Test rondje door het huis

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
JVfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2010 22:52

Schitterend weer, maar al een paar dagen grieperig dus besloten om binnen te blijven.
De verveling slaat toe, dus de website in een nieuw jasje gestoken en naast me ligt mijn nieuwe 60D met een nog nieuwere 70-200 F4 L IS USM te wachten om nou eens gebruikt te worden.

Besloten om deze maar eens in huis te gaan testen.
ISO op automatisch (nieuw voor mij) en kijken wat er uit komt rollen.

Afbeelding
01

Afbeelding
02

Afbeelding
03

Afbeelding
04

Afbeelding
05

Afbeelding
06

Afbeelding
07

Afbeelding
08

Ik denk dat ik en deze combinatie wel eens goede vriendjes kunnen gaan worden. :D
Exif gegevens in de foto's
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Weet zeker dat jullie goede maatjes gaan worden. Het is en blijft gewoon een geweldige lens! handzaam, licht en heerlijk scherp op eigenlijk alle diafragma's en lengtes....
Heb zelf inmiddels ge"upgrade" naar de F2.8. Maar ben er nog niet over uit of de F4 weg in de verkoop gaat.....
Want die is toch in vergelijking tot de F2.8 wel héél veel practischer voor vakanties en dagtrips..

Overigens, best een leuke testserie zo binnenshuis. Maar de kop had ik dan weggelaten.
En in ieder geval nog beterschap gewenst! Straks lekker met je nieuwe vriendje buiten spelen!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
wernerfotografie

test geslaagd maar verder weinig zeggende fotos, denk dat je in huis ook wat spannender fotos kan maken dan deze redelijke recht toe recht aan kliekjes.
JVfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2010 22:52

Had hiervoor een 100-400.
Met die schuiftrompet heeft het nooit geklikt, te groot en te zwaar.

Heb nog met een 70-200 2.8 in mijn handen gestaan maar ook die vond ik te zwaar en de 2.8 heb ik toch niet nodig.

Op het lijstje van de kerstman komt een extender te staan, twijfel nog tussen een 1.4 of 2.0.
Anoniem 3

wernerfotografie schreefCOLON.....n dan deze redelijke recht toe recht aan kliekjes.
eh..
had je honger?
JVfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2010 22:52

Heb nog wat fruit voor je :D

Afbeelding
wernerfotografie

gvasseldonk schreefCOLON
wernerfotografie schreefCOLON.....n dan deze redelijke recht toe recht aan kliekjes.
eh..
had je honger?

Hey Gabriel,

bedankt voor je comment. Dan kun je mij vast ook wel vertellen; is het nu wijsneus of weisneus?

Ciao Werner
Gebruikers-avatar
NielsH
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010 18:13
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

JVfoto schreefCOLONOp het lijstje van de kerstman komt een extender te staan, twijfel nog tussen een 1.4 of 2.0.
Ben benieuwd wat je gaat kiezen en vooral waarom. Ook ik wil nog wel een extender bij mijn 70-200.
2.0 heeft als nadeel dat je de auto-focus verliest, maar ja, is dat erg...??

Wat betreft je foto's, inderdaad niet heel spannend, maar je ziet meteen wat deze super lens kan. Het zijn voor mij de eerste resultaten die ik van een 60D zie. Ziet er veelbelovend uit. Persoonlijk wil ik trouwens altijd graag zelf in control blijven over de iso waarde. Je ziet bij de foto's met iso3200 dat de ruis toch wel erg zichtbaar wordt...
Canon EOS 7D | Canon glas en Speedlite | Tamrac Adventure 9 | ND-filters
http://www.heinis.eu
JVfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2010 22:52

Moet me in de extenders nog gaan verdiepen, als het zou zijn dat de autofocus bij een 2.0 niet meer werkt dan valt deze voor mij af.

De auto iso is nieuw voor mij, had ik niet op de 30D.
Zal deze functie niet vaak gaan gebruiken, heb inderdaad ook zelf graag de controle.

Dat de foto's niet spannend zijn klopt, daarom ook in de testcase. ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar