Mirthe

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
monalisasmiles
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2010 14:48

Hele mooie foto! Zeker niet te zien dat dit een van de eerste keren is van julie beide. De fotobewerking vind ik ook erg mooi. Wat ik alleen wel heb erbij, zoals sommige anderen hebben gezegd, ze kan de foto bijna niet laten zien aan vrienden/familie. Je komt er altijd slechter af ;)
rein64
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2005 22:30
CONTACTCOLON

Vraag voor mij blijft bij dit soort foto's of het een mooie foto gevonden wordt doordat er een mooie vrouw op staat? Zelf vind ik haar houding, hoofd beetje achterover, niet echt mooi. Ook ben ik het met Martinus eens dat de foto vlak belicht is. Overigens is dat volgens mij meer een persoonlijke smaak. De bewerking van de ogen en huid is al genoemd. Maar voor een eerste keer een goed resultaat neergezet hoor.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind het een erg mooie foto, maar mijn man zei dat hij de ogen op de oorspronkelijke foto mooier vond en daar moet ik hem wel gelijk in geven. Nu lijken ze net iets te veel op die van een pop.

Henriëtte
Gebruikers-avatar
Rayman001
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2009 19:38
WoonplaatsCOLON Leiden

Ik vind het een geslaagde plaat. De pose is OK. Over de bewerking is al veel gezegd. Een kwestie van smaak, zo blijkt.
Ik zelf zou de foto aan de rechterkant en bovenkant nog wat krapper afsnijden. Dat maakt de foto naar mijn idee nog pakkender.
Maar ook dat is misschien een kwestie van smaak.

Al met al een geslaagde foto, waar het model vast blij mee zal zijn.

Groeten!!
EOS 40D, Tokina 12-24 F4 DX II AT-X pro, Tamron 17-50 2.8 XR DiII SP, Canon EF70-200 4L IS USM, speedlite 580EX II, + filters, etc.
hansposthumus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 16:26

Ik vind het een geweldige foto met een model dat inderdaad van nature al over prachtige ogen beschikt. Ik denk dat velen nu extra kritisch naar de foto gekeken hebben, omdat je de bewerking er al bij vermeld had. Zonder die opmerking waren de reacties waarschijnlijk iets milder geweest. Het blijft een kwestie van smaak, maar ik denk dat zij deze foto heel erg graag aan haar vriendinnen laat zien, juist omdat ze er zo voordelig op uitkomt! Het gaat om het uitgangspunt: wil je een glossy achtige foto of wil je juist iemand wegzetten zoals ze werkelijk is.
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

@allen: super bedankt voor jullie reacties. Ik zie hier ook foto's voorbij komen waarbij ik ook twijfel of het niet wat over the top is, maar als ik dan de reacties lees valt het de ene keer mee en de ander keer tegen. Ik ben, als beginner niet degene die daar iets van kan zeggen. Dan lees ik liever wat mensen ervan vinden en dan spiegel ik het aan mijn mening. Dat klopt dan vaak niet. Als ik dan terug scroll naar boven kan ik de reacties wel weer begrijpen.
Hetzelfde geldt voor de bewerking van de ogen. De een vind het te en de ander vind het mooi. Ik kan me goed voorstellen dat het iets te is. Mocht ik de komende dagen nog even tijd hebben, zal ik de foto herbewerken en hier plaatsen.
Nogmaals. Ik ben blij met jullie meningen. Daar heb ik meer aan dan ooowww of wat slecht!

@JVfoto; je mag mij de foto wel mailen. Ik pb je mijn mailadres wel.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Hier staat de rest van de serie.

Emiel
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Ik ben het volledig eens met Rayman001. Dit was ook mijn gedachte!!!!! :D

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Leuke foto maar echt te veel aan de oogjes en de huid gezeten. :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar