7D in de kou

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
MaartenK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 23:08
WoonplaatsCOLON Enschede

Ik heb afgelopen zondag een wandeling gemaakt en mijn nieuwe 7D meegenomen.
Ik heb nog wel een aantal platen kunnen schieten, maar na ongeveer drie kwartier kreeg ik foutmelding 20 en een heel verhaal over de camera uitzetten, accu's eruit enz.
De temperatuur was ongeveer -5 graden C.
Ik heb hem daarbuiten niet meer aan de praat gekregen.
Thuis gekomen heb ik hem laten opwarmen en toen deed hij het weer prima.
Volgens de specs in de handleiding is de vereiste bedrijfstemperatuur 0 tot 40 graden C, dus formeel kan het kloppen dat hij er de brui aan gaf.

Ik heb afgelopen week een boel mooie winterfoto's gezien op dit forum.
Zijn er meer bij jullie die last hebben van dit probleem?
EOS 7D, Tokina 11-16mm f/2.8, EF-S17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 60mm f/2.8 USM Macro, EF 70-200mm f/2.8L USM, EF 400mm f/5.6L USM, 430EX
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ola,
Ik ben vorige winter met mijn 7D en oude camera 350d naar Noorwegen geweest. Daar heb ik een hondeslederit gemaakt waarbij de thermometer -23 aantikte. Mijn 7D bleef presteren maar wel trager. Mijn 350D bleef gewoon zijn ding doen maar bij thuiskomst in NL is de batterij (vol opgeladen) binnen een half uur leeg. Dus hier geen slechte winterse ervaringen wb de 7D

Gr. Lin
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Nachtopnames met de 7D in IJsland hebben bij -18°c ook geen problemen veroorzaakt bij mij.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik heb met mijn camera's ook nog geen problemen gehad in hitte of koude. Egypte +40gr en vorige winter -15gr ging allemaal. Alleen accu's doen soms onvoorspelbaar. Ga volgende week naar Finland; ben benieuwd hoe de camera dat trekt...
... Spiegel-Werk ...
Leendertcanon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2010 21:39

Ik ben deze week ook met mijn 7d de kou ingegaan maar heb helemaal nergens last van gehad...
Ben van half 9 tot 5 uur door de sneeuw gelopen.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Hier ook geen problemen gehad met de 7D en kou. Zelfs niet toen ik in burgers Bush was met de overschakeling tussen kou en de hitte van de bush. Camera was wel erg vochtig, maar bleef zijn ding doen.

Afgelopen zondag uitgegleden ik zelf lag niet op de grond in de sneeuw, maar de 7D wel. :P
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Als ik dan toch een tip mag geven... Draag de reserve batterijen zo dicht mogelijk op je lichaam. Warmte vinden ze prettiger dan kou... Levensduur wordt nu eenmaal door kou aanzienlijk verkort.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

MaartenK schreefCOLONIk heb afgelopen zondag een wandeling gemaakt en mijn nieuwe 7D meegenomen.
Ik heb nog wel een aantal platen kunnen schieten, maar na ongeveer drie kwartier kreeg ik foutmelding 20 en een heel verhaal over de camera uitzetten, accu's eruit enz.
De temperatuur was ongeveer -5 graden C.
Ik heb hem daarbuiten niet meer aan de praat gekregen.Zijn er meer bij jullie die last hebben van dit probleem?
Je schrijft over een nieuwe camera.
Ik zou toch maar eens contact opnemen met je leverancier cq een reparatie adres.
Dit zou toch niet mogen gebeuren en je garantie is nu zeker nog geldig :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
MaartenK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 23:08
WoonplaatsCOLON Enschede

Allen bedankt voor de reacties. Als het nog een keer gebeurt, dan zal ik inderdaad maar eens de leverancier opzoeken.
EOS 7D, Tokina 11-16mm f/2.8, EF-S17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 60mm f/2.8 USM Macro, EF 70-200mm f/2.8L USM, EF 400mm f/5.6L USM, 430EX
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

C@sp@r schreefCOLON
MaartenK schreefCOLONIk heb afgelopen zondag een wandeling gemaakt en mijn nieuwe 7D meegenomen.
Ik heb nog wel een aantal platen kunnen schieten, maar na ongeveer drie kwartier kreeg ik foutmelding 20 en een heel verhaal over de camera uitzetten, accu's eruit enz.
De temperatuur was ongeveer -5 graden C.
Ik heb hem daarbuiten niet meer aan de praat gekregen.Zijn er meer bij jullie die last hebben van dit probleem?
Je schrijft over een nieuwe camera.
Ik zou toch maar eens contact opnemen met je leverancier cq een reparatie adres.
Dit zou toch niet mogen gebeuren en je garantie is nu zeker nog geldig :wink:

In principe zou hij het wel moeten doen maar gezien de specificaties zal de winkelier wellicht zeggen jammer dan......
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Maarten....Hoe lang heb je de camera? Ik zou NIET wachten tot het nog een keer gebeurt....als je hem echt pas net hebt moeten ze hem direct omruilen ipv opsturen voor onderzoek/reparatie.

Ik zou direct terug gaan naar de winkel.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

digicanon schreefCOLONIn principe zou hij het wel moeten doen maar gezien de specificaties zal de winkelier wellicht zeggen jammer dan......
Bijna wekelijks zien we in programma's als Kassa en Radar voorbeelden van zorgplicht van verkopers.
We praten hier over een 'kwaliteit artikel' van rond de 1200,-- Euro.
Ik zou ook teruggaan naar de verkoper....
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Zondag een uur buiten gelopen met de 7D aan mijn schouder, ook plm -5 graden totaal 71 foto's gemaakt maar ook nergens last van gehad, omdat ik mijn twee accu's voor die tijd al leeg had, zatten er dit keer 6 AA'tjes in mijn grip, ook daarmee nergens last van gehad.

gr Kees.
Laatst gewijzigd door 1 op kdj-fotografie, in totaal 21 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag avond een voetbalwedstrijd gedaan bij -6 en in de tweede helft flinke sneeuw waarbij de camera behoorlijk wit was geworden geen enkel probleem.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
RoGEK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2009 19:54
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

2 weken terug een weekend in Zwitserland geweest
op een gletsjer die op 3km hoogte ligt ( http://www.glacier3000.ch/en/Winter/" onclick="window.open(this.href);return false; ), -10 met een gevoelstemperatuur van -23 een tocht met een husky slee gehad.
Dit was geen enkel probleem voor de 7d icm 17-40 f4L.
Alleen viel het op dat het lcd wat trager werd ( ook te verwachten bij die temperaturen ).
Verder dus echt boven verwachting gefunctioneerd.
Canon EOS 7D, 40D + BG-E2 , 17-40 F4L USM, 24-70mm F2.8L USM, 70-200mm F4L iS USM, 50mm f1.8 II, Speedlite 430EXII, Lowepro Flipside 400AW, Manfrotto 190NAT3 + 168
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Had je een originele accu in de 7D?
De camera kan er echt wel tegen, bij deugdelijke accu's halveert de capaciteit bij lage temperaturen, wellicht dat je een neppert hebt gebruikt en deze niet zo goed tegen lage temperaturen kan.

Mocht alles origineel zijn, dan komend weekend nog eens gaan testen (wordt weer koud brrr....).
Als 'ie dan weer dienst weigert, meteen terug naar de winkel. Mooiweercamera's hebben we niets aan.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Lees net bij de buren (DPZ) het volgende:

"Beste forumleden, error 20 is NIET op te lossen met formateren,opladen en opnieuw inzetten van CF card of objectieven. Ik heb met deze fout enkele mooie shots gemist. De helpdesk van Canon.nl zegt dat de camera naar de importeur moet om dit euvel op te lossen. Het heeft te maken met een tijdelijke meetfout."

Dit ging wel over een 5D mark II, maar volgens mij zijn de errorcodes bij de verschillende Canon's wel gelijk.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
MaartenK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 23:08
WoonplaatsCOLON Enschede

Ik heb een batterygrip met een Canon accu en een Hahnel accu. De camera bleef wel functioneren. B.v. scherpstellen ging wel, maar bij het afdrukken kwam die foutmelding.
Gezien de ervaringen van iedereen is er bij mijn camera echt wel iets mis.
Ik ga op korte termijn bij de leverancier langs.
EOS 7D, Tokina 11-16mm f/2.8, EF-S17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 60mm f/2.8 USM Macro, EF 70-200mm f/2.8L USM, EF 400mm f/5.6L USM, 430EX
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Dus, even voor de duidelijkheid, op het moment van de error had je de grip en de twee genoemde accu's erin zitten?

Zo ja, probeer dan eerst eens zaken uit te sluiten. Schroef de grip (origineel ?) eraf en plaats iig de originele accu rechtstreeks in de camera.
Ook de grip (zeker als het geen originele is) kan storingen veroorzaken, daarnaast gebruik je ook nog 2 soorten accuus door elkaar.
Probeer het dan nog eens.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

arnold_w schreefCOLONdaarnaast gebruik je ook nog 2 soorten accu's door elkaar.
Dit zou zeker ook een oorzaak kunnen zijn....
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar