan mijn flits die van Ettl naar TTL overspringt en dan ineens volle vermogen gebruikt
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Nou... aan de flits ligt het niet want op mijn 40D en 7D doet ie het niet... en is nog steeds dezelfde flits... Ben je zeker dat het aan de flits ligt en niet aan de contactpuntjes?
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

On topic graag, gaat hier om mijn 1d en niet over andere camera's!
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Jij had toch al gezegd dat het aan je spiegelhuis ligt? Ik ging gewoon even door op het vorige van Aestiva om dat ook eens proberen op te lossen zo tussen soep en vlees door?

Sorry dat we JOUW problemen (die iets gelijkaardigs is aan de onze) gebruiken.

It's your thread from here on...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar