Vannstein

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

Bijgaand wat probeersels. Graag tips en opbouwende kritieken (echt kritieken waar ik wat mee kan, niet zoals bijv. op photoplace waar een aantal 'profs' je totaal afbranden, geen zin in)
Is mijn eerste concert shoot, stond niet ideaal en heb onbewust mijn instellingen gewijzigd. Was vertrokken met het idee 50mm f 2.2 ISO 800 en op AV / 90mm op f 2.8 ISO 800 ook op AV. Kreeg advies om naar TV te gaan met 60s....was denk ik geen goed idee. Ook mijn ISO stond op 1000 (??) waarschijnlijk in de hitte van de strijd zelf aangepast.

Kortom, niet mijn beste werk denk ik, maar veel geleerd

(voor MOD, weet niet of deze afbeeldingen onder dit topic mogen blijven staan, gaat natuurlijk over advies, en dit is het resultaat)


1.

10538

2.

10539

3.

10540

4.

10541

5.

10542

6.

10543

7.

10544

8.

10545

Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Deze foto's afgesplitst van het volgende topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 52&t=86506
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

Thx moderator! was niet zeker of ik het goed geplaatst had i.v.m. de initiële vraag om advies, wat uiteindelijk heeft geleid tot het plaatsen van wat opnames.

gr
Bart
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
Gebruikers-avatar
Nieuwerf.nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2010 08:40

Voor een eerste probeersel vind ik ze helemaal niet verkeerd. Je hebt een groepje rare muzikale snuiters mooi in beeld gebracht. De compositie vind ik niet altijd even mooi (gitaarhalzen en microfoons) maar dat is persoonlijk.
Tsja,... zo'n onderschrift... Wat moet je daar nou eigenlijk mee?

http://www.nieuwerf.nl
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Eerlijk gezegd denk ik dat ze helemaal niet verkeerd zijn voor je 1e keer!
Zeker niet aangezien je onbedoeld tussentijds nog je instellingen veranderd hebt.

Bovendien, met wat nabewerking op scherpte en contrast kun je ze zelfs vrij eenvoudig nog best een stukje opwaarderen als je zou willen...!

De ruis op de laatste stoort me eigenlijk niet bij dit plaatje. maar zoals al geopperd, die kun je ook nog aardig verwijderen zonder negatieve effecten.

De poppetjes op de plaatjes zijn ook niet echt mijn type, maar dat heeft met de foto;s op zich niets te maken... :wink:

Al met al, het zeker niet bij deze ene keer laten zou ik zeggen!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

Thx ! De mannen in beeld zijn ook niet helemaal mijn genre, blijft dat ze wel een goede show neerzetten als tribute band. Wordt binnenkort nog erger, ben door de toetsenist gevraagd zijn KISS tribute band te volgen op 19 dec. Van schmink tot het eind.

vwb techniek/compositie, als ik dit vergelijk met jullie werk , dan moet ik nog een hele lange weg! Wist echt niet waar en hoe ik moest gaan staan, geen neusgaten, geen micro's, geen schaduwen onder wenkbrauwen, geen open monden met de laatste wortelkanaal behandeling in beeld etc. etc. Blijf de balans tussen licht en snelheid fascinerend en tegelijkertijd moeilijk vinden...weet wel dat ik naar wat lichtgevoeliger zoom objectief moet gaan zoeken....2de hands uiteraard...

Bedankt voor de tips, aanwijzingen en opbouwende opmerkingen

Tot de volgende keer

Gr
Bart
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

laat ik eens proberen wat te roepen.

Allereerst sluit ik me aan bij mijn voorgangers: "zeker niet verkeerd voor een eerste keer" Ik neem aan dat je ook nog een tweede, derde, vierde keer op pad gaat/wilt, dus wil ik in wat meer detail ingaan op de plaatjes. Van een aantal opmerkingen zul je zeggen: Ja duhhh, die waren dan voor de volledigheid zeg maar ;)

Bij concert fotografie komen een hoop dingen samen die allemaal los al lastig zijn, bij elkaar geveegt een drama. En daar ben jij nu net aan begonnen :P. je wilt een technisch goede plaat, met een leuke compositie, van een mooi moment dat de sfeer van het optreden weergeeft (of zoiets). Met dat in het achterghoofd.

#1: Niet scherp, ook vind ik het moment niet zo. wil je een hogere sluitertijd (voor een scherpere plaat) wacht dan met afdrukken totdat het onderwerp zijn of haar hoofd in een lamp steekt (of bij een luxer optreden) de lamp op zijn of haar gezicht schijnt.
#2 Grappig, de compo vind ik niet zo.
#3 Intens moment, nette ZW omzetting. Helaas net niet scherp genoeg (heb je bij dit soort plaatjes wel nodig).
#4 Mooie plaat, lekkere spanning. Je zou kunnen overwegen de figuur rechtsboven weg te snijden.
#5 de rest van de figuur links doet afbreuk. hij leid enor af van de zanger die wel een grappige pose laat zien
#5 Ook leuk, misschien wat matjes (-moment)...
#7 Nette drumfoto.
#8 Gave plaat!


Ietwat uitgebreid, ik hoop dat het je verder helpt.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

@ mmk, dank voor je gedetailleerde opmerkingen, geeft precies ook aan waar mijn aandachtspunten zitten. Vind dit onderwerp niet eenvoudig maar geeft een enorme waardering (persoonlijke) de randvoorwaarden kunnen zoveel bijdragen (mooi podium, licht, karakters en instrumenten).
Uiteraard is de scherpte een probleem bij alle platen, ruis ook...maar dat had ik al aangegeven.

Maar ga met deze ervaring zeker verder.

Ga vanavond proberen bij Alan Parsons te schieten, wacht op OK pers mevrouw.



Nogmaals bedankt voor je commentaren

Gr
Bart
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar