Welke camera?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

Hopelijk kan iemand er wat adviezen geven om mijn keuze wat makkelijker te maken.
Het is mijn plan om de huidige 450D te vervangen door een camera van het middensegment.
Heb de keuze tussen de 60D, 7D mogelijk ook (een tweedehands) 50D

Wat zijn de ervaringen van het gebruik van een 60D of een 7D. Wat zijn de nadelen maar ook de voordelen.
Van de 7D vind ik het jammer dat je je geheugencollectie weer opnieuw kan opbouwen (heb nu SD kaarten)

Kortom heeft er iemand advies?

Gr.
Jeroen
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
fvdrunen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:20
WoonplaatsCOLON Schijndel
CONTACTCOLON

7D, veel beter dan de 50D (ik heb beiden)
De 60D is het net niet, leuk zo'n beweegbaar scherm maar dat lijkt me vragen om problemen.
en die geheugenkaartjes zijn zo duur niet meer, koop een 16Gb kaart en je bent klaar.
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Recent de 60D aangeschaft als opvolger van de 400D. Ben er heel tevreden over en dat beweegbare scherm is nu juist een plus. Heeft zeer veel creatieve mogelijkheden en dat beweegbare scherm helpt daar juist bij. B.v. heb ik daardoor mijn hoekzoeker kunnen verkopen voor macro. Ook om net even over een massa heenm te fotograferen is het bijzonder makkelijk.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

zo heb ik als vervanging van de 450D de 7D aangeschaft. En moet nu inderdaad nieuwe kaartjes kopen, maar dat neem ik dan voor lief. Geen spijt van de overstap, 7D kan nogal wat meer. Kan echter geen commentaar geven op de 60D, want die ken ik niet

succes met kiezen
Peter
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Heb zelf een half jaartje geleden ook de stap gemaakt van de 450d naar de 7d (60d was er toen nog niet).
Het is echt een enorme stap vooruit,specs zijn wel duidelijk.maar vooral het bedien gemak is veel beter,en houd beter vast.
Alleen lijkt het of mijn 70-300 minder scherp is op de 7d als dat hij was op 450d,dat zal denk ik door de hogere pixel dichtheid komen.
Maar heb geen spijt van de overgang,als het budget het toelaat de 7d.
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Ben net van de 400 naar de 7 overgestapt. 60 was een optie maar de body voelt net zo licht, klein en nog plasticeriger als de 400. Omdat de 60 ook minder mogelijkheden heeft dan de 50 is dat ook niet echt de opvolger daarvan maar zie ik het meer als een 600. De 7 is een beest van een camera waar je ondanks de prijs geen spijt van gaat krijgen.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Hmm, ik vind de 60D verassend stevig als ik 'm vergelijk met de 350D van mijn broer. Helemaal niets mis mee.

De 60D en 7D zijn gezamelijk de opvolger van de 50D - de ene is meer bedoeld voor de enthousiast, de andere voor de (semi-)professionele fotograaf - voor veel van ons zal de 7D overkill zijn. Het klapscherm lijkt mij ideaal voor video en voor macro-fotografie en vele generaties G-cameras hebben aangetoond dat het helemaal niet zo storingsgevoelig hoeft te zijn. De 60D is ook lekker licht, de 7D is 33% zwaarder!
Als we het over de belangrijke dingen hebben, dan is dat het gebruiksgemak, de sensor en de autofocus, dan denk ik dat je met de 60D een hele goede keuze maakt. De 60D zal kwa gebruiksgemak beter zijn dan je huidige camera, de 60D heeft dezelfde sensor als de 7D (of anders een nauwe verwant) en het AF-systeem heeft zich al bewezen in de 40D en 50D.

Ik zou hierom kiezen voor de 60D en die €300,- prijsverschil gebruiken voor een mooie lens of ander nuttig spul 8)
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Diaroen
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2010 19:46

Ik heb sinds de zoombeurs de 60d en ter volle tevredenheid. Ik ben heel blij met het veel betere iso bereik dan mn vorige camera (1000d)
Ik heb nogal kleine handen en daardoor is de 60d voor mij erg handzaam. Kantelscherm nog niet veel gebruikt, paddenstoelentijd is net voorbij en de kleine beestjes zijn er nog niet. Dat je daar problemen mee krijgt valt wel mee. Mn compact met kantelscherm heb ik gebruikt en het geeft geen problemen. Normaal heb je hem gewoon open staan en die keren dat je hem gebruikt moet je gewoon even je hoofd erbij houden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar