[Verzamel Topic] EOS 60D/60Da

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

jaapm schreefCOLONVideo op 60D is afknapper voor mij.
De resultaten die je op youtube ziet en in series e.d. zijn meestal vooraf bedacht d.m.v. een script. Even op een verjaardag filmen enzo is met een DSLR toch minder gemakkelijk. Als je een film wilt opnemen met je DSLR zou je moeten denken aan een beter statief die soepel draait en eventueel een statief op wielen zodat je hiermee door rond kan rijden. Scherpstellen is dan lastig maar als je een klein diafragma kiest hoef je dit minder te doen..
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

@Digitom

Een balhoofd zou hiervoor dan de fijne oplossing voor moeten zijn, voor het soepel meedraaien met je camera op een statief.

Groet Corné.
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

Balhoofd was inderdaad het woord dat ik zocht :)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik denk dat zoiets beter bevalt.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

Bedankt voor jullie tips Digitom, Rieva en Boels! Statief bleek wel goed te zijn, maar ik liet zuil tussen de poten draaien ipv kop op de zuil, zie hier.
Gisteren met 1000ISO film van zwemwedstrijd van mijn dochter gemaakt. Statief, ingebouwde camerawaterpas. Prachtig resultaat en zonder statiefgepiep.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Firmware update, zie:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 04&t=87076" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Ik ga deze update, ik heb nu de V1.0.5 erop staan.

Dank je voor de info.

Groet Corné.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Uit de tekst begrijp ik dat deze update alleen nodig is, als je een van de genoemde lenzen gebruikt? Dus dat lijkt het mij voor mijn camera niet nodig om te updaten, aangezien ik geen van deze 4 lenzen bezit :D
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

@Marfique

Het is natuurlijk ieder zijn eigen keuze of je de firmware wil update of niet als het niet direct nodig is, maar ik vindt het
persoonlijk wel fijn om mee te gaan in de nieuwere updates.

Ik heb nu mijn camera goed kunnen update, alleen zie ik nu wel in het menu onder "Accu-info" dat mijn sluiterteller weer
terug op NULL staat, daarintegen staat bij mijn "Copyrightinformatie" mijn eerder ingestelde gegevens er nog helemaal in.


Groet Corné.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Marfique: Misschien dat je ooit één van die objectieven gaat aanschaffen.
Grote kans dat je dan vergeten bent dat er een update wenselijk is :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

Maar eens met statief naar het dorpsplein in Barneveld gegaan om de ruis te kunnen vergelijken bij de verschillende ISO waarden van mijn Canon EOS 60D. Dezelfde sensor is ook gebruikt in de EOS 550D en 7D, dus ook daarvoor geldt deze vergelijking.
Alle foto's genomen met 1 stop onderbelichting, diafragma 9, 10 megapixel, RAW. De gebruikte lens is EF-S17-85 (17mm). In Lightroom ingelezen met alleen automatische lenscorrecties. Dus geen ruisreductie toegepast, waarmee alles uiteraard wat opgeleukt kan worden. Foto's gemaakt met 100, 400, 800, 1600, 3200, 6400 en 12800 ISO.
Ik heb een serie met de hele foto's voor een algemene indruk en een serie met 100% uitsnedes voor een nauwkeuriger oordeel.
De conclusies laat ik aan de kijker. Dit is sterk afhankelijk van het beoogde doel en de mate waarin je nog gaat bewerken.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

404 - Component niet gevonden (http://jaapmeijer.com/jaapmeijer.com/re ... s/isotest1" onclick="window.open(this.href);return false;)
404 - Component niet gevonden (http://jaapmeijer.com/jaapmeijer.com/re ... s/isotest2" onclick="window.open(this.href);return false;)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik krijg een 404-foutmelding bij beide linkjes. Kloppen de linkjes niet of staan ze in een beveiligde map of zo?

Edit: wat Jan zegt.
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

@Jaapm

Je hebt de 2 linken verkeerd neer gezet er staat nl. 2x je domeinnaam in vermeld, ik heb ze even goed geplaatst.

 *    Serie met de hele foto's

 *    Serie met 100% uitsnedes

Groet Corné.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dank Rieva!

@Jaapm: Waarom f/9?
Je wilt toch in de kortste tijd de beeldinfo binnenhalen en zodoende de "achtergrondruis" te beperken?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

De links zijn nog steeds niet te bekijken op de iPad. Heb je nou echt persé Flash nodig om een paar foto's op je website te zetten? :roll:
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Heb zelf de 40D maar lees graag wat me als ik effe op het forum ben ;) maar voor iedereen die net de camera heeft en al loopt te "klagen" dat de ruis prestaties tegen vallen bij ISO800 moeten de link van Boels69 hierboven over "rechts belichten" maar eens doornemen. (en evt nog op google/youtube doorzoeken) Daarnaast als je geen zin hebt of tijd om de camera goed te leren kennen vraag ik mij af of je wel de juiste aanschaf hebt gedaan. Maar misschien hoort dit meer in een ander topic thuis :twisted:
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

@rieva @boels69: bedankt voor herstel van de linkjes. f/9 had ik gedaan om gemiddeld diafragma te kiezen, zoals (bij mij) gebruikelijk bij objecten op meerdere afstanden ivm scherpte. Maar in dit geval was idd ivm ruis wellicht rond f/4 handiger geweest. Heb er nog niet eerder over nagedacht dat ruis erger zou zijn bij langere belichting, dacht dat het m.n. ISO-waarde was. Bedankt voor de tip. Ga ik eens test mee doen.

@Pieterr: ook ik heb een ipad en weet dat door irritante opstelling van Apple nog steeds geen flash bekeken kan worden. Echter om daarom nu flash in de ban te doen, gaat mij te ver. Toont nu een maal stuk fraaier. Maybe next time better.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@jaapm:
Overigens een goed idee om zelf te experimenteren, ook al zijn er uitstekende tests (zoals op http://www.dxomark.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
Eigen ervaring is nooit weg. :wink:

Probeer ook eens hoge ISO's onder goede lichtomstandigheden.
Best leuk om eens met 1/8000s te schieten.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 4

Volgens mij heb ik deze nog niet voorbij zien komen. Indien toch, geef me dan maar strafpunten.
Een serie On-Camera video tutorials. Je kunt ze in de camera plaatsen en op het LCD-scherm bekijken, maar ook gewoon op het beeldscherm van je PC.
http://www.usa.canon.com/dlc/controller ... cleID=3548" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel plezier ermee.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar